هر لیستی بدهیم حرف و حدیث پشت آن هست
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران:

هر لیستی بدهیم حرف و حدیث پشت آن هست

فهرست تیم‌ملی اعلام شد رم فعلا رضایت نداده که آزمون بیاید

ابهام بزرگ سردار

امیر قلعه‌نویی و دستیارانش بعد از چند روز بررسی مداوم سرانجام فهرست ۲۷ نفره تیم‌ملی را برای جام ملت‌ها اعلام کردند که مهمترین نکته آن حذف احمد نوراللهی و بازگشت دوباره مهدی قائدی بود. البته قلعه‌نویی تصمیم گرفت دوباره شهریار مغانلو را در فهرست بگذارد و روی نام مهرداد محمدی وینگر چپ استقلال هم خط قرمز بکشد.
کد خبر: ۱۴۳۸۶۸۴
 
اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم‌ملی را در زیر می‌خوانید: علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، سید‌حسین حسینی، احسان حاج‌صفی، میلاد محمدی، شجاع خلیل‌زاده، سید‌مجید حسینی، سامان فلاح، حسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی، رامین رضاییان، آریا یوسفی، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، محمد محبی، مهدی ترابی، مهدی قائدی، جواد حسین‌نژاد، مهدی طارمی، رضا اسدی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد و شهریار مغانلو.
     
ابهام سردار
مهمترین و جنجالی‌ترین ابهام فهرست تیم‌ملی حضور یا غیبت سردار آزمون در جام ملت‌هاست. منابع موثق می‌گویند این بازیکن یک هفته بعد از عقد قرارداد با رم از امضای بند « حضور نداشتن در جام ملت‌ها» پشیمان شده است. این بند در قرارداد سردار وجود دارد و قلعه‌نویی تلاش کرد در خفا موضوع را حل کند. حتی قرار بود او راهی ایتالیا شود اما این اتفاق رخ نداد تا حالا فدراسیون و امیر، همه چیز را به خود آزمون واگذار کنند. این بازیکن دوست دارد در جام ملت‌ها حاضر باشد و قرار است آخرین مذاکرات را با مورینیو و رم داشته باشد. فدراسیون فوتبال هم در بیانیه‌ای نوشت: «فهرست فعلی تیم‌ملی در شرایطی با حضور ۲۷بازیکن اعلام شده که فدراسیون فوتبال طی نامه‌ای رسمی به باشگاه رم و طبق قوانین فیفا خواستار حضور سردار آزمون در تیم‌ملی شده است. فدراسیون ایران در حال مذاکره با مسئولان رم است تا موافقت حضور این بازیکن را به‌دست بیاورد. بنابراین فدراسیون فوتبال تا پایان اولتیماتوم زمانی AFC(۱۲دی) منتظر تصمیم باشگاه ایتالیایی برای آزاد کردن این بازیکن و ملحق شدن او به اردوی تیم‌ملی در موعد مقرراست وپس از آن فهرست نهایی ۲۶نفره تیم‌ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا اعلام خواهد شد.» شایعات اولیه حکایت از آن دارد که سفر قلعه‌نویی به رم به این دلیل لغو شده که مورینیو با سفر سردار به قطر مخالفت کرده است. حال که باید چند روز دیگر منتظر ماند اما از همین حالا انتقادات از آزمون آغاز شده است. 

میانگین سنی بالا
با توجه به فهرست اعلام شده از سوی امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم‌ملی، میانگین سنی ایران برای حضور در جام ملت‌ها ۲۸.۶ سال خواهد بود. امید ابراهیمی با ۳۶ سال سن، مسن‌ترین بازیکنی است که در فهرست دیده می‌شود. بعد از او نیز شجاع خلیل‌زاده با ۳۴ سال قرار دارد. ‌کریم انصاری‌فرد، رامین رضاییان و احسان حاج‌صفی هم با ۳۳ سال سن در رده‌های بعد هستند. جوانترین بازیکن دعوت شده نیز محمد‌جواد حسین‌نژاد ۲۰ ساله است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها