خرید ترمووود عایق | حفاظت در برابر حرارت و سرما در تمام فصول

چکیده : چوب ترموود به دلیل داشتن خواص ویژه یک متریال بسیار پرطرف‌دار است. برای آشنایی با نکات طراحی مبلمان شهری با ترموود کلیک کنید.
کد خبر: ۱۴۳۴۸۸۴

طراحی مبلمان شهری بادوام و زیبا از جنس ترموود

اگر به دنبال متریالی مناسب برای مبلمان شهری بادوام و باکیفیت هستید، ترموود یک گزینه بسیار عالی است. مبلمان شهری باید در برابر خوردگی و آسیب‌ به دلیل تماس سطحی و استفاده زیاد مقاوم باشد، بر اثر عوامل محیطی مانند بارش‌های جوی و تغییرات دمایی آسیب نبیند و عملیات ساخت و نگهداری آن‎‌ ساده و ارزان باشد. طراحی مبلمان شهری با ترموود باعث می‌شود محصول نهایی شما علاوه بر دوام، زیبایی بسیار زیادی نیز داشته باشد. در این مطلب با مبلمان شهری ترموود، طراحی آن و ویژگی‌های جذاب این محصول آشنا می‌شویم.

 خرید ترمووود عایق | حفاظت در برابر حرارت و سرما در تمام فصول

مزایای چوب ترموود برای طراحی مبلمان شهری

چوب ترموود به دلیل پشت سر گذاشتن فرایند حرارت‌دهی دارای ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی بسیار عالی است. همین موضوع باعث می‌شود برخی از بهترین آیتم‌های مبلمان شهری با ترکیب این متریال باارزش و فلز ساخته شوند. در ادامه با ویژگی‌های خاص ترموود آشنا می‌شویم که آن را به یک چوب عالی برای طراحی مبلمان شهری تبدیل کرده است.

دوام بسیار بالای چوب ترموود

ترموود یک چوب بی‌نظیر بادوام بسیار بالا است. این ویژگی باعث می‌شود تا طراحی مبلمان شهری با ترموود محصول نهایی را در برابر انواع مخاطرات ایمن کند. ترموود به دلیل رطوبت اندک در بافت داخلی و تخلخل بسیار پایین در مقایسه با چوب معمولی سخت‌تر است؛ بنابراین ترموود مقاومت بیشتری در برابر خراش سطحی دارد. همچنین به دلیل پشت سر گذاشتن فرایند حرارت‌دهی تمام مواد مغذی موجود در داخل بافت‌های چوب از بین رفته است و به همین دلیل مورد حمله قارچ‌ها و حشرات موذی مانند موریانه قرار نمی‌گیرد.

نرخ انتقال حرارت بسیار پایین

سطح آیتم‌های مبلمان شهری همواره در تماس مستقیم با پوست قرار می‌گیرد، به همین دلیل باید با متریال مناسب ساخته شود تا شهروندان بتوانند در فصول مختلف سال به‌راحتی از آن استفاده کنند. نرخ انتقال حرارت پایین‌تر ترموود در مقایسه با چوب معمولی باعث می‌شود در دماهای گوناگون کارایی داشته باشد؛ بنابراین در روزهای داغ تابستان می‌توان بدون نگرانی از سوختگی بر روی مبلمان ساخته شده با ترموود نشست و استراحت کرد.

بافت زیبا و سطح صاف

ترموود بافت طبیعی چوب و رنگ زیبای آن را در کنار ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی بهتر دارد. این سطح بسیار صاف و عاری از تراشه آن را برای ساخت مبلمان کاملاً ایده‌آل می‌کند. طراحی مبلمان شهری با ترموود و در ترکیب با فلز باعث می‌شود محصول نهایی ظاهری شیک و بسیار مدرن داشته باشد. شما می‌توانید با استفاده از پوشش‌های مناسب و لاک مخصوص این زیبایی را برای سال‌ها حفظ کنید. چوب ترموود در صورت رنگ‌شدن در تماس با نور خورشید تغییر رنگ نمی‌دهد و همچنان مثل روز اول زیبا خواهد ماند.

مقاومت بالا در برابر تغییرات دمایی

مبلمان شهری باید تابستان‌های بسیار گرم و یخ‌بندان‌های زمستان را بدون مشکل پشت سر بگذارند. ترموود به دلیل ساختار ویژه خود و رطوبت بسیار پایین می‌تواند تغییرات دمایی را تحمل کند. این متریال بی‌نظیر در این شرایط دچار خمش یا پیچش نمی‌شود و ظاهر زیبای خود را همچنان حفظ خواهد کرد. ساختار یکپارچه ترموود موجب حفظ سطح صاف و بدون تراشه آن نیز می‌شود.

مقاومت ترموود در برابر نفوذ آب

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ترموود که آن را برای استفاده در مبلمان شهری مناسب کرده است مقاومت بالا در برابر نفوذ آب است. شما می‌توانید بدون نگرانی مبلمان را در تماس با برف‌وباران و محیط‌های مرطوب قرار دهید. مبلمان ترموود را می‌توان بدون نگرانی و با حفظ زیبایی و کارایی در شهرهای گوناگون با اقلیم متفاوت استفاده کنید. این موضوع پاک‌کردن و نظافت چوب ترموود را نیز تسهیل می‌کند و گردوغبار به درون بافت‌های متراکم آن نفوذ نخواهد کرد.

مقاومت بالا در برابر پوسیدگی

ترموود مقاومت بسیار بالایی در برابر پوسیدگی دارد. این ویژگی مهم باعث می‌شود بتوان برای سال‌های طولانی از این چوب در محیط‌های گوناگون استفاده کرد. بافت چوب ترموود محیط مناسبی برای رشد قارچ نیست، به همین دلیل در مقایسه با چوب معمولی طول عمر بسیار بیشتری دارد.

ساخت انواع مبلمان شهری با چوب ترموود

آزادی عمل طراحان برای ساخت مبلمان شهری با ترموود بسیار زیاد است. این متریال باکیفیت برای ساخت نیمکت و صندلی پارک و انواع سایه‌بان و دیگر عناصر معماری نیز ایده‌آل می‌باشد. همچنین شما می‌‌توانید از چوب ترموود به‌عنوان یک روکش تزیینی برای دیگر اجزا استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال می‌توان سطح بیرونی گلدان‌ها را در هماهنگی با نیمکت و مبلمان با ترموود پوشاند. این کار موجب حفظ استایل و هماهنگی سبک طراحی با محصولات مختلف می‌شود.

چوب ترموود یک ماده بادوام برای استفاده در محیط بازی کودکان است. شما می‌توانید علاوه بر نیمکت‌های پارک از چوب ترموود برای ساخت پلکان سرسره و روکش نمای قسمت‌های مختلف استفاده کنید. همچنین دستگیره‌ها، نرده و صندلی تاب را می‌توان با ترموود ساخت تا علاوه بر زیبایی حس بهتری در هنگام تماس منتقل کنند. شما می‌توانید الوارهای ترموود را به‌عنوان روکش سطوح بتنی یا سنگی استفاده کنید؛ در نتیجه یک مکان جدید برای نشستن شهروندان ایجاد می‌شود که گرم یا سرد نیست. طراحان به دلیل ویژگی‌های خاص و امکان ماشین‌کاری آسان ترموود علاقه خاصی به این متریال دارند.

آیتم‌های مبلمان شهری ترموود زیبایی و دوام را با هم دارند

آیتم‌های مبلمان شهری به دلیل شرایط خاص استفاده و محیط اجرا نیازمند متریال بادوام و طراحی بسیار حرفه‌ای هستند. با استفاده از ترموود می‌توان زیبایی بافت و رنگ چوب را در ترکیب بادوام بالا برای طراحی مبلمان شهری به کاربرد. ترموود در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم است و می‌توان آن را در اقلیم‌های گوناگون با دماهای متفاوت استفاده کرد. این چوب در تماس با پوست حس بسیار خوبی منتقل می‌کند و از سطح کاملاً صاف و بدون تراشه برخوردار است. امکان نصب و ماشین‌کاری راحت نیز از دیگر ویژگی‌های مهم ترموود است.

پارس آرای کوهستان به‌عنوان برترین و اولین تأمین‌کننده چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان در ایران انواع ترموود باکیفیت را در سبد محصولات خود دارد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش‌های مختلف وب‌سایت ما از خدمات متنوع پارس آرای بهره‌مند شوید.

سؤالات متداول

عمر چوب ترموود در فضاهای شهری چند سال است؟

ماندگاری ترموود باتوجه‌به محیط استفاده و نوع کاربرد آن متفاوت است. به‌طورکلی عمر مفید ترموود 30 سال است که در صورت نگهداری مناسب قابل‌دستیابی خواهد بود. طراحی مبلمان شهری با ترموود به دلیل استفاده بسیار زیاد و نصب در محیط آلوده شهری معمولاً تا 15 سال عمر می‌کند.

از چه نوع چوب ترموود برای طراحی مبلمان شهری استفاده کنیم؟

معمولاً استفاده از ترموود با استاندارد Thermo-D به دلیل دوام بسیار بالای آن مناسب‌تر است. این نوع چوب مقاومت بسیار زیادی در برابر پوسیدگی و رشد قارچ دارد که آن را برای محیط‌های شهری ایده‌آل می‌کند.

آیا ترموود را می‌توان رنگ کرد؟

بله شما می‌توانید سطح چوب ترموود را با رنگ‌های محافظ بپوشانید. این کار ترموود را در برابر اشعه فرابنفش خورشید، نفوذ آب و دیگر فاکتورهای محیطی که می‌تواند موجب آسیب به چوب شود مقاوم‌تر می‌کند. در نتیجه طول عمر ترموود افزایش پیدا خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها