ساحلی‌بازان روی سکوی سوم دنیا

این تیم،شایسته ‌قهرمانی بود

بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی در گفت وگو با «جام‌جم»:

امیدوارم تاریخ‌ساز باشیم

امیرحسین اکبری، یکی از بازیکنان شناخته شده فوتبال ساحلی است. او همواره برای تیم ملی بازی‌های درخشانی انجام داده. این روزها  همراه همبازیانش در امارات است و سودای قهرمانی در جهان را در سر دارد. امیرحسین اکبری در گفت و گو با روزنامه جام‌جم درباره شروع موفقیت‌آمیز تیم ملی در این رقابت‌ها و همین‌طور بازی امروز مقابل تاهیتی حرف می‌زند.
کد خبر: ۱۴۴۵۸۷۶
 
سوال‌مان را از گل‌های خوشگلی که می‌زنید شروع کنیم. فانتزی بازی می‌کنید و گل‌های‌تان بدجور همه را به وجد می‌آورد. 
(خنده) یک بار یک دوستی می‌گفت شماها مثل کارتون فوتبالیست‌ها بازی می‌کنید. رشته ما کلا با همه رشته‌ها فرق دارد. دویدن روی ماسه سخت است. گهگاهی فوتبالیست‌ها با ما تمرین می‌کنند ولی می‌گویند چطور بازی می‌کنید؟ 

کدام فوتبالیست‌ها آمده‌اند؟ 
زیاد نبوده ولی گاهی همدیگر را می‌بینیم. می‌آیند تمرین می‌کنند. یک بار یکی از بچه‌های تیم ملی آمد و بعد از یک ربع گفت من نمی‌توانم. خیلی سخت است. ولی خب فوتبال چمنی هم فرق دارد. آنجا هم سختی‌ها زیاد است. فشار و استرس هم بیشتر می‌شود. در بازی ما حرکات نمایشی بیشتر است. به خاطر شن و فضایی است که وجود دارد. 

در این دو بازی که چند گل خوشگل زدید. رقابت هم دارید؟ 
(خنده) چرا نداشته باشیم؟ کری‌خوانی هم می‌کنیم. واقعا بچه‌ها گل‌های زیبایی زدند. البته ما به دیدن این گل‌ها عادت کرده‌ایم چون در تمرین و بازی‌ها زیاد دیده‌ایم و می‌زنیم ولی خب مردم عادی چون زیاد ندیده‌اند واقعا به وجد می‌آیند. اصلا این گل‌ها از زیبایی فوتبال ساحلی است. دیده‌اید که یک وقت‌هایی گلر از راه دور گل می‌زند. اکثر گل‌های فوتبال ساحلی قشنگ است. 

خود تو هم خوب قیچی برگردان می‌زنی. 
من کلا بازی روی هوا را دوست دارم و از طرفی دوست‌دارم گل قیچی برگردان بزنم. هروقت موقعیتش دست‌ بدهد من را روی هوا می‌بینید. 

دو غول بزرگ را بردید؛ یعنی اسپانیا و آرژانتین. 
خیلی خوشحالیم این دو بازی خیلی خیلی سخت را بردیم. شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند که تیم ملی حذف شود. دو جام جهانی را از دست دادیم. در این مدت هم نشد بازی‌های زیادی برگزار کنیم. بروید درباره رقبا تحقیق کنید، ببینید چطور به جام آمده‌اند. اردوهای پی در پی داشته‌اند. همین اسپانیا و آرژانتین با بهترین امکانات و آماده‌سازی آمدند. انصافا بچه‌ها کار بزرگی کردند. تاهیتی هم که در گروه ماست از تیم‌های قدرتمند است. قبل از جام هر کس می‌پرسید‌ چه تیم‌هایی صعود می‌کنند قطعا می‌گفتند آرژانتین و اسپانیا. بنابراین تا اینجا کارمان خوب بوده ولی تازه اول راه هستیم. امروز ان‌شاءا... می‌جنگیم برای صدرنشینی در گروه. 

وضعیت بازیکنان هم خوب است. همه در آمادگی کامل هستید. 
بله. الان واقعا دست سرمربی باز است. همه بچه‌ها با آمادگی کامل به مسابقات آمده‌اند. البته مهم نیست چه کسی بازی کند.رمز موفقیت ما همواره یکدلی و اتحاد بوده است. الان هم همین است.واقعا فرقی ندارد چه کسی درزمین باشد. همه دوست داریم برنده باشیم. فضای داخلی تیم هم فضای خیلی خوبی است. رابطه خیلی خوبی هم بین کادر فنی و بازیکنان است. همه چیز مهیاست برای این‌که ان‌شاءا... بتوانیم نتایج بهتری در این جام به دست بیاوریم. 

یک جورهایی از شما توقع قهرمانی هم هست. به این دلیل که قبلا در جام بین قاره‌ای قهرمان شده‌اید. این توقع را بجا می‌بینی؟ 
واقعیتش را بگویم خیر. البته در این‌که ما برای قهرمانی و موفقیت می‌جنگیم شکی نیست ولی شما برای رسیدن به چنین جایگاهی یک‌سری ابزار می‌خواهید. باید نگاه‌ها به فوتبال ساحلی ویژه‌تر باشد. قبول داریم که اصلا رشته ما را با فوتبال نمی‌شود مقایسه کرد. شما فوتبال را با هیچ رشته دیگری نمی‌توانید مقایسه کنید؛ میزان تماشاگران، میزان درآمد. خلاصه که همه چیزش فرق دارد و ورزش اول دنیاست ولی به رشته‌ای مثل رشته ما هم باید به اندازه لازم توجه کرد. انصافا این بچه‌ها تمام توان‌شان را گذاشته‌اند. در چند سال گذشته فوتبال ساحلی همیشه برای ایران موفقیت کسب کرده است. بچه‌های ما نشان دادند پتانسیل انجام کارهای بزرگ را دارند. امیدوارم کلا کشور ما به این رشته توجه کند. مسابقات لیگ بهتر شود و درآمد بازیکنان هم انگیزه‌ساز باشد. الان به اندازه‌ای که باید توجه نمی‌شود. درآمدها کم است. اینها مسایلی است که باید حل شود تا به پیشرفت بیشتر رشته ما کمک کند. 

دوست نداشتی فوتبالیست می‌شدی؟ 
خب، درآمد فوتبالیست‌ها خیلی فرق دارد. اتفاقا من اول خودم را در فوتبال تست زدم و بعد به سمت فوتبال ساحلی کشیده شدم. خیلی اتفاقی بود و الان هم خدا را شکر می‌کنم. به هر حال به تیم ملی رسیده‌ام و این اتفاق بزرگی است. 

حرف خاصی مانده؟ 
خب ما خیلی خیلی امیدواریم در مسابقات جام جهانی تاریخ‌سازی کنیم و یک پای فینال باشیم. خیلی رقبای سختی داریم. برزیل، پرتغال و همین تاهیتی از تیم‌های قدرتمند جام هستند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها