حدادعادل: مجمع مجالس آسیایی، فضا را برای همکاری بیشتر فراهم می کند

ایرنا: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: با شکلگیری مجمع مجالس آسیایی فضایی برای همکاری و دوستی بیشتر کشورهای آسیایی ایجاد میشود که به حل بسیاری از مشکلات میان آنها کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۱۴۵۵۴۸

غلامعلی حداد عادل روز چهارشنبه در دیدار "محمدمحمد ظهیر" سفیر سریلانکا در تهران با اشاره به نقش سریلانکا درشکلگیری نهضت عدم تعهد و اهتمام به بنیانگذاری مجمع مجالس آسیایی، تاکید کرد: همان نگاه اقتضا میکند کشورهای آسیایی با جدیت سعی در شکلگیری مجمع مجالس آسیایی داشته باشند.
رییس مجلس با ابراز خرسندی از همکاری و هماهنگی دو کشور در مجامع و محافل بینالمللی از رای مثبت سریلانکا به نفع جمهوری اسلامی ایران در مساله حقوق بشر قدردانی و ابراز امیدواری کرد، همکاری متقابل دو کشور به مجامع جهانی در آینده هر چه بیشتر افزایش یابد.
حداد عادل تاکید کرد که روابط ایران و سریلانکا همواره خوب و برخوردار از اعتدال بوده و تاکنون هیچ گره کور و بحرانی در مناسبات فی ما بین وجود نداشته است.
رییس مجلس شورایاسلامی اطمینان داد که باتوجه به توانمندیها و امکانات دو کشور ، آینده مناسبات دو کشور افق روشنتری خواهد داشت.
"محمدمحمد ظهیر" سفیر سریلانکا در تهران نیز در این دیدار باتاکید بر علاقمندی کشورش برای توسعه مناسبات دوستانه با تهران در همه زمینهها بویژه روابط پارلمانی، گفت: تقویت روابط پارلمانی زمینهساز ارتقا و تعمیق مناسبات دو کشور در سایر عرصهها خواهد بود.
وی همچنین با قدردانی از ابتکار ایران برای تشکیل مجلس آسیایی گفت: سریلانکا به طور جدی و فعال از این اندیشه حمایت میکند.
سفیر سریلانکا در تهران در ادامه با اشاره به تاریخ دیرینه مناسبات بین دو کشور افزود: روابط دو کشور همواره بر پایه دوستی بوده است.
وی همچنین خواستار توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور بویژه در بخشهای نیرو و انرژی و تقویت سرمایهگذاری در بخشهای مختلف صنعتی شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها