خرید موزاییک اقتصادی

در گذشته موزاییک علاوه بر فضای باز در کف اتاق‌ها، آشپزخانه، حیاط خلوت و راهرو هم کاربرد داشت. اما در حال حاضر استفاده از این محصول در داخل منازل محدود و بیشتر در فضاهای باز استفاده می‌شود.
کد خبر: ۱۴۴۲۲۹۷

به دلیل نقش مهم موزاییک در زیبایی دکوراسیون داخلی ساختمان، انتخاب و خرید نوع مناسب و در عین حال اقتصادی این محصول اهمیت بالایی دارد. در صورت تمایل به کسب اطلاع از انواع موزاییک و چگونگی خرید موزاییک اقتصادی با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع موزاییک

صاحبین و کارکنان کارخانه‌های فعال در زمینه‌ی تولید موزاییک همواره سعی در ساخت موزاییک‌های مرغوب و باکیفیت و همچنین مطابق با نیاز و سلیقه‌ی مشتریان خود دارند. امروزه به علت پیشرفت و گسترش فناوری و تکنولوژی، شاهد وقوع تغییر و تحولی عظیم در تولید موزاییک هستیم.
تولیدکنندگان موزاییک با استفاده از ترکیباتی از قبیل پلیمر و سنگ‌ریزه‌های گرانیتی اقدام به ایجاد طرح‌های جدید و مدرن در این محصول کردند. به گونه‌ای که در حال حاضر انواع موزاییک در طرح‌های هندسی شیک و متفاوت و در رنگ‌های متنوع در بازار وجود دارد.

 
به این ترتیب افراد قادر به انتخاب موزاییک مطابق با نیاز، سلیقه و بودجه‌ی خود هستند. به عبارت دیگر افراد بر اساس شرایط مالی و نیاز خود از توانایی خرید موزاییک به شکل اقتصادی برخوردار هستند.
موزاییک در مدل‌های پلیمری، بتنی، سیمانی، لاشه، شسته، شیاردار و گرانیتی تولید و به بازار عرضه می‌شود. طبیعتا هر یک این موزاییک‌ها دارای ویژگی‌ها و کاربرد خاص خود هستند.

موزاییک پلیمری

یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین موزاییک‌ها، موزاییک پلیمری نام دارد. ساخت این مدل موزاییک با استفاده از مواد اولیه متفاوتی همچون الیاف، پلیمر، رزین، رنگ‌های معدنی و آب صورت می‌پذیرد. زیبایی، مقاومت بالا در برابر تغییرات دمایی و سازگاری با شرایط آب‌وهوایی مختلف از ویژگی‌های بارز چنین محصولی به شمار می‌روند. بنابراین به شرط عدم وجود محدودیت مالی، تهیه و کاربرد موزاییک پلیمری در فضاهای مختلف کاملا اقتصادی است.

موزاییک بتنی

این نوع از موزاییک‌ها به علت برخورداری از دو لایه بتنی و وزن بالا به عنوان یک موزاییک حیاط مقاوم شناخته می‌شود. موزاییک بتنی به دلیل ساختار خاص خودش از توانایی مقاومت در برابر فشار و ضربه برخوردار است.


به این ترتیب چنین محصولی از محیط در مقابل ضربه‌ها و فشارهای ناشی از تردد خودروها و قرارگیری وسایل و تجهیزات سنگین محافظت می‌کند. نکته قابل ذکر اینکه ساختار بتنی این مدل موزاییک از اجرای طرح‌های پیچیده و استفاده از رنگ‌های متفاوت ممانعت به عمل می‌آورد.

موزاییک سیمانی

جهت تولید موزاییک سیمانی به موادی از قبیل آب، پودر سنگ و سیمان نیاز است. این نوع موزاییک در زمره‌ی ساده‌ترین و پرکاربردترین موزاییک‌های موجود در بازار قرار دارد. تولید موزاییک سیمانی به شکل کاملا یکنواخت و یکپارچه و عدم وجود سنگدانه و رنگ تزئینی در ساختار و ظاهرش، این محصول را به یک گزینه اقتصادی و مناسب برای پوشش کف حیاط و فضای پارکینگ تبدیل کرده‌است.

 
به دلیل مقاومت بالا و چشمگیر موزاییک از نوع سیمانی در برابر شرایط آب‌وهوایی سرد و در نتیجه احتمال پایین خرابی و آسیب‌دیدگی آن در اثر سرما، یخبندان و بارش برف و باران، استفاده از موزاییک سیمانی در مناطق سردسیر بسیار مناسب است.
اما ایجاد لغزندگی در سطح صاف و یکنواخت موزاییک سیمانی به هنگام تماس با آب به عنوان یکی از عیوب اصلی چنین محصولی، مانع از کاربرد فراوان آن در پوشش‌دهی کف حیاط می‌شود. به منظور رفع این مشکل می‌توان از یکسری اقدامات ایمنی از قبیل روکش‌های ضد لغزش و یا طراحی الگوهای ضد لغزش بر روی سطح موزاییک استفاده کرد.

موزاییک لاشه

از ترکیب مصالح ساختمانی همانند تکه سنگ و قلوه سنگ‌ها، موزاییک لاشه ساخته می‌شود. این نوع موزاییک به علت بهره‌مندی از سطح صاف و بدون برجستگی و برآمدگی در کنار موزاییک‌های ساده، جلوه‌ی بسیار زیبایی در محیط ایجاد می‌کند.


علاوه بر این سطح صاف موزاییک لاشه، امکان راه رفتن راحت و لذت‌بخش را برای افراد حتی با پای برهنه فراهم می‌سازد. موضوع قابل ذکر اینکه چنین محصولاتی به علت وجود قلوه سنگ و تکه سنگ‌های مختلف در ساختارشان، از لحاظ اجرای طرح‌های پیچیده و جزئی محدودیت دارند. علاوه بر حیاط امکان استفاده از موزاییک لاشه در پله، پشت‌بام، پارکینگ، کف نمایشگاه، سالن و سوله وجود دارد.

موزاییک شسته

بیرون‌زدگی سنگ‌دانه‌های موجود در ساختار موزاییک شسته علاوه بر اعطای زیبایی خاص و فوق‌العاده به محصول، در عدم ایجاد لغزندگی در سطح آن در زمان بارش برف و باران نقش مهمی ایفا می‌کند. بنابراین افراد با کاربرد این محصول در مکان‌های مختلف علاوه بر ایجاد زیبایی از عدم بروز خطر لغزندگی در محیط مورد نظرشان اطمینان حاصل می‌کنند. به همین علت موزاییک شسته و یا واش بتن به عنوان یکی از بهترین، پرطرفدارترین و اقتصادی‌ترین موزاییک‌های موجود در بازار شناخته می‌شود.

موزاییک شیاردار

موزاییک شیاردار از دیگر موزاییک‌های خوب و محبوب موجود در بازار به شمار می‌رود. سطح این نمونه از موزاییک صاف نبوده و دارای یکسری شیار است. هر یک از طرح‌های متعلق به شیارهای موجود در سطح موزاییک، زیبایی خاصی را در محصول ایجاد می‌کند. نکته‌ی قابل توجه اینکه کاربرد سنگ‌دانه‌های متفاوت در موزاییک شیاردار، در امر افزایش جذابیت و مقاومت محصول کمک شایانی می‌کند.

موزاییک گرانیتی

به منظور تولید موزاییک گرانیتی به عنوان یک موزاییک فوق‌العاده بی‌نظیر و پرطرفدار از دانه‌های شن ریز و درشت استفاده می‌شود. تولیدکنندگان از رنگ‌های متفاوتی همچون قرمز، لیمویی و سفید در زمینه‌ی این مدل موزاییک استفاده می‌کنند. در صورت تمایل به کاربرد بهترین نوع موزاییک در مکان مورد نظر خود و همچنین ایجاد محیطی جذاب و متفاوت، پیشنهاد ما به شما خرید موزاییک گرانیتی است.

خرید موزاییک اقتصادی به چه معناست؟

تهیه موزاییک به شکل اقتصادی برای تمامی افراد جامعه معنای یکسانی ندارد. به عبارت دیگر برای یکسری اشخاص، خرید اقتصادی به معنای تهیه موزاییک با قیمت مناسب و برای سایر افراد جامعه، خرید محصول متناسب با محیط و شرایط اقلیمی مکان مورد نظرشان است.
البته با توجه به حضور یکسری شرکت نامعتبر و در نهایت تولید و عرضه‌ی محصولات بی‌کیفیت توسط آن‌ها، شناسایی مراکز فروش معتبر و تهیه محصول مورد نیاز از چنین فروشگاه‌هایی، خود به معنای بهره‌مندی از یک خرید اقتصادی است.
امروزه حتی با وجود شکل‌گیری محصولات متنوع با استفاده از مواد اولیه‌ی متفاوت و در نتیجه برخورداری آن‌ها از میزان مقاومت و کاربردهای مختلف، موزاییک ساده جایگاه خود را در بازار موزاییک حفظ و یکی از اقتصادی‌ترین کف‌پوش‌ها محسوب می‌شود.
به عبارت دیگر موزاییک‌های ساده به علت بهره‌مندی از ویژگی‌هایی همچون استحکام و طول عمر بالا و قیمت مناسب همواره توسط تعداد کثیری از افراد و مصرف‌کنندگان استفاده می‌شوند. از جمله عوامل موثر در تعیین قیمت این محصول می‌توان به برند تولیدکننده، کیفیت و ابعاد مورد نیاز مشتری اشاره داشت.
موزاییک ساده در سه مدل سیمانی، طرح سنگ و رنگی در بازار به فروش می‌رسد. در ساخت موزاییک‌های ساده از نوع سیمانی از هیچ گونه سنگی استفاده نمی‌شود. همچنین سطح آن‌ها صاف نبوده و دارای یکسری شیار هستند.
انواع سنگ‌های تزئینی در تولید و آماده‌سازی موزاییک‌های دارای طرح سنگ به کار می‌رود. موضوع قابل ذکر اینکه سطح چنین محصولاتی کاملا صاف بوده و از سنگ‌های تزئینی در سطح رویی محصول استفاده نمی‌شود. در خصوص موزاییک رنگی هم می‌توان چنین بیان کرد که در فرآیند ساخت آن، شاهد به کارگیری طرح‌های رنگی مختلف هستیم.
پوشش‌دهی کف آشپزخانه، حمام و دستشویی، سنگ‌فرش کردن معابر پارک‌ها، پوشاندن دیوارهای داخلی ساختمان و کف پشت‌بام از موارد کاربرد موزاییک از نوع ساده به شمار می‌روند. علاوه بر قیمت، انتخاب موزاییک متناسب با محیط و شرایط اقیلمی حاکم بر آن هم در بهره‌مندی افراد از یک خرید اقتصادی نقش بسزایی دارد. به این معنی که به علت ارتباط مستقیم موزاییک با آب‌وهوا، توجه به شرایط اقلیمی و انتخاب موزاییک مناسب، افراد را از تعویض موزاییک در مدت زمان کوتاه بی‌نیاز می‌کند.
برای مناطق سردسیر، موزاییک‌های مقاوم در مقابل دمای پایین و نفوذ رطوبت بهترین انتخاب هستند. موزاییک پلیمری به دلیل برخورداری از مقاومت بالا و چشمگیر در برابر تغییرات دمایی و در نتیجه احتمال پایین بروز فرسایش و شکستگی در آن، جهت استفاده در مناطق سردسیر گزینه‌ی بسیار سنجیده و مناسبی است.
در مکان‌های دارای آب‌وهوای گرم و خشک بایستی از موزاییک‌های مقاوم در برابر دمای بالا و تابش شدید نور خورشید استفاده کرد. به طور معمول در مناطق گرم و خشک، تهیه موزاییک‌های دارای سطح صاف یک خرید اقتصادی تلقی می‌شود. امکان نظافت راحت محیط و عدم ایجاد ترک و شکستگی در سطح موزاییک در برابر نور خورشید از ویژگی‌های بارز چنین محصولاتی محسوب می‌شوند.

زیباسازی و مقاوم‌سازی محیط، با انتخاب موزاییک مناسب

در حال حاضر انواع موزاییک در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت تولید و در بازار به فروش می‌رسد. طبیعتا هر یک از این محصولات دارای ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود هستند. بنابراین افراد بایستی با در نظرگیری شرایط و اهداف خود نسبت به انتخاب و خرید موزاییک مناسب اقدام کنند.

سوالات متداول

  1. موزاییک در چه مدل‌هایی در بازار به فروش می‌رسد؟

موزاییک در انواع مختلفی همانند ساده، پلیمری، بتنی، سیمانی، لاشه، شسته، شیاردار و گرانیتی در بازار وجود دارد.

  1. چه عواملی در تعیین قیمت موزاییک موثر هستند؟

برند تولیدکننده، نوع و کیفیت محصول و ابعاد مورد نظر مشتری از جمله عوامل موثر در قیمت موزاییک محسوب می‌شوند.

  1. علت محبوبیت موزاییک ساده طی سال‌های طولانی چیست؟

موزاییک ساده به دلیل برخورداری از خصوصیاتی همانند استحکام و طول عمر بالا و قیمت مناسب نزد مردم محبوبیت خاصی دارد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها