شهید جمهور نوجوانان

کد خبر: ۱۴۵۸۴۲۰
نویسنده فاطمه ثمین قدیانی - نوجوانه
مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر رئیس جمهور شهید، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان صبح روز چهارشنبه دوم خرداد ماه در دانشگاه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای برگزار شد.
 
 پس از تبریز و قم این بار تهران میزبان بدرقه و تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانشان از دانشگاه تهران تا میدان آزادی بوده است. مردم پایتخت از ساعاتی پیش از اغاز مراسم به طور رسمی، جلوی درب‌های دانشگاه و خیابان‌های اطراف حضور پیدا کردند.
 
 این تشییع کم سابقه و با شکوه حضور اغشار مختلف جامعه، به ویژه نوجوانان رابه خود دیده است. وجود موکب‌های اماده به خدمت برای پذایرایی از مردم عزادار در طولِ مسیر تشییع، در بهتر شدن این مراسم نقش به سزایی داشته است. خیابان‌های مملو از جمعیت و ازدحام، باعث شده، تا بدرقه کنندگان به خیابان‌های اطرف و کوچه‌های نزدیک این مسیر هم هدایت شوند.
 
دولت سیزدهم که از تاریخ ۱۲ مرداد ماه سال۱۴۰۰ به ریاست شهید سید ابراهیم رئیسی روی کار آمده بود با حضور میدانی و سفر‌های استانی فعالیت خود را به طور رسمی اغاز کرد.
سید ابراهیم رییسی، شخصا دستور تشکیل «شورای عالی جوانان و نوجوانان» را به وزارت ورزش و جوانان داد و اهمیت این قشر را درک کرد. همچنین ایشان در تمام دیدارها با دانش آموزان، نوجوان را پرسشگر و کنشگر می‌دانست.
 
نمونه‌ای از دستاورد‌های دولت سیزدهم به شرح ذیل است:
 
۱) افتتاح پروژه‌های نیمه تمام
 
اولویت دولت که از روز‌های اول توسط رئیس جمهور اعلام شد تکمیل پروژه‌های ناتمام بود. برای همین پروژه‌های زمین مانده تکمیل و افتتاح شد. متروی پرند بعد از هجده سال، فرودگاه سقز پس از ۲۰ سال، آزادراه شیراز اصفهان پس از سیزده سال و ده‌ها پروژه دیگر نظیر چالش‌های آبی از جمله این موارد است.
 
۲) تسهیل صدور مجوز کسب و کار‌ها
 
فعال شدن پایگاه ملی مجوز‌ها یکی از اقدامات مهم دولت بود. این پایگاه از سال ۸۶ طبق ماده ۷ قانون اجرایی شدن اصل ۴۴ باید فعال میشد، اما عملا به دلیل تعارض منافع دولتی‌ها تحقق پیدا نمیکرد. وزارت اقتصاد با جدیت این مسئله را دنبال کرد و روند صدور مجوز‌ها با اصلاحی که متولی آن خود خاندوزی به عنوان نماینده مجلس در کمیسیون اقتصادی در خصوص ماده ۷ قانون اجرای اصل ۴۴ انجام داده و پس از آن در وزارت اقتصاد انجام داد تا حدود زیادی محقق شد.
 
۳) حذف ارز رانتی ۴۲۰۰ و رفع موانع تولید
توزیع رانتی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی صورت گرفت، مانع بزرگی بر سر راه کسب و کار‌هایی بود که دسترسی به ارز دولتی و رانت ایجاد شده نداشتند، از این جهت حذف ارز ترجیحی را می‌توان مقدمه خوبی برای شفاف‌سازی اقتصاد و حرکت به سمت تولید رقابتی عنوان کرد؛ به علاوه با این اقدام افزایش ده برابری یارانه‌ها پس از ۱۲ سال را شاهد بودیم.
 
۴) رفع ممنوعیت واردات خودرو پس از ۴ سال
دی ماه دو سال گذشته با وارد شدن اولین محموله پس از ۴ سال ممنوعیت واردات خودرو برداشته شد. هم اکنون نیز اقداماتی در زمینه واردات خودرو‌های برقی و اقتصادی انجام گرفته که این خودرو‌ها با سیاست‌های اتخاذ شده به بازار تزریق می‌شوند.
 
۵) اجرای نسخه نویسی الکترونیکی بعد از ۱۶ سال
اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک و عدم پذیرش نسخ کاغذی در راستای اجرای تکالیف قانونی سازمان بیمه سلامت، از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۰، آغاز شد.
۶) پرداخت ۵۵هزار میلیاردی بدهی دولت قبل
۷) افتتاح بزرگ‌ترین آب شیرین کن جهان در سیستان و بلوچستان
۸) مردمی سازی یارانه‌ها و شناسایی۲۴میلیون نفر دهک اول تا سوم ضعیف جامعه
۹) تامین آب شیرین استان بوشهر
۱۰) تامین آب شرب اهواز 
۱۱) نهضت ملی مسکن 
۱۲) بهره‌برداری از ۶ نیروگاه برق با ظرفیت ١٠٢۶ مگابایت
۱۳) رونمایی از سامانه چک الکترونیکی
۱۴) اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۴ سال
و ... سایر اقداماتی که در سفر‌های استانی ایشان انجام شده است.
 
 
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها