اقداماتی که یک هفته قبل از عروسی نباید انجام داد!

کد خبر: ۱۴۵۸۳۲۵

اقداماتی که یک هفته قبل از عروسی نباید انجام داد!

دختران و پسران جوانی که به زودی مراسم ازدواج خود را برگزار می‌کنند، تحت استرس شدیدی هستند و ممکن است اقداماتی انجام دهند که به بدنشان آسیب برساند. همچنین گاهی برای تغییر ظاهر خود کارهایی انجام می‌دهیم که تا مدت‌ها برگشت‌پذیر نیستند و روی زیبایی ظاهری شما برای جشن عروسی تاثیر منفی می‌گذارد. پس اگر در حال انجام پیش‌نیازهای عروسی خود هستید و از انتخاب متن کارت عروسی تا رزرو سالن و آرایشگاه را انجام داده‌اید، از انجام دادن اقدامات زیر بپرهیزید!

لایه برداری عمیق

انجام لایه‌برداری عمیق، به ویژه اگر پوست حساسی دارید، اولین مورد از کارهای ممنوعه یک هفته قبل از عروسی محسوب می‌شود. لایه‌برداری می‌تواند بثورات پوستی، قرمزی و التهابی ایجاد کند که ممکن است تا روز عروسی هم بهتر نشود و ظاهر چهره را تحت تاثیر قرار دهد. 

علاوه بر این، لایه‌برداری عمیق می‌تواند حساسیت پوست به نور خورشید را افزایش دهد و خطر آفتاب‌سوختگی را به صورت قابل توجهی بالا ببرد. ما پیشنهاد می‌کنیم که  به جای لایه‌برداری عمیق، از اسکراب‌های ملایم یا ماسک‌های لایه‌بردار شیمیایی مناسب پوست‌های حساس استفاده کنید.

استفاده از محصولات جدید

شاید لزوم مراقبت پوستی قبل از عروسی، شما را وسوسه کند تا محصولات مراقبتی جدیدی را امتحان کنید. اما باید بدانید که استفاده از محصولات جدید، به خصوص برای افرادی که پوست حساس دارند، ریسک بالایی خواهد داشت.

امکان دارد که محصولات مراقبتی جدید، با پوست‌تان سازگار نباشد و باعث بروز واکنش‌های آلرژیک مانند قرمزی، تورم و بثورات پوستی شود.

همچنین باید بدانید که ممکن است با استفاده از محصولات جدید، پوست‌تان دچار میلیا و جوش‌های زیر پوستی شود. به جای آن، توصیه می‌کنیم که از محصولاتی استفاده کنید که قبلا امتحان شده باشند و مطمئن باشید که پوست‌ به آن‌ها حساس نیست.

همچنین لازم است حتما 24 ساعت قبل از استفاده از محصولات پوستی، آن‌ها را روی ناحیه کوچکی از بدن تست کنید تا مطمئن شوید هیچ واکنش آلرژیکی نشان نخواهد داد.

اقداماتی که یک هفته قبل از عروسی نباید انجام داد!

ورزش سنگین

جالب است بدانید که ورزش سنگین هم یکی از کارهای ممنوعه یک هفته قبل از عروسی محسوب می‌شود. در روزهای منتهی به عروسی، ورزش سنگین را کنار بگذارید و فعالیت‌هایتان را به پیاده‌روی، دویدن آرام و ورزش‌هایی با شدت متوسط یا کم محدود کنید


ورزش سنگین با ایجاد خستگی و کوفتگی، افزایش ریسک آسیب به عضلات و اندام‌ها، افزایش سطح استرس در بدن و تحت تاثیر قرار دادن پوست، می‌تواند شما را از حالت ایده‌آل‌ دور کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از عروسی، ورزش سنگین انجام ندهید و صرفا فعالیت‌های سبک داشته باشید؛ به‌ویژه اگر قصد برگزاری مراسم در باغ تالار عروسی را دارید. چراکه دراین‌صورت، مجبور خواهید شد مسافت زیادی را طی کنید و در شب ازدواج خود، زیاد بایستید.

استفاده از کرم های برنزه کننده

از دیگر کارهای ممنوعه قبل از عروسی می‌توان به برنزه کردن پوست و استفاده از کرم‌های برنزه‌کننده اشاره کرد. ‌کرم‌های برنزه‌کننده می‌توانند مشکلاتی مانند پخش ناهموار رنگ به‌وجود بیاورند و در نهایت ظاهر پوست‌تان را ناخوشایند کنند. این مسئله به‌شدت ظاهر پوست‌ را در روز عروسی و زیر آرایش، تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

به‌جای آن، توصیه می‌کنیم که قبل از عروسی روی بهبود رنگ پوست‌تان و شفاف شدن آن متمرکز شوید. لزومی به تغییر رنگ پوست، مخصوصا در هفته‌های باقی‌مانده به عروسی نیست؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم از این ریسک دور بمانید.

فشار دادن  و تخلیه جوش ها

دستکاری جوش صورت از بدترین کارهای ممنوعه یک هفته قبل از عروسی است.

چراکه می‌تواند منجر به باقی ماندن جای زخم و لک تا روز عروسی شود و همچنین آرایش را خراب کند. همچنین، این کار با افزایش ریسک بروز التهاب و عفونت همراه است و می‌تواند ظاهر پوست‌تان را تحت تاثیر قرار دهد. از دستکاری جوش‌ها خودداری کنید و در صورت نیاز به تخلیه آن‌ها، جلسه فیشیال قبل از عروسی را تحت نظر یک متخصص حاذق انجام دهید.


اینکه چند روز قبل از عروسی پاکسازی کنیم هم به نظر متخصص پوست‌ بستگی دارد؛ توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی برای پوست، با پزشک مشورت کنید. حتی می‌توانید با رعایت یک رژیم غذایی مناسب به بهبود شرایط پوست خود کمک کنید.

اقداماتی که یک هفته قبل از عروسی نباید انجام داد!

رنگ کردن مو

رنگ کردن مو یکی دیگر از کارهای ممنوعه یک هفته قبل از عروسی است که تاکید می‌کنیم از انجام آن خودداری کنید. رنگ علاوه‌بر اینکه می‌تواند به بافت مو آسیب برساند، ظاهرتان را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد و ممکن است به تم لباس و آرایش‌تان نیاید. اگر در پی رنگ کردن مو هستید و می‌خواهید آن را تغییر دهید، این کار را از چند ماه قبل از عروسی و با مشورت آرایشگرتان پیش ببرید تا در صورت عدم رضایت از نتیجه نهایی، فرصت کافی برای اصلاح آن داشته باشید.

دکلره کردن مو

قبول داریم که دکلره کردن مو و داشتن رنگی متفاوت و فانتزی، حسابی وسوسه‌برانگیز است، اما اکیدا توصیه می‌کنیم که از این کار دور بمانید. دکلره می‌تواند باعث وز شدن، شکنندگی و حالت ناپذیری موها در روز عروسی شود. علاوه بر این، دکلره مو را خشک می‌کند که همین مسئله باعث بروز موخوره هم خواهد شد.  به‌جای آن در روز عروسی از اسپری‌های رنگ مو و رنگ‌های موقت استفاده کنید تا هم با آرایش‌تان سازگار باشد و هم بتوانید به‌سادگی، رنگ آن را تغییر دهید.

استفاده از حالت‌ دهنده مو

ابزارهای حالت‌دهنده مو با حرارت بالا می‌توانند آسیب جدی به مو وارد کنند و حتی در مواردی باعث وز شدن آن شوند. بنابراین از کارهای ممنوعه یک هفته قبل از عروسی به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید موهایی سالم، براق و حالت‌پذیر داشته باشید که بتوان شینیون را به‌خوبی روی آن‌ اجرا کرد، از چند هفته مانده به عروسی، استفاده از حالت‌‌دهنده‌هایی مانند اتو مو را کنار بگذارید و اجازه دهید تا مو، فرم طبیعی خودش را داشته باشد. 

تغذیه نامناسب

تغذیه مناسب نقش مهمی در سلامتی و شادابی پوست و مو دارد. تغذیه نامناسب قبل از عروسی می‌تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی برای شما شود. مهم‌ترین عارضه تغذیه نامناسب برای عروس و داماد این است که می‌تواند کیفیت پوست را تحت تاثیر قرار دهد و باعث بروز آکنه شود. همچنین ریزش مو، افزایش وزن و سایز یا برعکس، کاهش آن، از دیگر عوارض تغذیه نامناسب هستند که همگی می‌توانند ظاهرتان را در روز عروسی، تحت تاثیر قرار دهند.

 

اقداماتی که یک هفته قبل از عروسی نباید انجام داد!

در مراسم عروسی خود خوش بگذرانید

مراقبت نکردن از بدن و روان سالم پیش از رخدادهای مهمی همچون جشن عروسی، می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد؛ به‌طوری‌که گاه استرس خوب برگزار شدن همه چیز، می‌تواند شما را از پای درآورد و روز مهم ازدواجتان را به خاطره‌ای تلخ بدل کند. به‌همین‌دلیل توصیه می‌کنیم اکیدا از هرگونه کار اضافی بپرهیزید و تمام توان و انرژی خود را به خودتان معطوف کنید.

برای اینکه از هرگونه کار اضافی دور شوید، می‌توانید از تیم‌های تخصصی تشریفات عروسی کمک بگیرید. تشریفات مجالس ثمین با 20 سال تجربه در زمینه برگزاری میهمانی‌ها و مراسمات شما، همراه قدیمی عروس‌ودامادهای جوان است.

هر انتظاری که از یک مجلس شیک و شاد دارید، با ما ممکن خواهد شد. برای آشنایی با جزئیات خدمات مجالس ثمین و رزرو آن، به www.tashrifatsamin.com مراجعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها