پرسپولیس قهرمان می‌شود یا استقلال؟

شب‌نشینی با جام

سرانجام روز حساس رسید. شکی وجود ندارد که دل توی دل کسی نیست؛ از جواد نکونام و تیمش گرفته تا آن مادر استقلالی که در بازی قبل روی سکوها تسبیح به دست گرفته بود و برای بردن استقلال ذکر می‌‌گفت.
کد خبر: ۱۴۵۹۱۷۰
نویسنده مرتضی رضایی - گروه ورزش

 
از اوسمار و شاگردانش تا هوادارانی که امشب ورزشگاه آزادی را به امید قهرمانی تیم‌شان پر می‌کنند.حالا خیلی‌ها دست به دعا هستند اما به قول الکس فرگوسن که گفته بود:«در اولین بازی به عنوان سرمربی منچستریونایتد از خدا خواستم پیروز شوم، اما در آن بازی شکست سختی خوردم. ناامید نشدم تازه فهمیدم که تیم حریف هم خدایی دارد. از آن پس فقط تلاش کردم. فاصله پیروزی تا شکست شانس نیست، فقط و فقط تلاش است.»امروز؛ روز واقعه است! اصلا بگذارید برگردیم به چند روز پیش. به همان روز سه‌شنبه و زمانی که از حنابندان فوتبال نوشته بودیم؛ امشب باید عروسی باشد دیگر! پیش‌بینی شما چیست؟ عروسی به کوچه کدام تیم خواهد رفت؟ قرمز یا آبی؟ پرسپولیسی‌ها برای قهرمانی فقط باید مس رفسنجان را شکست دهند، اما چند کیلومتر آن طرف‌تر در اکباتان قصه متفاوت است. استقلال باید پیکان را ببرد و چشم انتظار این باشد که پرسپولیس امتیاز از دست بدهد. برگردیم به رویابافی‌های هواداران. خیلی‌ها دارند از ترکیب و چیدمان و تاکتیک حرف می‌زنند. حالا اگر كوچینگ‌ نکونام و اوسمار زمین تا آسمان باهم تفاوت داشته باشد مهم نیست، در عوض، دلخوشی و امیدواری هواداران را به یاد آورید كه در طول این سال‌ها ذره‌ای فرق نكرده است. همین مردمی كه در نظرسنجی‌های مختلف می‌گویند تیم‌شان برنده است! این را از روی تعصب و دوست داشتن می‌گویند اگر نه که همه می‌دانیم که فوتبال عدد و رقم نمی‌شناسد و فقط و فقط باید تلاش کرد.در تمام سال‌هایی که فوتبال راهش را در دل مردم جا کرده همیشه همین بوده...اینجا در روز شنبه ۱۲ خرداد، پرسپولیس دستش روی یک طرف جام است و استقلالی‌ها با کلی امید و آرزو به جام نگاه می‌کنند؛ یعنی معجزه برای‌شان اتفاق می‌افتد؟ اما فعلا جشن در کوچه پرسپولیسی‌هاست و از کری‌خوانی هم که چیزی نباید گفت؛ دست بالا را دارند و کفه ترازو به نفع‌شان سنگین‌تر است.داستان هفته آخر لیگ برتر داستان چشم‌هاست. چشم‌های چروک. چشم‌های مشكی. یشمی و البته چشم‌های نگران.امشب و در پایان لیگ؛ خیلی‌ها کارناوال راه خواهند انداخت و ممکن است خیلی‌ها که تا همین امروز دنیا برای‌شان تیره ‌و تار شده بود به توتم فوتبال ایمان بیاورند. در این روزگار سخت؛ شک ندارم که فوتبال تنها پناهگاهی است که در یک لحظه فرش‌نشینان را عرش‌نشین خواهد کرد.نه سیاست، نه هنر، نه لاتاری، نه اقتصاد، نه فلسفه، نه سینما و نه حتی قیمت سکه و دلار این همه ‌ریسک‌پروری و هیجان را در دل خود ندارد. تنها فوتبال است كه می‌تواند کاری با مغمومان کند كه تیمت حتی بدون آن‌كه یک بار در طول یک نیمه به چارچوب حریف شوت بزند ناگهان با یک گل ترا به خوشبختی ازلی- ابدی برساند. این جادوی فوتبال است که دستانش را باز می‌کند و سخاوتمندانه ترا به این ضیافتی بزرگ دعوت می‌کند.امشب می‌گذرد و می‌رود اما یک اصل در فوتبال وجود دارد و این است که باید در برابر قواعد بی‌قاعده‌اش تسلیم محض شد. فوتبال، فرشتگان و مقربان خاص خودش را دارد. همان لحظه‌ای كه ترا خوشبخت می‌كند ممكن است بزرگ‌ترین ستاره‌های عالم را به خاک سیاه بنشاند. پس باید در معبدش نشست و زل زد توی چشمان عشق یک طرفه‌اش و از لحظه‌هایش لذت برد. فوتبال هیچ‌كسی را ناامید نمی‌كند و اگر امشب ملائكش را روی دوشت بنشاند كار تمام است. فوتبال تنها میدانی است که حتی پاپتی‌ها را هم از امید تهی نمی‌کند. امشب باید از این فوتبال لذت برد و شاید این الهه زیبا روزی هواداران تیم دیگری را عزیز کند.

اوسمار: هدف‌ قهرمانی است کنار هواداران 
جلوی تیمی که فرم بازی‌‌شان را نسبت به نیم فصل اول تغییر داده‌اند بازی حساس و سختی داریم. این مهم‌ترین بازی‌‌مان در لیگ است. می‌دانم هواداران استادیوم را پر می‌کنند که این مسئولیت ما را بیشتر می‌کند. باید یک بازی زیبا مقابل آنها انجام دهیم و با نتیجه خوب زمین را ترک کنیم. هدف‌مان این است که جشن قهرمانی را کنار هواداران‌مان برگزار کنیم.

نکونام: می‌جنگیم تا ثانیه آخر
مقابل تیمی بازی داریم که قابل احترام است و با توجه به شرایط جدول احتیاج به امتیاز این بازی کرد. امیدوارم بچه‌ها با تمرکز و توان بالا در این بازی به میدان بروند تا به موفقیت برسند. واقعا خنده‌دار است که تیم ما تا ثانیه آخر برای قهرمانی می‌جنگد اما هوادار در ورزشگاه نداریم. در فوتبال ما اتفاقات عجیبی می‌افتد که در هیچ جای دنیا نمی‌افتد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها