پیشرفت ایران اسلامی درگرو ارتقای علمی و پژوهش است

امام‌جمعه موقت تهران گفت: در هفته پژوهش و فناوری باید در همه عرصه‌ها این مهم را مطرح کرد که تحول و پیشرفت در کشور جز از مسیر علم و پژوهش نمی‌گذرد و کشوری سربلند است که مسیر خود را در این عرصه انتخاب کند.
کد خبر: ۱۴۳۵۶۹۶

 به گزارش جام جم آنلاین،آیت‌الله سید احمد خاتمی در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر در پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری گفت: قریب به‌اتفاق آثار پژوهشگاه امام صادق(ع) آثار سالمی هستند و با اطمینان می‌توان آن‌ها را در اختیار مردم قرار داد؛ فعالیت‌های این پژوهشگاه افتخاری برای حوزه علمیه، علما و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر این‌که آثار منتشرشده این پژوهشگاه علوم اسلامی محققانه و دقیق نگاشته شده است، ادامه داد: بنده افتخار همکاری با این پژوهشگاه را در کنار مرحوم آیت‌الله معرفت در نگارش کتابی پیرامون آیات جهاد و روایات داشتم؛ همچنین در این پژوهشگاه در عرصه گروه‌ها و گروهک‌ها و جهاد تبیین کتاب‌های فاخری تدوین شده است.

امام‌جمعه تهران با بیان این‌که پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) فخر سپاه انقلاب اسلامی و روحانیت است، به تأکید رهبر انقلاب اسلامی درباره پژوهش اشاره کرد و گفت: افتخار ما داشتن رهبری است که پژوهش را دوست دارد و آنچه در این عرصه موفقیت دیده می‌شود از تشویق معظم‌له است.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) که می‌فرمایند: «العِلمُ سُلطانٌ، مَن وَجَدَهُ صالَ بِهِ، ومَن لَم یَجِدهُ صیلَ عَلَیهِ» گفت: این روایت، روایت قابل توجهی است که در آن تأکید شده علم سلطان است هر کس که آن را یافت حمله می‌کند و برخورد تهاجمی دارد و اگر ملتی را از پژوهش محروم کردند «ومَن لَم یَجِدهُ صیلَ عَلَیهِ» مورد تهاجم واقع می‌شود و به آن حمله می‌شود.

وی ادامه داد: باید در هفته پژوهش و فناوری این روایت را در همه عرصه‌ها مطرح کرد که تحول و پیشرفت در کشور جز از این مسیر نمی‌گذرد؛ کشوری سربلند است که مسیر خود را در این عرصه انتخاب کند.

* عرضه آثار علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) در سراسر کشور

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید نگارش رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) در ارائه گزارشی از فعالیت‌های این پژوهشگاه گفت: یکی از اتفاقات مهم در سال جاری، بازدید مقام معظم رهبری از غرفه انتشارات زمزم هدایت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود؛ ایشان نکات راهبردی و ارزشمندی را در این عرصه فرمودند و با اظهار خرسندی از آثار پژوهشگاه، موجبات قوت قلب ما را فراهم ساختند.

وی با اشاره به اهتمام پژوهشگاه امام صادق(ع) به کادرسازی درباره باعرضه آثار تولیدشده این پژوهشگاه گفت:  ما در سراسر کشور نمایشگاه‌های فعالی داریم و آثار خود را در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌کنیم.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) خاطرنشان ساخت: ما برای تقویت بنیه علمی خود سعی کردیم از ظرفیت اساتید حوزه و دانشگاه استفاده کنیم و معتقدیم که این ارتباط برای ما خیلی برکت دارد؛ ما باید به سراغ عزیزانی که صاحب‌فکر هستند و می‌توانند به ما کمک کنند برویم.

خاطرنشان می‌شود در این مراسم، از چهرۀ ماندگار پژوهشگاه در سال 1402، پژوهشگر برتر، هیئت‌علمی برتر و پژوهش‌یاران برتر تقدیر به عمل آمد و در پایان از جلد ۱۴ مجموعه جهاد تبیین، «صحنه‌سازی‌های دروغین» به قلم موسی مهدوی نژاد رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها