راهکارهایی برای پاک کردن لکه‌های وایتکس از روی لباس

از دست این لکه‌های وایتکسی!

 وایتکس مایعی است که برای تمیزکاری‌ها معلولا کاربرد دارد و اغلب کدبانوها از این مایع برای شست‌وشو و سفیدی ظرف و ظروف یا قسمت‌های مختلف خانه و آشپزخانه استفاده می‌کنند. اما گاهی وقت‌ها ممکن است در حین کار با وایتکس، ناخواسته این محلول روی لباس شما بریزد و لکه‌هایی را بر جای بگذارد. در چنین حالتی باید چه کرد؟
کد خبر: ۱۴۳۵۳۱۷
نویسنده لیلا ونکی - خبرنگار چاردیواری
 
شستن لباس با آب سرد
شستن لباس با آب سرد، اولین اقدامی است که باید بعد از لک شدن تصادفی لباس با وایتکس انجام داد. با این کار، عملیات شیمیایی مورد نظر که توسط مایع وایتکس در حال اتفاق افتادن است متوقف می‌شود. توجه داشته‌باشید در این مرحله استفاده از دستکش برای آسیب نرسیدن به پوست دست، ضروری است. پس از این اقدام با توجه به رنگ لباس و جنس آن، یکی از روش‌های ذکر شده را برای پاک کردن لکه از روی لباس و پارچه انتخاب کنید.

روش پاک کردن لکه وایتکس با الکل
یکی از مواد در دسترسی که پس از دوران کرونا بیشتر از هر وقت دیگر در هر خانه یافت می‌شود، الکل است. خوشبختانه این مایع برای پاک کردن لکه وایتکس از روی لباس و پارچه هم کاربرد دارد. اما دقت کنید الکل شما باید ایزوپروپیل باشد تا نتیجه دلخواه به دست آید. برای از بین بردن لکه وایتکس روی لباس باید یک تکه پنبه را به الکل آغشته کنید. بعد پنبه الکلی را به لکه بمالید. بهتر است اول پنبه را به دور لکه سپس به خود لکه بزنید تا رنگ پارچه به آرامی برگردد. این کار برای از بین بردن لکه‌های سفید و کوچک مناسب است. اگر لکه‌های وایتکس به رنگ زرد در آمده‌باشد، باید از محلول پراکسید هیدروژن یا آب اکسیژنه استفاده کنید. این محلول مانند یک سفیدکننده عمل می‌کند و زردی لکه‌ها را می‌گیرد. بعد از سفید شدن لکه، دوباره از الکل استفاده کنید. برای از بین بردن لکه‌های بزرگ وایتکس می‌توانید پارچه را به مدت بیشتری به الکل، آغشته نگه دارید. پس از پایان این مراحل، لباس را به طور کامل بشویید.

رفع لکه وایتکس با رنگ پارچه
با تهیه رنگ مخصوص پارچه می‌توانید حتی پارچه‌هایی را که مدت‌هاست لکه دارند، دوباره به چرخه مصرف بازگردانید. فقط کافی است رنگ نزدیک به رنگ پارچه را انتخاب کنید و طبق دستورالعمل روی بسته‌بندی، شروع به رنگرزی کنید. اگر هم لکه‌های روی لباس بزرگ باشد، بهتر است ابتدا با استفاده از محلول پاک‌کننده، رنگ لباس را سفید و بعد پارچه را رنگ کنید. برای این کار ابتدا یک ظرف را پر از آب کنید و حجمی از محلول سفیدکننده را به نسبت جنس و رنگ لباس، با آب ترکیب کنید. لباس را در آب قرار دهید تا رنگ آن رفته‌رفته، سفید شود. سپس بار دیگر لباس را در ظرفی پر از آب بیندازید و رنگ پارچه را طبق راهنمای بسته‌بندی، ترکیب کنید. پس از مدتی، لباس به رنگ دلخواه شما درمی‌آید و می‌توانید دوباره از آن استفاده کنید. بهره‌بردن از کارگاه‌های رنگرزی برای رنگ کردن مجدد پارچه نیز در پاک کردن لکه وایتکس به شما کمک می‌کند.
newsQrCode
برچسب ها: وایتکس لکه رنگ
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها