سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به توقف کمک تعدادی از کشورها به آنروا:

وجدان‌های بیدار قضاوت خواهند کرد

سخنگوی وزارت خارجه گفت: تعداد قابل توجهی از کشورهای کمک کننده به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، صرفا با اتهام زنی همان رژیمِ متهم به نسل‌کُشی فلسطینیان به چند کارمند آنروا، کمک‌های خود به این آژانس را در سخت‌ترین شرایط ملت فلسطین و ساکنان غزه متوقف کرده‌اند! وجدان‌های بیدار قضاوت خواهند کرد!
کد خبر: ۱۴۴۳۵۹۴

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی در پیامی در شبکه ایکس نوشت: براساس خبرهای رسمی منتشره توسط آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، تعداد قابل توجهی از کشورهای کمک کننده به آژانس، کمک‌های خود را صرفا به دلیل ادعای اثبات نشده رژیم صهیونیستی مبنی بر کمک تعدادی از کارکنان آنروا به حماس برای عملیات ۷ اکتبر، متوقف نموده‌اند.

رئیس آژانس آنروا گفت؛ «اگر تعلیق کمک‌های مالی ادامه یابد، ما به احتمال زیاد تا پایان فوریه(جاری) مجبور خواهیم شد عملیات خود را نه تنها در غزه، بلکه در سراسر منطقه متوقف کنیم.»

طنز تلخ و دردناکی است؛ رژیم صهیونیستی بیش از ۲۶ هزار شهروند فلسطینی را طی ۱۲۰ روز کشته، چند هزار نفر مفقود، و ده‌ها هزار شهروند را مجروح کرده و بیش از ۸۰ درصد ساکنان نوار غزه را بی‌خانمان و آواره کرده و برخلاف خواسته قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و قرار موقت دیوان بین‌المللی دادگستری مانع ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به فلسطین می‌شود، اما هیچ‌کدام از این کشورها غیر از ابراز نگرانی و برخی نمایش‌های سیاسی بی‌اثر، هیچ محدودیتی در روابط سیاسی با رژیم صهیونیستی ایجاد نکردند و به همکاری‌های تجاری و اقتصادی خود با رژیم و برخی از آنها به کمک‌های نظامی و تسلیحاتی و مالی خود به آن ادامه می‌دهند، اما صرفا با اتهام زنی همان رژیمِ متهم به نسل‌کُشی فلسطینیان به چند کارمند آنروا، کمک‌های خود به این آژانس را در سخت‌ترین شرایط ملت فلسطین و ساکنان غزه متوقف کرده‌اند! وجدان‌های بیدار قضاوت خواهند کرد!

تعدادی از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، کانادا، انگلیس، فنلاند و ایتالیا پس از اتهامات مقامات صهیونیست مبنی بر دست‌داشتن کارمندان آنروا در عملیات حماس در  هفت اکتبر از تعلیق کمک مالی خود به آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) خبر دادند.

درپی تعلیق کمک‌های مالی به آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) توسط چند کشور، دبیرکل سازمان ملل خواستار تداوم حمایت از این آژانس شد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در سخنانی در این باره از کشورهای اهدا کننده مالی به آنروا خواست که ادامه فعالیت این آژانس در نوار غزه را تضمین کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها