نماینده پارلمان لبنان در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

بایدن و نتانیاهو تفاوتی ندارند

آنچه امروز در نوار غزه می‌گذرد، دهشتناک و فراتر از یک بحران است. در این میان آمریکا اصلی‌ترین نقش را در کنار رژیم اشغالگر قدس در کشتار و نسل‌کشی غزه ایفا کرده و اکنون نیز به اصلی‌ترین مانع در مسیر ایجاد آتش‌بس دائمی در نوار غزه تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۴۴۸۰۶۹
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
بایدن و نتانیاهو تفاوتی ندارند
 
درچنین شرایطی جوبایدن،رئیس‌جمهورآمریکاوهمراهانش تلاش می‌کنندخود راافرادی متفاوت ازنتانیاهو ومقامات رژیم صهیونیستی نشان داده وحداقل این‌گونه القا کنندکه دربرخی تاکتیک‌ها و روش‌هابا تل‌آویو اختلاف دارند. دراین خصوص گفت‌و‌گویی با ابراهیم الموسوی، نماینده پارلمان لبنان و عضو فراکسیون مقاومت صورت داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد.

دولت بایدن از یک سو درمواضع ظاهری خودنسبت به کشتارغیرنظامیان در نوارغزه ابراز نگرانی می‌کند وازسوی دیگربا وتوی چندباره خود دربرابر قطعنامه‌های آتش‌بس دائمی درغزه، جلوی وقوع آن را می‌گیرد، حتی آمریکا در مقابل آتش‌بس موقت در غزه نیز موانعی ایجاد کرده است. نظر شما در خصوص این رویکرد دوگانه چیست؟
بهترین واژه‌ای که در این خصوص می‌توان استفاده کرد، همان رویکرد دوگانه و متناقض است. واقعیت امر این است که کمترین تفاوتی میان آمریکا و رژیم‌صهیونیستی یا بایدن و نتانیاهو درجنگ غزه وجود ندارد.تمامی تصمیمات و اقدامات این دو در هماهنگی با یکدیگر گرفته می‌شود.پس نباید فریب ادعاهای ظاهری مقامات کاخ سفید وابراز نگرانی آنها بابت جنایات و نسل‌کشی صورت‌گرفته در غزه را خورد. آمریکا شریک رسمی این جنایت است و اساسا رژیم‌صهیونیستی بدون آمریکا قدرت ادامه جنایات خود را ندارد. از سوی دیگر، پیام حقوقی اقدامات آمریکا علیه آتش‌بس دائمی در غزه نیز مشخص است. همگان مشاهده کرده‌اند که آمریکا نه به‌صورت غیررسمی و پنهان، بلکه به‌صورت آشکار جلوی ایجاد آتش‌بس در غزه را گرفته است. به‌کارگیری امتیاز وتو از سوی آمریکا علیه توقف جنگ علیه باریکه غزه به منزله مشارکت واشنگتن در جنایات کشتار جمعی دشمن صهیونیست علیه ملت فلسطین است. رژیم‌صهیونیستی پایگاه نظامی راهبردی خط مقدم واشنگتن وغرب است. این در سیاست‌های کلان آمریکا تعریف شده و اساسا تفاوتی میان دو حزب دموکرات و جمهوریخواه دراین خصوص وجود ندارد. ازاین رو نباید تسلیم ظاهرسازی‌های وقیحانه مقامات آمریکایی در قبال جنگ غزه شد.

مقاومت یمن نقش مهمی درمواجهه بارژیم‌صهیونیستی و حامیان غربی آن درجریان جنگ غزه ایفا کرده و بسیاری از محاسبات دشمنان را برهم ریخته است. ماهیت این نقش‌آفرینی را چگونه تحلیل می‌کنید؟
مقاومت یمن پیام آشکاری به دشمنان آمریکایی و صهیونیستی داده و سیطره دشمنان بر دریاها و آبراهه‌ها را درهم شکسته است. امروز فقط رژیم‌صهیونیستی، بلکه حامیان آن نیز دربرابر مقاومت یمن مستاصل‌تر ازهرزمان دیگری هستند. پایداری صورت‌گرفته از سوی یمنی‌ها، سرمشقی برای همه کسانی است که گفتمان مقاومت را با دل و جان قبول دارند. مقاومت یمن دین خود را به مردم غزه ادا کرده و همچنان در این مسیر استوار و محکم است. با همین اعتقاد، یمنی‌ها توانستند هشت سال جنگ نابرابر را پشت‌سر گذاشته و مانع از تسلط دشمنان بر خاک خود شوند.

برخی منابع آگاه و موثق در غرب اذعان کرده‌اند که آمریکا و رژیم‌صهیونیستی هر دو از گرسنگی و قحطی به‌عنوان یک تاکتیک و سلاح جهت دستیابی به اهداف خود استفاده می‌کنند. نظر شما در این خصوص چیست؟
پایداری چندین‌ماهه ساکنان غزه دربرابر ماشین جنگی ویرانگر رژیم‌صهیونیستی و دربرابر محاصره، کشتار و استفاده تل‌آویو از گرسنه نگه‌داشتن به‌عنوان سلاح،مثال‌زدنی است.مقاومت غزه قوی‌است وتوان پایداری برای مدت طولانی رادارد. رژیم‌صهیونیستی و آمریکا وقیحانه تلاش می‌کنند بااستناد به انواع روش‌های غیرانسانی، ازشکنجه و گرسنگی گرفته تا کشتار و نسل‌کشی، مانع از استمرار مقاومت فلسطینیان درغزه شوند اما دراین مسیر شکست خورده و در آینده نیز ناکام خواهند ماند. در اینجا بار دیگر لازم است به نسبت میان واشنگتن و تل‌آویو اشاره کنم؛ این‌که آمریکا به‌دنبال بهبود وجهه خود در جامعه جهانی با دم‌زدن از اختلاف‌نظر با دشمن صهیونیست است.آمریکا توان اعمال فشار واقعی بردشمن صهیونیست را دارد؛ به‌ویژه که حمایت تسلیحاتی قوی از طریق برقراری پل هوایی از رژیم‌صهیونیستی به‌عمل‌آورده‌ است.در این میان عملیات‌هایی که از سوی حزب‌ا... لبنان و انصارا...یمن صورت می‌گیرد درراستای یاری‌رسانی به مردم مظلوم غزه است.تکلیف این جنگ مطابق وعده الهی مشخص است. بدون شک مقاومت در میدان و فراتر از میدان پیروز این نبرد خواهد بود و دشمنان را به سزای جنایات و اعمال‌شان خواهد رساند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها