جام جم آنلاین اصفهان؛ در این همایش محمدرضا گل احمد، رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی هر هفته پنجشنبهها در ساعت ۱۰ تا ۱۲ برای افراد دغدغهمند برگزار و علاقمندان در کمیتههای کمیسیون شرکت میکنند.
وی افزود: چهار کمیته بهداشت و درمان، محیطزیست، آموزش و کسبوکار در این کمیسیون وجود دارد که تیکاف حاصل همین کمیته چهارم است.
رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: گروههایی در جامعه هستند که جزو لایه پنهان جامعه بوده که ما در مقابل آن برند و لایه پنهان الزام و وظیفهای اجتماعی داریم.
وی ادامه داد: تمام برندها و سرمایهگذاران فعال در حوزه کسبوکار باید یک بخشی از محصول و محتوای تولیدی خود را به افرادی در جامعه اختصاص دهند که مورد اهداف مسئولیت اجتماعی هستند.
گلاحمد گفت: به عنوان نمونه افراد دارای معلولیت سندرم داون یک سری توانمندیهایی دارند که میتوان از این توانمندی و هنر استفاده و آنها را تشویق کرد.
وی ادامه داد: تعدادی از شرکتها برای جذب هنرهای دستی معلولان سندرم داون اعلام آمادگی کردند که با کمک بخشهای تخصصی در راستای توانمندسازی آنان میتوان اقدام مناسبی انجام داد.
گلاحمد با اشاره به اینکه وظیفه ما توجه، حمایت و شتابدهی توانمندی معلولان است، اضافه کرد: هدفگذاری ما برای برگزاری ۱۲ تیکاف و هر ماه یک تیکاف در محل اتاق بازرگانی است.
رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تاکنون سه ویژه برنامه در حمایت افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و آزادسازی زندانیان برگزار شده است.
وی ادامه داد: ما باید تیکاف را جهانی کنیم و تاکنون برای یک هزار نفر آموزش برگزار شده است و ۴۰۰ هزار نفر آموزش به روز انجام شده است و اردیبهشتماه سال آینده تیکاف پنج برگزار میشود.
مهرزاد انوری، مدرس و راهبر توسعه روان برند، پژوهشگر حوزه برندسازی و روانشناختی تحلیلی، استراتژیست برند در حمایت از معلولان ذهنی - حرکتی (سندرم داون) در ایدههای عیدانه تیکاف چهار با اشاره به اینکه بچههای سندرم داون فرشتههای مهربانی هستند، گفت: برخی خانوادهها این کودکان دوستداشتنی را به مراکز مهد و نگهداری بهزیستی معرفی میکنند.
وی اضافه کرد: خیریهها بر روی مسئولیت اجتماعی سایه انداخته است؛ اما هر برندی هم مسئولیتی در مقابل افراد معلول جامعه دارد.
مدرس و راهبر توسعه روان برند تصریح کرد: هدف ما این است که معین کنیم، در دنیای برند چقدر باید بودجه مسئولیت اجتماعی اختصاص بدهیم.
وی گفت: اگر سازمانها در قرن آینده به مسئولیت اجتماعی توجه نکنند رو به زوال خواهند رفت و اخلاق کسبوکار بین مصرفکنندگان و شرکتها کمرنگ میشود.
پژوهشگر حوزه برندسازی و روانشناختی تحلیلی، استراتژیست برند افزود:۶۹ مدل برای ارزشگذاری برند داریم که ربطیت - بازاریابی، تمایز - برندینگ، دانش - تبلیغات و احترام - برندینگ مهمترین مدلهای این اثرگذاری هستند.
وی تأکید کرد: امروزه رقابت در سطح کارخانهها نیست و مفهوم برند فراتر از محصول است و برند متعلق به آینده و به مفهوم محترمانه متمایز بودن است.
محمود محمدیان، دکترای تخصصی مدیریت بازاریابی و عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی، تدوینکننده نقشه علمی جامع بازاریابی کشور گفت: زاویه دید ما از دید مشتریان و دردهای مشتری است.
وی با اشاره به فلسفه غرب و عیان کردن مشکلات و فلسفه شرق به عنوان نقطه مقابل این دیدگاه پرداخت و افزود: ما باید کسب و کارمان بچرخد تا بتوانیم به مسئولیت اجتماعی بپردازیم.
عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی بیان داشت: موفقیت در کسبوکار سازمانی است که انسانهای موفق با یک تحولی که از درونشان شکل گرفته است آغاز کردهاند .
وی ادامه داد: ما باید بتوانیم نقش خود را خوب ایفاکنیم زیرا فرد موفق نقش خود را خوب ایفا میکند.
در پایان این همایش از تعدادی از معلولان نخبه و کارآفرین و نیز نوجوانان ورزشکار مدالآور سندرم داون و مربیان انجمن سندرم داون تقدیر به عمل آمد.
/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد