کاسه صبر معترضان صهیونیست علیه نتانیاهو لبریز شده است

شورش در تل‌آویو

سرانجام همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، اعتراضات صورت‌گرفته علیه نتانیاهو بر سر آزادی اسرای صهیونیست در غزه، به دستمایه‌ای برای ایجاد اعتراضات شدیدتر و جنگ داخلی در اراضی اشغالی تبدیل شد.
کد خبر: ۱۴۴۶۷۳۴
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
 
تاپیش از این، بسیاری از سیاستمداران صهیونیست هشدار داده بودند که اصرار نتانیاهو بر فرسایشی‌شدن جنگ غزه، آن هم بدون تحقق اهدافی که وی مدعی دستیابی به آنها شده بود،به وقوع بحران وشورش داخلی دراراضی اشغالی منجرخواهدشداما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به این هشدارها بی‌تفاوت بود. تشدید درگیری‌های داخلی در تل‌آویو، بیانگر عمق فاجعه‌ای است که امروز صهیونیست‌ها با آن رو‌به‌رو هستند؛ جنگ داخلی و جنگ غزه.
 
سرکوب معترضان توسط پلیس رژیم صهیونیستی 
رسانه‌های عبری اعلام کردند هزاران نفر ازمعترضان به سیاست‌های نتانیاهو باحضور در تقاطع کاپالان و چند نقطه دیگر از تل‌آویو و نیز چند شهر دیگر فلسطین اشغالی، خواستار برکناری نتانیاهو و برگزاری فوری انتخابات شدند. پلیس رژیم صهیونیستی در چند نقطه از جمله مقابل ویلای ییلاقی نتانیاهو در قیصاریه با معترضان درگیر شد اما شدت این درگیری در تل‌آویو از دیگر مناطق شدیدتر بود. پلیس اعلام کرد ۱۸نفر ازمعترضان راکه اقدام به راهبندان واغتشاش کرده بودند،دستگیرکرده اما ترتیب‌دهندگان تظاهرات تاکید کردند پلیس به بهانه اغتشاش به‌دنبال متفرق‌کردن آنها بود. پلیس رژیم صهیونیستی همچنین اتوبوس‌های حمل زندانیان در منطقه مستقر کرده است. روزنامه یدیعوت آحارانوت در خبری فوری اعلام کرد پلیس برای متفرق‌کردن مردم حاضر در تقاطع کاپالان از شوکر استفاده کرده و بسیاری از حاضران را با آن مورد حمله قرار داد، این در حالی است که در میان بازداشت‌شدگان، برخی نظامیان بازنشسته صهیونیست به چشم می‌خورند. مخالفان تاکید کردند پلیس از اوایل شامگاه شنبه به‌دنبال سرکوب بود، در حالی که شماری از معترضان به‌ویژه خانواده اسرای صهیونیست موجود در غزه، با حضور در شماری از بزرگراه‌ها اقدام به مسدود کردن و ایجاد راهبندان کردند. تصاویر منتشرشده از محل درگیری از حضور خودروهای حمل بازداشتی و نیز خودروهای آب‌پاش متعلق به پلیس رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند.
 
جنگ فرسایشی در داخل اراضی اشغالی
این روزها برخی استراتژیست‌ها و تحلیلگران صهیونیست از جنگ داخلی در اراضی اشغالی ابراز نگرانی می‌کنند. این نگرانی، ناظر بر شکست رژیم صهیونیستی در جنگ میدانی در نوار غزه و ظهور و بروز بحران‌های بی‌سابقه داخلی در این رژیم اشغالگر است. روزنامه هاآرتص به نقل از دیوید ایوری، افسر بلندپایه و دیپلمات سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد امروز اسرائیل در جنگی فرسایشی گرفتار شده است. این دیپلمات سابق رژیم صهیونیستی که به توصیف رسانه عبری‌زبان در ۹۰سالگی تجربه خود در فرماندهی نیروی هوایی اسرائیل و جانشینی رئیس ستاد ارتش اسرائیل در کنار سفارت تل‌آویو در واشنگتن را در کارنامه دارد، تاکید می‌کند که اسرائیل در بدترین شرایط خود قرار دارد. او با اشاره به تجربه‌اش در زمان حضور در جانشینی ریاست ستاد ارتش اسرائیل در دوره اشغال لبنان می‌گوید: ما این مکان را به اشغال خود درآوردیم، مردم به‌تدریج به این شرایط عادت کردند و بعد از آن‌که ابتدا به ما به دید اشغالگر می‌نگریستند، سپس ما را با دید اهدافی مشروع دیدند که باید مورد حمله قرار بگیریم.
 
در باتلاق غزه گرفتار شده‌ایم 
او در ادامه این گفت‌وگو ضمن تاکید بر این‌که آمادگی دارد مجددا برای نجات اسرائیل از خطرات محیطی‌اش وارد عمل شود، گفت: تا چه زمانی ما قادر خواهیم بود از این خطرات جان سالم به در ببریم؛ واقعا در شرایطی که کابینه نتانیاهو حاضر به پرداختن به راه‌حل سیاسی نیست، چگونه می‌توان از جان سالم به در بردن از خطرات سخن گفت. به شما می‌گویم که ما به‌طور بالفعل در باتلاق غزه گرفتار شده‌ایم، ما هیچ راه‌حل مشخص و روشنی دررابطه آنچه با قرار است درآینده اتفاق بیفتد، نداریم؛ از این رو همچنان فقط تاکید می‌کنیم که برای مدت طولانی در آنجا حضورخواهیم داشت،درحالی که هنوز حتی به مساله شمال نپرداخته‌ایم.این افسر بلندپایه سابق رژیم صهیونیستی هفتم اکتبر را به مثابه فاجعه‌ای بزرگ توصیف کرد که منطقه را به شکل راهبردی تغییر داده است. او درعین حال خاطرنشان کرد خطر داخلی برای رژیم اشغالگر، تهدید حیاتی بسیار بزرگ‌تری در مقایسه با جنگ در منطقه است. 
 
معامله نظامیان و تبهکاران صهیونیست! 
در این میان اخبار دیگری دال بر معاملات تسلیحاتی نظامیان و باندهای تبهکار در اراضی اشغالی منتشر شده که نشان‌دهنده عمق فاجعه در ارتش رژیم صهیونیستی است. بر اساس آنچه منابع صهیونیستی اذعان کرده‌اند، همزمان با آغاز حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به نوار غزه، سازمان‌های جنایتکار این رژیم فرصت را مناسب دیدند تا همسو با یکدیگر بیشترین میزان ممکن از سلاح و مهمات را از ارتش رژیم صهیونیستی به سرقت ببرند؛ به نحوی که امروز می‌توان گفت اکثر سلاح‌های پیشرفته‌ای که در اختیار این سازمان‌ها قرار دارند، متعلق به یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی هستند! پلیس در این رابطه اعتراف می‌کند آنچه در مورد سرقت سلاح از ارتش اسرائیل وجود دارد، مساله موردی نبوده، بلکه روندی رو‌به‌افزایش است؛ به نحوی که طی چند ماه اخیر پلیس انبارهایی از سلاح‌های متعلق به ارتش اسرائیل را از مخفیگاه‌های باندهای تبهکار کشف و ضبط کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها