وام پژوهشی به دانش‌آموزان نخبه فعال در پژوهش‌سرا‌ها اعطا می‌شود.
کد خبر: ۱۴۵۰۳۴۷

به گزارش جام جم آنلاین،معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: وام پژوهشی به دانش‌آموزان فعال در پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی اعطا می‌شود همچنین رتبه‌های برتر مسابقات علمی پژوهشی پژوهش‌سرا‌ها می‌توانند بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند.
محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: توجه به دانش آموزان نخبه و توجه به پژوهش، نوآوری و خلاقیت مورد تاکید سند تحول است و به‌عنوان خادم دانش‌آموزان باید این فرصت فراهم شود تا این خلاقیت و استعداد دانش‌آموزان به محصول تبدیل شود و زمینه رفع مشکلات کشور را فراهم کند.
وی گفت: ۶۹۳ پژوهش‌سرا در کشور فعال است و به تازگی با بنیاد ملی نخبگان هم تفاهم‌نامه‌ای امضا شده تا برای دانش‌آموزانی که در پژوهش‌سرا فعالیت دارند وام پژوهشی در نظر بگیرند و از دانش‌آموزان نخبه حمایت کنند.
به گفته کاظمی، پژوهش‌سرا‌ها فرصتی هستند که در آن هم ایده‌های دانش‌آموزان توسعه پیدا می‌کند و هم ایده آنها به محصول تبدیل خواهد شد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه‌های برتر جشنواره خوارزمی و رتبه‌های برتر ملی در مسابقات علمی پژوهشی پژوهسرا‌های دانش‌آموزی می‌توانند بدون کنکور براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان جذب شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها