حمید درخشان: با یک شکست نباید به سرمربی توهین شود

پرسپولیس خودزنی کرد

هیچ تیمی بدون برد صعود نمی‌کند

پرسپولیس در خانه ماند!

رویای صعود برای قرمزها به شکلی دراماتیک رنگ باخت تا این تیم در ادامه روند بد خود در هفته‌های اخیر، فرصت ایده‌آل حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را با حذف و دل بستن به بازی‌های خانگی در ادامه فصل عوض کند.
کد خبر: ۱۴۳۴۴۵۹
نویسنده رضا پورعالی - دبیر گروه ورزش

بازی شب گذشته پرسپولیس و الدحیل قطر، سوای همه هیجانات و بالا و پایین‌هایش، دو بازه زمانی دو دقیقه‌ای عجیب داشت که شاید تا مدت‌ها از یاد هواداران این تیم پاک نشود؛ اولی گل دقیقه هفت شهاب زاهدی که فقط دو دقیقه دوام آورد و دومی هم پنالتی دقیقه ۸۱ گولسیانی که به اوت رفت تا فقط دو دقیقه بعد، قطری‌ها در گوشه زمین پرسپولیس حلقه شادی تشکیل دهند و گل دوم خود را جشن بگیرند. درواقع پرسپولیس این بازی را به اشتباهات عجیب خودش باخت و درحالی که فرصت ایده‌آلی برای صعود از مرحله گروهی داشت، پیش چشم نزدیک به ۶۰هزار تماشاگری که آماده صعود و جشن بودند، با ناراحتی زمین مسابقه را ترک کرد. اصل مهم در باخت بی‌موقع پرسپولیسی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا، غافلگیری بود. غفلت خط دفاعی بلافاصله بعد از زدن گل اول و البته بی‌توجهی به اصول دفاعی بعد از آن‌‌که پنالتی مدافع گرجستانی این تیم به تیر دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت. پرسپولیس با همین اشتباهات فرصت باقی ماندن در آسیا را دودستی به نماینده گمنام عربستانی‌ها تقدیم کرد تا تیم الفیحا که کسی فکر نمی‌کرد صعود کند، با ۹امتیاز و به لطف برد روز گذشته خود در مصاف با پاختاکور در ازبکستان، جواز حضور در مرحله حذفی را به دست بیاورد.این درحالی بود که پرسپولیس دور رفت مرحله گروهی را با ۶ امتیاز به پایان برد و کافی بود از سه بازی خود در دور برگشت، فقط ۴ امتیاز به دست بیاورد اما آنها به کسب ۲امتیاز از سه بازی اکتفا کردند. قرمزها باید بپذیرند که هیچ تیمی بدون برد، صعود نمی‌کند.
 
ناکامی به ۶ رسید
حالا یحیی گل‌محمدی بهتر از هر کسی می‌داند که دارد بحرانی‌ترین روزهای دوران سرمربیگری خود را در تیم پرسپولیس سپری می‌کند. برای اولین بار در چهار سال گذشته، سرخپوشان با یحیی از شش بازی متوالی موفق به کسب پیروزی نمی‌شوند و این آمار واقعا قابل تامل است. تساوی بدون گل مقابل ملوان، تساوی ۲-۲ مقابل صنعت نفت، تساوی ۱-۱ مقابل استقلال تاجیکستان، باخت یک بر صفر مقابل سپاهان و تساوی بدون گل مقابل تیم النصر عربستان که نزدیک ۸۰ دقیقه ۱۰ نفره بود و بالاخره باخت ۲ بر یک مقابل تیم حذف شده و بی‌انگیزه الدحیل در حضور ۶۰ هزار تماشاگر خودی در ورزشگاه آزادی. به عبارتی سرخ‌ها از سوم آبان تا همین امروز رنگ برد را به خود ندیده‌اند و حالا با حذف از لیگ قهرمانان آسیا، در جدول لیگ برتر هم صدرنشینی را به رقیب خود استقلال واگذار کرده‌اند. 

سپاهان، تنها نماینده ایران
با انجام بازی‌های پایانی مرحله گروهی غرب آسیا، صعود سپاهان که شب گذشته مقابل الاتحاد عربستان ۲ بر یک شکست خورده بود، قطعی شد تا طلایی‌پوشان تنها نماینده ایران در جمع ۱۶ تیم برتر رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا باشند. شرایط برای سپاهان به گونه‌ای بود که امکان حذف این تیم در صورت برد پرگل پاختاکور مقابل الفیحا و برد پرسپولیس مقابل الدحیل وجود داشت، اما هم پاختاکور در ازبکستان نتیجه را به حریف عربستانی خود واگذار کرد و هم پرسپولیس در تهران مغلوب الدحیل قطر شد. به این ترتیب چهار تیم عربستانی الهلال، الاتحاد، النصر و الفیحا به همراه العین امارات، سپاهان و دو تیم ازبکستانی نوبهار و نسف قرشی از مرحله غرب آسیا جواز حضور در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را به دست آوردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها