تبلیغات نژادپرستانه مخالفان مهاجرت به سوئیس

حزب ملی گرای مردم سوئیس، برای مقابله با جرائم، پوسترهایی چاپ کرده است که سه گوسفند سفید را نشان می دهد که یک گوسفند سیاه را از روی پرچم سوئیس با لگد بیرون می اندازند،
کد خبر: ۱۴۴۲۳۴
زیر این تصویر نوشته شده : برای امنیت بیشتر.

به گزارش شبکه BBC ، حزب مردم سوئیس که بزرگترین حزب سوئیس و عضو دولت ائتلافی این کشور است، سعی می کند به اندازه کافی، یعنی 100 هزار امضا جمع کند تا دولت ناگزیر به برگزاری همه پرسی بر سر قانون پیشنهادی این حزب شود.
براساس قانون پیشنهادی حزب مردم سوئیس ، اگر مهاجری مرتکب یک جرم مهم شود تمام خانواده او از سوئیس اخراج می شوند.
یکی از سخنگویان حزب مردم سوئیس گفت ، فرزندان مهاجرانی که از شبه جزیره بالکان و ترکیه می آیند، مسوول بیشتر اغتشاش ها و بی نظمی هایی هستند که در مدارس سوئیس اتفاق می افتند.
این سخنگو همچنین گفت ، در سوئیس بیشتر زندانیان خزو مهاجران هستند.
سوسیالیست های سوئیس با این اظهارنظرها موافق نیستند.
در همین حال برخی که می گویند، این پوسترها مغایر با قانون ضد تبعیض نژادی است، خواهان جمع کردن آنها هستند.
ژان زیگلر، نماینده سوسیالیست پیشین پارلمان سوئیس که اکنون استاد جامعه شناسی در دانشگاه ژنو است از حزب مردم انتقاد کرده و پیشنهادهای این حزب را کاملا9 نژادپرستانه توصیف کرده است.

اما الیکی پانیدس نماینده حزب مردم از سیاستی که این حزب اتخاذ کرده، دفاع می کند و میگوید ، نمی دانم آیا شما در زبان انگلیسی هم این ضرب المثل را دارید یا خیر، اما ما به فردی که کار بدی کرده می گوییم گوسفند سیاه، به همین دلیل هم پوستر تبلیغاتی مان را این گونه طراحی کردیم.
ژان زیگلر علاوه بر اینکه آمار ارائه شده توسط حزب مردم را رد می کند، پیشنهاد اخراج تمام خانواده افراد خطاکار را بسیار عجیب و بی منطق و توهینی به سنت دموکراسی سوئیس توصیف می کند.
انتخابات ملی سوئیس ماه آینده برگزار می شود و برخی از ناظران می گویند ، بی دلیل نیست که حزب مردم سوئیس بحث مبارزاتی خود را در چنین زمانی به راه انداخته است.
به گفته این ناظران، موضع انعطاف ناپذیر حزب مردم در مورد مهاجران، ممکن است سبب افزایش طرفداران این حزب شود.
حزب مردم که 55 کرسی از 200 کرسی پارلمان سوئیس را در اختیار دارد، سه سال پیش موفق شد قوانین سختگیرانه تری را در زمینه مهاجرت به تصویب برساند.
پوستر تبلیغاتی که این حزب در آن زمان مورد استفاده قرار داد، دست سیاهی را نشان می داد که به درون گلدانی مملو از گذرنامه دراز شده بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها