سخنرانی صارم توحیدی (هژیر توحیدی) در حاشیه کنفرانس لجستیک کاربردی در شرکت بوران:

نقش لجستیک اختصاصی در کسب و کارهای آنلاین

لجستیک به فرآیند کلی مدیریت در رساندن کالا به مقصد نهایی اشاره دارد. مدیریت لجستیک شامل شناسایی توزیع کنندگان و تامین کنندگان بالقوه و تعیین اثربخشی و دسترسی آنها است. از مدیران لجستیک به عنوان تدارکات یاد می شود.
کد خبر: ۱۴۳۸۸۶۶

لجستیک در ابتدا در زمینه جابجایی تجهیزات و تدارکات توسط پرسنل نظامی استفاده می شد. این اصطلاح در حال حاضر به طور گسترده در بخش تجاری، به ویژه توسط شرکت‌ها استفاده می شود. همچنین در بخش‌های تولیدی، برای اشاره به نحوه مدیریت و جابجایی منابع تا رسیدن کالا به دست مشتری در طول زنجیره تامین از واژه لجستیک استفاده می‌کنند. واضح است که تدارکات ضعیف در یک کسب و کار می تواند بر نتیجه آن تأثیر بگذارد. یعنی اگر شما در کسب و کارتان برای این بخش مهم برنامه ای مدون و درست نداشته باشید اصلا بیزینس شما شکل نخواهد گرفت. چرا که این بخش مستقیما با رضایت مشتری در ارتباط است و این رضایت مشتری است که کسب و کار را سرپا نگه می دارد.

درک لجستیک در مدیریت و تجارت از نگاه صارم توحیدی

صارم توحیدی ( هژیر توحیدی) درباره اهداف مدیریت لجستیک گفت: داشتن مقدار مناسبی از یک محصول خاص در زمان مناسب، رساندن آن به مکان مناسب در شرایط مناسب و رعایت استانداردهای حمل و نقل و تحویل آن به مشتری داخلی یا خارجی هدف مهم بخش لجستیک است. برای رونق گرفتن و پیشرفت کسب و کارها یک زنجیره تامین کارآمد و رویه های لجستیکی موثر برای کاهش هزینه ها و حفظ و افزایش کارایی ضروری است. تدارکات ضعیف منجر به تحویل نابهنگام، عدم پاسخگویی به نیازهای مشتریان و در نهایت باعث آسیب کسب و کار می شود.

 نقش لجستیک اختصاصی در کسب و کارهای آنلاین

نقش لجستیک در کسب‌و‌کارهای آنلاین

یکی از دلایلی که خرده‌فروشان آنلاین بزرگ مانند آمازون به موفقیت دست یافته اند، نوآوری و کارایی کلی لجستیک آنها در روند حلقه زنجیره تامین است. شرکت‌های تولیدی ممکن است تصمیم بگیرند که مدیریت تدارکات خود را به متخصصان برون سپاری کنند یا در صورت مقرون به صرفه بودن، لجستیک را به صورت داخلی مدیریت کنند. لجستیک در یک کسب و کار معمولا از اجزای زیادی تشکیل شده است، از جمله خدمات مشتری، پیش بینی تقاضا، انبارداری، حمل و نقل مواد، کنترل موجودی، پردازش سفارش و حمل و نقل.

لجستیک برای نتیجه یک شرکت بسیار مهم است و در پیشرفت کسب و کار نقش دارد. جابجایی مواد یا کالاها، رضایت از قراردادها و انجام خدمات را امکان پذیر می کند. مدیریت لجستیک موثر حرکت صاف در طول زنجیره تامین را تضمین می کند و می تواند یک مزیت رقابتی ایجاد کند.

 نقش لجستیک اختصاصی در کسب و کارهای آنلاین

نظر صارم توحیدی در باره لجستیک اختصاصی

از نگاه صارم توحیدی ( هژیر توحیدی) خدمات حمل و نقل اختصاصی یکی از راه هایی است که توسط شرکت های حمل و نقل اجاره ای ارائه می شود. در این مسیر به یک فرستنده که معمولا صاحب یک کسب و کار است بخش ثابتی از ناوگان حامل برای مدت زمان قراردادی اختصاص داده می شود. با انجام این کار، شرکت حمل‌کننده موافقت می‌کند که بخش قابل توجهی از نیازهای حمل و نقل تجاری را در طول مدت قرارداد برطرف کند. به این ترتیب در طول یک قرارداد وظایف هریک از طرفین مشخص می شود و یک لجستیک اختصاصی شکل می گیرد که فقط موظف است محموله های یک شرکت خاص را به مقصد برساند و طبیعی است در برابر تمام پیش آمدها مسئول خواهد بود.

بر خلاف خدمات حمل و نقل سنتی که در آن کامیون ها برای مشتریان متعددی کالا ها را جابه جا می کردند، با ارائه خدمات حمل و نقل اختصاصی، شرکت های حمل و نقل تنها بر روی برآورده کردن نیازهای حمل و نقل یک مشتری متمرکز می شوند. خوب این حالت مزایای زیادی برای شما خواهد داشت مثل بهبود کارایی زنجیره تامین و افزایش کنترل بر فرآیند تحویل.

وقتی یک کسب و کار به لجستیک اختصاصی روی می آورد، کارایی در تمام نقاط زنجیره تامین بهبود می‌یابد. در واقع به کار گیری لجستیک اختصاصی برای کسب و کارهای آنلاین امروزه یک مزیت است که صاحبان مشاغل می توانند در سایه این فرایند، خدمات بیشتری به مشتری ارائه دهند و در عین حال از هزینه‌های اضافی بکاهند.

مزایا و معایب خدمات حمل و نقل اختصاصی چیست؟

هژیر توحیدی در بخش دیگری از سخنرانی خود در باره لجستیک با بیان اینکه هر سرویس حمل و نقلی مزایا و معایب خود را دارند، ادامه داد: اگر می خواهید تصمیم بگیرید زنجیره تامین کسب و کارتان را چگونه مدیریت کنید، درک این موارد مهم است که باید با توجه به نوع کسب و کارتان در باره به خدمت گرفتن یا نگرفتن لجستیک اختصاصی تصمیم بگیرید.

اگر بخواهیم به چهار مزیت اصلی استفاده از خدمات حمل و نقل اختصاصی اشاره کنیم باید از قیمت گذاری قابل پیش بینی و ثابت، ظرفیت تضمینی، فرصتی برای بهینه سازی و هماهنگی بخش های فروش بازاریابی و ارسال نام ببریم.

خوب به هر روی این حالت معایبی نیز دارد. اگرچه ممکن است در بسیاری از موقعیت ها مزیت ها بسیار زیاد باشد اما خدمات حمل و نقل اختصاصی برای هر شرکتی مناسب نیست. در واقع، این راه حل لجستیکی دارای چند جنبه منفی است. به عنوان شرکتی که قصد استفاده از این سرویس را دارید، باید این موارد را نیز به یاد داشته باشید: خدمات اختصاصی برای حجم کم حمل و نقل امکان پذیر نیست، اصلاح قراردادها و نرخ ها ممکن است ضروری باشد و همین طور ممکن است امکانات ارسال برای نقاط دور از دسترس فراهم نباشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها