وزیر آموزش وپرورش:

اردوگاه شهید سلیمانی کرمان طی سه سال ساخته می‌شود

وزیر آموزش وپرورش درشورای آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اردوگاه بین‌المللی شهید سلیمانی کرمان در سه فاز ساخته می‌شود.
وزیر آموزش وپرورش درشورای آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اردوگاه بین‌المللی شهید سلیمانی کرمان در سه فاز ساخته می‌شود.
کد خبر: ۱۴۳۸۱۹۱

به گزارش جام جم آنلاین کرمان‌؛ رضا مرادصحرایی، در یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به چگونگی تامین اعتبار جهت ساخت اردوگاه بین‌المللی شهیدسلیمانی کرمان، افزود: این پروژه یک کار ملی است که در این راستا ماده ۲۳ آن باید در سریع‌ترین زمان تهیه و در سه فاز اردوگاه باید ساخته شود. 

وی با اشاره به چگونگی تامین اعتبار اردوگاه شهید سلیمانی، خاطرنشان کرد: اعتبارات این پروژه از سه محل استانی، مولدسازی و استفاده از ظرفیت فوق‌العاده نمایندگان از طریق منابع بخش خصوصی استان است. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بسته رونق مولدسازی استان باید تا پایان دی تهیه شود، افزود: برای تامین اعتبار ساختمان نیمه تمام اداره کل آموزش و پرورش استان با توجه انجام مزایده و عدم استقبال، باید از طریق تهاتر کار انجام شود. 

وی تصریح کرد: جهت تعیین تکلیف ساختمان فعلی اداره کل آموزش و پرورش استان، باید از طریق مولدسازی اقدام شود و منابع حاصل از آن، ۵۰ درصد جهت تامین فضای آموزشی مدارس حاشیه شهر کرمان و مابقی آن جهت ساخت اردوگاه شهید سلیمانی و دانشگاه فرهنگیان اختصاص پیدا کند. 

صحرایی، اظهار داشت: در صورت اختصاص یک زمین به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، وزارت آموزش و پرورش نیز برای تامین اعتبار جهت ساخت آن اقدام خواهد کرد. 

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش، تصویر آینده یک کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: حاشیه شهر کرمان با تراکم ۴۵ نفر دانش‌آموز موجب کاهش کیفیت آموزش می‌شود، لذا تاکید است در اعتبارات استانی سهم آموزش و پرورش زیر ۱۵ درصد دیده نشود. 

وی با اشاره به اقدامات تحولی دولت سیزدهم، افزود: رتبه‌بندی معلمان توسط دولت موجب ترمیم و افزایش حقوق معلمان شد، همچنین در این دولت ۶ هزار مدرسه تکمیل و یا ساخته شده است، از طرف دیگر درطرح شهید سلیمانی بیش از ۲ هزار طرح و پروژه ورزشی در دو سال ساخته شده است. 

صحرایی، با اشاره به تاسیس باشگاه دانش پژوهان، افزود: نزدیک به ۵۰ هزار معلم جدید با ساز و کار جدید در این دولت استخدام شده‌اند، همچنین توسعه دانشگاه فرهنگیان با رویکرد توسعه متوازن انجام شده است اما گروه‌هایی وجود دارند که غافل و یا خائن هستند و این پیشرفت‌ها را نمی‌بینند. 

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به نحوه همواری جهت ساخت اردوگاه شهید سلیمانی، گفت: این اردوگاه یک پروژه ملی است و استان در حد توان خود همکاری خواهد کرد. 

وی افزود: همچنین علاوه بر استفاده از ردیف اعتبار مشخص، بایداز ظرفیت مولدسازی برای ساخت این اردوگاه استفاده کرد.

گفتنی است، درابتدای جلسه ضمن تقدیر از دو دانش‌آموز دارای رتبه برتر پژوهشی، با توجه درخواست آنان جهت ساخت مدرسه، مصوب شد یک مدرسه استثنایی در شهر کرمان احداث شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها