مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام عنوان کرد:

توزیع ۲۵هزار تن انواع کود در فصل پاییز بین کشاورزان ایلامی

مدیر خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام:

بیش از ۶۵ درصد برنامه ابلاغی کود استان ایلام تامین شد

مدیر خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام گفت: بیش از ۶۵ درصد برنامه ابلاغی کود استان ایلام تامین شد
کد خبر: ۱۴۳۸۳۱۹

به گزارش جام جم آنلاین ؛ سیامک بیگی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام، ضمن بیان آمار و اطلاعات دقیقی از مجموعه فعالیت‌های این شرکت اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، عملکرد شرکت قابل قبول بوده است. به طوریکه در مجموع انواع نهاده‌های کشاورزی شامل انواع کود‌های یاران‌های، بیش از ۳۷ هزار و ۴۳۲ تن انواع کود شیمیایی تدارک یا توزیع شد.


وی تصریح کرد:نکته قابل توجه در زمینه تلاش شرکت برای اجرای برنامه ابلاغی وزارت متبوع در زمینه تامین، تدارک و توزیع انواع کود‌های کشاورزی یارانه‌ای این است که با وجود کاهش بارش باران در این استان، تغذیه خاک و گیاه به بهترین وجه به انجام رسیده و درحال حاضر شاهد هستیم که ۶۵ درصد از برنامه ابلاغی به بیش از ۳۷ هزار ۴۳۲ انواع کود‌های یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه در قالب الگوی کشت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.


بیگی با تاکید بر اینکه برنامه مصوب سال جاری تامین ۵۶ هزار و ۹۱۹ تن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه اعلام شده است، گفت: بخش عمده آن حدود ۹۰ درصد از محل منابع داخلی تامین خواهد شد و به صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان استان قرار خواهد گرفت.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام اظهار کرد: که انشالله بتوانیم با برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت تا پایان سال جاری از مقدار مورد انتظار کود عبور کنیم و با ترویج و فرهنگ سازی مصرف متعادل انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه به همراه کود‌های آلی و بیولوژیک نیز به وضعیت خوبی از نظر استاندارد جهانی برسیم تا کارایی تولید افت نکند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها