راه تیم‌ملی والیبال ایران برای رسیدن به نیمه‌نهایی چگونه هموار می‌شود؟

مدال به ما چشمک می‌زند

والیبال ایران برای رسیدن به المپیک کار بسیار دشواری دارد

«پیاتزا» نشد «سعید» که هست

حالا اهالی والیبال فعلا با جدیدترین شایعه سر خودشان را گرم کنند تا بعد: «سرمربی جدید تیم‌ملی والیبال تا روز یکشنبه هفته آینده انتخاب خواهد شد».  خبر قبلی مبنی بر این بود که قرار است سرمربی تیم‌ملی تا نیمه نخست دی ماه انتخاب شود.
کد خبر: ۱۴۳۵۰۸۴
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
 
آنهایی که داستان‌های والیبال ایران در سال۱۴۰۲ را از بر هستند می‌دانند قبلا هم قرار بود سرمربی تیم‌ملی تا پایان آذر و قبل‌تر از آن تا پایان آبان انتخاب شود. به هرحال انتخاب سرمربی جدید تیم‌ملی والیبال در شرایطی که وحید مرادی به تازگی سرپرست فدراسیون والیبال شده خبر جدیدی نیست. در این والیبال دیگر هیچ چیز جدید نیست وهیچ چیزی اهالی والیبال را سورپرایز نمی‌کند حتی اگر تا یکشنبه هفته آینده نام سعید معروف ۳۸ساله را به عنوان سرمربی اعلام کنند؛ یاحتی اگر این گزینه روبرتو پیاتزا باشد. 
 
امیدهای اندک
جهان والیبال تکلیف مشخصی دارد اما والیبال ایران خیر. دو روز پیش برنامه لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ اعلام شد، جایی که والیبال ایران آخرین امیدهای اندک خود را برای کسب  سهمیه المپیک جست‌وجو خواهد کرد. بر این اساس این دوره از لیگ ملت‎ها به میزبانی سه کشور برزیل، ژاپن و فیلیپین برگزار می‌شود؛ در واقع رویای صعود به المپیک ۲۰۲۴ از این سه کشور می‌گذرد. البته خوب می‌دانیم که والیبال ایران در سال ۲۰۲۳ آنچنان ضعیف نتیجه گرفت و آنچنان به این تیم و آن تیم باخت و آنچنان در رنکینگ جهانی سقوط کرد که اکنون شانس ضعیفی برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۴ دارد مگر این‌که این تیم و بازیکنانش «ققنوس‎وار» بیدار شوند و کاری کنند کارستان. بالاخره از تیمی که هنوز سرمربی ندارد نباید انتظار داشت دست به کار بزرگی بزند و بلیت المپیک پاریس را قطعی کند. 
 
برنامه ما در ۲۰۲۴
مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال در سال ۲۰۲۴ از ماه می تا ژوئن در ۹ کشور و چهار قاره برگزار خواهد شد. هفت تیم برتر هر گروه به مرحله بعدی لیگ ملت‌ها راه پیدا می‌کنند. در بخش مردان آرژانتین، برزیل، بلغارستان، کانادا، کوبا، فرانسه، آلمان، ایران، ایتالیا، ژاپن، هلند، مدافع عنوان قهرمانی لهستان، صربستان، اسلوونی، ترکیه و ایالات متحده به رقابت خواهند پرداخت. این رقابت‌ها آخرین فرصت جهت کسب سهمیه المپیک برای تیم‌هاست، از جمله ایران. هفته نخست یکم تا ششم خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و برزیل، صربستان، ایتالیا، ایران، آرژانتین، کوبا، ژاپن و آلمان در ریودوژانیرو به مصاف هم می‌روند. هفته دوم در ژاپن خواهد بود و ایران در این هفته به مصاف تیم‌های ژاپن، برزیل، ترکیه، لهستان، بلغارستان، اسلوونی و آلمان می‌رود. در هفته سوم ایران در فیلیپین مقابل ژاپن، آمریکا، هلند، برزیل، آلمان، فرانسه و کانادا بازی خواهد کرد. 
 
توافق اولیه با پیاتزا
یک منبع موثق به جام‌ جم گفت: «توافق اولیه با پیاتزا حاصل شده است و او برای نهایی کردن همکاری خود دی ماه به ایران سفر می‌کند». خوب یادمان می آید که با بلنجینی هم توافق شده بود اما این مربی ایتالیایی و صاحب سبک ناگهان از بلغارستان سردرآورد. گفته می شود در صورتی که پیاتزای ۵۵ ساله هم به ایران نیامد دیگر نام سعید معروف به صورت قطعی به عنوان سرمربی تیم‌ملی والیبال اعلام خواهد شد.
 
مراسم تکریم و تودیع داورزنی برگزار شد 
محمدرضا داورزنی بالاخره به کار خود در فدراسیون والیبال پایان داد و این فدراسیون تحویل سرپرست جدید یعنی وحید مرادی شد. مراسم تکریم از زحمات محمدرضا داورزنی و معارفه وحید مرادی روز گذشته شنبه ۱۸ آذر ماه انجام شد. 
 
داورزنی: حلالم کنید
داورزنی در مراسم تکریم از خود گفت: اتفاقات والیبال در سال جاری فرصتی برای آینده این رشته ورزشی است، فکر نکنیم که عالی کار کردیم. در رده‌های سنی بهترین نتیجه تاریخ والیبال جهان را گرفتیم اما ضعف‌ها و کاستی در تیم‌ملی بزرگسالان باید برطرف شود تا والیبال اقتدار خود را به رخ حریفان جهانی بکشد. وی افزود: با مرادی سال‌ها رفاقت و همکاری داشتم و یقین دارم که می‌تواند به رشد و توسعه والیبال کمک کند تا این رشته ورزشی به آرمان خود یعنی سکوی المپیک دست یابد. انتظارات مردم از والیبال نشان دهنده عملکرد فوق‌العاده این رشته ورزشی در سال‌های اخیر است. از همه می‌خواهم در این پایان راه حلالم کنند. 
 
پولادگر: داورزنی از قطار پیاده نخواهد شد 
سیدمحمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان هم گفت: می‌خواهیم یک خداقوت بین‌راهی به داورزنی بگوییم که از قطار والیبال پیاده نخواهد شد. پولادگر با اشاره به این اصطلاح که شکست یتیم است و پیروزی هزاران پدر دارد، تصریح کرد: موقع شکست همه به دنبال مدیری هستند که همه چیز را به گردن او بیاندازند. همه می‌دانیم که برای هر کدام از این موفقیت‌ها چه تیم همدل و همراهی کار کرده‌اند که ثمره آن به این شکل شده است. گاهی این زحمات دیده نمی‌شود و کسی از آنها تجلیل نمی‌کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها