نماینده پارلمان لبنان در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

بایدن و نتانیاهو تفاوتی ندارند

ابراهیم الموسوی، نماینده پارلمان لبنان در گفت‌وگو با «جام‌جم» مطرح کرد

رمزگشایی از استعفای فرمانده یگان ۸۲۰۰صهیونیست‌ها

استعفای فرمانده یگان ۸۲۰۰ رژیم اشغالگر قدس، بازتاب و انعکاسی از شکست اطلاعاتی و میدانی این یگان فوق‌سری در برابر مقاومت اسلامی لبنان بوده است. این استعفا و دیگر موارد مشابه سبب شده است تا استیصال مطلق دشمن صهیونیستی در برابر حزب‌ا... بیش از پیش مورد توجه افکار عمومی منطقه و دنیا قرار گیرد.
کد خبر: ۱۴۷۲۶۸۱

 
سکوت خاص رسانه‌ها و منابع اطلاعاتی رژیم‌صهیونیستی در قبال آنچه در عملیات اربعین (عملیات انتقامی حزب‌ا... در قبال شهادت فؤاد شکر) رخ داد بیانگر واقعیاتی است که رژیم اشغالگر قدس قدرت کتمان آن در بلند‌مدت را نداشته و ندارد. در این خصوص گفت‌وگویی با عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان صورت داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد.
اخیرا اخبار و اطلاعات موثقی در خصوص هلاکت و زخمی شدن ده‌ها نظامی صهیونیست در عملیات اربعین منتشر شده است. چرا منابع خبری و اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس در قبال این موضوع سکوت کرده‌اند؟ جنس و ماهیت این سکوت را چگونه ارزیابی و تحلیل می‌کنید؟
اطلاعات منتشرشده از سوی شبکه المیادین در خصوص کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست در عملیات اربعین صحیح است. در همان زمان، مسجل بود که این عملیات تلفات زیادی به نیروهای اشغالگر وارد ساخته و از همه مهم‌تر، به هلاکت نیروهای خبره اطلاعاتی و نظامی این رژیم منجر شده است. بااین‌حال مقامات رژیم اشغالگر قدس ترجیح دادند چنین اطلاعات و اخباری را به بیرون منعکس نکرده و دست به نوعی سانسور مطلق در قبال این عملیات موفقیت‌آمیز مقاومت بزنند، اما عوارض و نتایج این عملیات بزرگ به گونه‌ای است که صهیونیست‌ها هر اندازه نیز تلاش کنند، قدرت پنهانکاری در قبال آن را ندارند. 
صهیونیست‌ها هنوز در شوک عملیات اربعین به‌ سر می‌برند و قطعا در آینده‌ای نزدیک، اطلاعات کامل‌تری نسبت به حماسه مقاومت در این عملیات منتشر خواهد شد. 

اخیرا فرمانده یگان ۸۲۰۰ رژیم اشغالگر قدس، ازسمت خود استعفاکرده است. دلیل این استعفا، آن‌هم حدود یک‌ماه پس از عملیات اربعین چه بوده‌است؟
دلیل استعفا کاملا مشخص است. صهیونیست‌ها قدرت کتمان تلفات سنگین اطلاعاتی و نظامی خود در جریان عملیات اربعین را از دست داده‌اند. سیدحسن نصرا...در سخنرانی معروف خود پس از عملیات اربعین، به ابعاد گسترده و محاسبات دقیق صورت‌گرفته در انجام آن اشاره کرد. بدون‌شک اگر یگان ۸۲۰۰ رژیم اشغالگر قدس در این حمله آسیبی جدی و اساسی ندیده بود، چرا باید فرمانده آن از سمت خود استعفا می‌داد؟ او در زمان وقوع عملیات اربعین، اگر این استعفا رخ می‌داد، تل‌آویو چاره‌ای جز اذعان به شکست بسیار سنگین خود در آن نداشت. بااین‌حال تبعات و تلفات این عملیات به اندازه‌ای عمیق و گسترده بوده که جایی برای ادامه روند کنونی در یگان ۸۲۰۰ باقی نگذاشت. رژیم‌صهیونیستی بلافاصله پس از عملیات موفقیت‌آمیز حزب‌ا...، ادعا کرد قادر به رهگیری موشک‌های مقاومت لبنان شده است، حال آن‌که استعفای فرمانده یگان ۸۲۰۰ پرده از اصل واقعه برمی‌دارد. 

باتوجه به آنچه در ماجرای عملیات اربعین و سانسور ناموفق رژیم‌صهیونیستی در قبال این عملیات گذشت، رویکرد کلان رسانه‌ای و تبلیغاتی رژیم اشغالگر قدس در جنگ غزه را چگونه تحلیل می‌کنید؟
رژیم اشغالگر قدس به‌واسطه رسانه‌هایی که در سراسر منطقه و دنیا دارد، دست به تحریف مطلق حقایق جاری در میدان جنگ می‌‌زند. بدون شک تعداد واقعی نظامیان کشته‌شده رژیم‌صهیونیستی به‌مراتب نسبت به آنچه از سوی منابع رسمی نظامی و اطلاعاتی در تل‌آویو اعلام می‌شود بیشتر است. رژیم اشغالگر قدس بهتر است به‌جای تکذیب اطلاعات موثق و غیرقابل انکاری که در خصوص عملیات اربعین منتشر می‌شود، لااقل اجازه ورود خبرنگاران برخی رسانه‌های صهیونیستی را به پایگاه یگان ۸۲۰۰ این رژیم بدهد. ماه گذشته، عملیات اربعین حزب‌ا... لبنان در پاسخ به اقدام تروریستی رژیم اشغالگر قدس در ترور شهید فؤاد شکر، از فرماندهان ارشد حزب‌ا... لبنان صورت‌گرفت اما صهیونیست‌ها درصدد ساده‌سازی ماجرا برآمدند. چنانچه دروغ روزهای گذشته صهیونیست‌ها در خصوص عملیات اربعین افشا شود، قطعا بسیاری از دیگر دروغ‌پردازی‌های آنها در جنگ غزه نیز افشا خواهد شد. شکست رژیم‌صهیونیستی نه‌تنها در ابعاد میدانی و نظامی، بلکه در ابعاد اطلاعاتی نیز رقم خورده و اکنون مقاومت علاوه بر عمق استراتژیک اراضی اشغالی، به عمق اطلاعاتی دشمن نیز دسترسی دارد.همین مسأله مقدمه‌ای برای غافلگیری‌های بعدی علیه رژیم صهیونیستی و تحقق شکست نهایی آنها در مواجهه با جبهه مقاومت خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها