رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان مطرح کرد؛

گلایه سازندگان از شهرداری؛

مرتضوی، رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان به لزوم ارائه خروجی مالی صحیح عوارض ساختمانی از سوی شهرداری به تامین اجتماعی برای تعیین سهم این سازمان تاکید کرد.
مرتضوی، رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان به لزوم ارائه خروجی مالی صحیح عوارض ساختمانی از سوی شهرداری به تامین اجتماعی برای تعیین سهم این سازمان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۴۴۸۵۲۰
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان سید محمد مرتضوی در نشست « بررسی نقش دستگاه های خدمات رسان در توسعه مسکن و مطالبات فعالان این حوزه از دولت» اظهار کرد: قانون تامین اجتماعی امسال دو بار تغییر کرد.
رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان افزود: مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفت بر اساس حقوق، ۴ درصد از دستمزد کارگران را برای محاسبه حق تامین اجتماعی ملاک عمل قرار دهد که با این تصمیم شاهد افزایش چشمگیر سهم تامین اجتماعی در بافت های فرسوده بودیم و در نهایت تصمیم به تغییر این قانون گرفته شد.

وی گفت: بر اساس این تغییر، سهم تامین اجتماعی از ضریب ۱۵ درصد عوارض شهرداری به ۲۵ درصد افزایش یافت.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان بیان کرد: علی رغم اینکه این افزایش قابل توجه است اما قانون بوده و باید به آن احترام گذاشته شود.

وی تصریح کرد: شهرداری در برخی بافت ها مشوق ها و تخفیفاتی برای عوارض در نظر می گیرد.

رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان گفت: تامین اجتماعی ۲۵ درصد بهای عوارض تعیین شده را از سازنده دریافت می کند، این در حالی است که طبق قانون در چنین شرایطی سهم تامین اجتماعی ۲۵ درصد عوارض پرداختی توسط سازنده است.

وی افزود: شهرداری بایستی در ارائه صورت مالی به تامین اجتماعی تخفیفات را اعمال کند و در درجه اول مشکل بایستی توسط این نهاد حل شود.

مرتضوی یادآور شد: برخی شهرداری ها خروجی صورت مالی صحیح به تامین اجتماعی ارائه می کنند اما در گرگان این طور نیست.

به گفته رئیس انجمن انبوه سازان گلستان، تقسیط سهم تامین اجتماعی نیز یکی از خواسته های سازندگان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها