سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری:

آمریکا در جایگاهی نیست که به ایران هشدار بدهد

سخنگوی وزارت خارجه ضمن محکوم کردن اتهامات صهیونیست‌ها به کارکنان آنروا، خطاب به کشورهایی که کمک‌هایشان را متوقف کردند گفت که به جای این کار کمک‌های تسلیحاتی به این رژیم و حمایت سیاسی از رهبران جنایتکارش را متوقف می‌کردید.
کد خبر: ۱۴۴۲۹۴۰

به گزارش جام جم آنلاین، اتهامات اخیر رژیم صهیونیستی به تعدادی از کارکنان آژانس آنروا و توقف کمک‌ها به این آژانس از سوی برخی از کشورهای عمدتا غربی واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران را به همراه داشت.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (یکشنبه) هشتم بهمن ماه اتهامات وارد شده توسط رژیم صهیونیستی به برخی کارکنان آژانس آنروا (آژانس امداد رسانی و کاریابی برای فلسطینی‌ها در خاور نزدیک) را اقدام شرورانه دیگری در تکمیل اقدامات ضدبشری این رژیم علیه ملت فلسطین خواند و آن را محکوم کرد.

کنعانی اتهامات مطرح شده مبنی بر نقش حمایتی تعدادی از کارکنان آژانس آنروا در عملیات طوفان الاقصی را صرفا با هدف توجیه اقدامات محدود کننده رژیم صهیونیستی علیه سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی فعال در نوار غزه و کرانه باختری و نیز تبرئه این رژیم از ارتکاب جنایت بی‌سابقه و دهشتناک کشتار حدود ۱۵۰ نفر از کارکنان این موسسات بین‌المللی از جمله آنروا در ۱۱۳ روز گذشته برشمرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به اقدام تعدادی از کشورها در قطع کمک‌های خود به آنروا نیز واکنش نشان داد.

کنعانی اقدام ۹ کشور عمدتا غربی در قطع کمک‌های خود به آنروا به بهانه ادعاهای رژیم صهیونیستی علیه کارکنان این آژانس بشردوستانه را تأسف‌بار ‌خواند و عنوان کرد: چنین واکنشی عملا به معنای پذیرش ادعاهای رژیم جنایتکاری است که براساس قرار صادره توسط دیوان بین‌المللی دادگستری متهم به نسل‌کشی فلسطینی‌هاست و باید به این دادگاه و افکار عمومی جهان پاسخگو باشد.

به گزارش فارس، تاکنون ۹ کشور از جمله آمریکا، انگلیس، ایتالیا، فنلاند، هلند، استرالیا، آلمان و اسکاتلند به بهانه دروغ‌های واهی صهیونیست‌ها، کمک‌های مالی به آنروا را تعلیق کرده‌اند. پیش از این وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ‌های رژیم صهیونیستی، ادعا کرده بود که ۱۲ کارمند آنروا در حمله رزمندگان مقاومت حماس به رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر سال گذشته (عملیات طوفان الاقصی) نقش داشته‌اند.

«جنبش مجاهدین فلسطین»هم پیش از این تعلیق کمک‌های مالی برخی کشورهای غربی به آنروا را به‌ عنوان مشارکت واقعی در نسل‌کشی در غزه توصیف کرد.

این دیپلمات ارشد ایرانی اعمال فشار و محدودیت بر فعالیت‌های بشردوستانه آنروا و یا ممانعت از ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردمی که در شرایط دشوار جنگی و در معرض تهدید بالفعل نسل‌کشی به سر می‌برند را عملا چیزی جز اعلام اعتماد به روایت یک جنایتکار جنگی و متهم به عملیات نسل‌کشی ندانست.

وی گفت: شایسته بود این دسته از کشورها به جای اعلام توقف کمک‌های خود به آنروا، کمک‌های تسلیحاتی خود به رژیم صهیونیستی و حمایت سیاسی از این رژیم و رهبران جنایتکار آن را متوقف می‌کردند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از تمامی کشورها و ملت‌های آزادیخواه و به ویژه کشورهای اسلامی دعوت کرد تا در چارچوب بیانیه نهایی نشست اضطراری اخیر سران کشورهای اسلامی، با ایستادگی در برابر این ظلم آشکار، تمامی تلاش‌های خود را برای تأمین نیازهای مردم مظلوم فلسطین به عمل آورند، تا این اقدام غیرانسانی که هدفی جز تحمیل کوچ اجباری و به شکست کشاندن اراده مردم در باریکه غزه ندارد، ناکام بماند.

«فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا هم در بیانیه‌ای گفت: «تعلیق کمک‌های مالی به آنروا، فعالیت‌های بشردوستانه در خاورمیانه، به ویژه در غزه را تهدید می‌کند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها