لوکیشن شبگردی در استانبول؛ کاراکوی، بشیکتاش و اورتاکوی

استانبول شهر موزه‌ها، آثار تاریخی، کافه‌ها و محله‌های جذاب است. اگر جزو دوست‌داران شب و تفریحات شبانه باشید، در شهر استانبول می‌توانید به سراغ ۳ محله کاراکوی، بشیکتاش و اورتاکوی بروید.
استانبول شهر موزه‌ها، آثار تاریخی، کافه‌ها و محله‌های جذاب است. اگر جزو دوست‌داران شب و تفریحات شبانه باشید، در شهر استانبول می‌توانید به سراغ ۳ محله کاراکوی، بشیکتاش و اورتاکوی بروید.
کد خبر: ۱۴۳۴۲۷۱

در این سه محل زندگی شبانه جذاب و پرشور و حرارتی جریان دارد و می‌تواند سفرتان را متفاوت و جذاب کند. در این مقاله قصد داریم زندگی شبانه این سه محله را بررسی کنیم.

 

شب‌گردی در کاراکوی

یکی از بهترین محله‌های استانبول برای شبگردی محله کاراکوی است. کاراکوی یکی از قدیمی‌ترین محله‌های استانبول به شمار می‌آید. این محله یکی از مراکز اقتصادی استانبول نیز محسوب می‌شود و در آن می‌توانید انواعی از فروشگاه‌های خرده‌فروشی و ساختمان‌های اداری را مشاهده کنید. اگر دوست دارید شکم گردی را بعد از غروب آفتاب در استانبول تجربه کنید، در محل کاراکوی می‌توانید کافه‌های محلی و رستوران‌های مختلفی را پیدا کنید. همچنین در این محل بارهای مختلفی وجود دارد. در ضمن علاقه‌مندان به غذاهای دریایی می‌توانند کنار دریا رستوران‌های جذابی را پیدا کنند که ماهی سرو می‌کنند.

یکی دیگر از بهترین تفریحاتی که می‌توانید در محل کاراکوی در شب انجام دهید، پیاده‌روی روی پل «گالاتا» است. این پل از روی خلیج «شاخ طلایی» از کاراکوی در شمال شهر استانبول تا مرکز محله «سلطان احمد» در جنوب ادامه دارد.

اگر دوست دارید زندگی مردم محلی استانبول را در شب تماشا کنید، پل گالاتا مکان مناسبی برای شما است. برای صرف غذا و نوشیدنی، در تمام ساعت‌های روز و شب می‌توانید به رستوران‌ها و کافه‌هایی که در زیر پل گالاتا قرار دارند، سر بزنید. می‌توانید مزه غذاهای ترکی و همچنین غذاهای بین‌المللی را در رستوران‌های این منطقه تجربه کنید. همچنین چشم‌اندازهای جذاب رستوران‌های این منطقه نظر شما را به خود جلب می‌کند.

 

شبگردی در بشیکتاش

اگر به دنبال زندگی شبانه پرشور و هیجان در شهر استانبول هستید، حتماً به محله‌ی بشیکتاش سر بزنید. در این محله می‌توانید زندگی مردمان محلی را از نزدیک تماشا کنید. اگر عاشق غذاهای دریایی هستید، می‌توانید در رستوران‌های ارزان‌قیمت بازار ماهی این محله، غذای موردعلاقه‌تان را سفارش دهید. همچنین می‌توانید در بخش­های گران‌قیمت و لوکس این منطقه محله «اتیلن» و «لونت» به گشت‌وگذار بپردازید یا به سراغ رستوران‌های لوکس این محله به نام Nurs_et و 29Ulus بروید.

لوکیشن شبگردی در استانبول؛ کاراکوی، بشیکتاش و اورتاکوی

اگر هم دوست دارید خرید کنید و در بازارها بچرخید، مجلل‌ترین مراکز خرید شهر استانبول را می‌توانید در این محله پیدا کنید. اگر بلیط تهران استانبول را خریداری کرده‌اید تا علاوه‌بر بازدیدهای روزانه‌ای که از مکان‌های تفریحی استانبول دارید، زندگی شبانه پرشور و شوق را در این شهر تجربه کنید، حتماً به محله‌ی بشیکتاش بروید.

 

شبگردی در اورتاکوی

یکی از بهترین محله‌های استانبول برای گشت‌وگذار در استانبول، محله اورتاکوی است. «اورتاکوی» به معنای روستای وسط است. این محله جذاب در وسط تنگه بسفر قرار گرفته است. تنگه بسفر حدوداً ۳۰ کیلومتر طول دارد و چندین اسکله مختلف در نقاط مختلف شهر استانبول دارد. احتمالاً عکس‌های بسیار زیبایی را از این محله و مکان‌های تاریخی که در کنار تنگه بسفر قرار دارد، در فضای مجازی مشاهده کرده باشید. اگر به دنبال عکس­های جذاب هستید، این محله لوکیشن­های جذابی برای شما دارد.

علاقه‌مندان به شکم گردی می‌توانند به خیابان «کونپیر» این محله مراجعه کنند و غذاهای خوش‌مزه ترکی را امتحان کنند.

اگر هم تور استانبول را خریداری کرده‌اید و دوست دارید خاطره جذابی از شهر استانبول در ذهنتان باقی بماند، حتماً سوار کشتی‌های کروز در «تنگه بسفر» شوید و شهر استانبول را در شب از آبراه معروف آن یعنی «گلدن هورن» تماشا کنید. بلیت‌های کروزهای بسفر را می‌توانید از اسکله‌های مختلف استانبول در محله­های «بشیکتاش» و «کاراکوی» یا دیگر بخش­های استانبول خریداری کنید.

هزینه تورهای کروز در تنگه بسفر بستگی به نوع کشتی، آژانس گردشگری و خدماتی که در پکیج­ آن تور گنجانده شده بستگی دارد. این خدمات شامل موارد زیر می‌شود:

  • ناهار یا شام
  • پیش‌غذا
  • دسر
  • سالاد و میوه
  • نوشیدنی
  • اجرای موسیقی
  • اجرای نمایش‌های سنتی رقص سما و عربی
  • اجرای نمایش‌های فولکلور و آواز ترکی

ناگفته نماند که تورهای کروز بسفر در ۳ نوبت صبح، عصر و شب برگزار می‌شود.

یکی دیگر از فعالیت­های جذابی که می‌توانید در این محله انجام دهید، پیاده‌روی از محله «اورتاکوی» به محله «ببک» است. در این مسیر پیاده‌روی می‌توانید مناظر جذابی از تنگه بسفر را تماشا کنید.

تا اینجای مقاله درباره سه محله در شهر استانبول که زندگی شبانه جذاب و پرشور و نشاطی دارند، گفتیم. در ادامه تفریحاتی را در شهر استانبول نام می‌بریم که می‌توانید بعد از غروب آفتاب به سراغ آن‌ها بروید و جذابیت زندگی شبانه استانبول را بهتر بچشید.

 

دیگر تفریحات شبانه استانبول

بعد از غروب آفتاب، زمانی که هوا خنک‌تر شده است می‌توانید از هتل خود بیرون بروید و مجموعه‌ای از فعالیت‌های جذاب و متنوع را در شهر تاریخی استانبول تجربه کنید. در ادامه این تفریحات را نام می‌بریم:

بازار گردی در استانبول

در شهر استانبول مراکز خرید مدرن و سنتی متعددی وجود دارد که می‌توانید شب‌های سفر خود را در این شهر در آن‌ها بگذرانید. انواعی از محصولات باکیفیت، از پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه تا انواعی از وسایل ورزشی، اسباب‌بازی و محصولات آرایشی را می‌توانید در مراکز خرید شهر به استانبول پیدا کنید.

در برخی از این مراکز علاوه‌بر فروشگاه‌های مختلف، امکانات تفریحی دیگری نظیر سالن بولینگ، پیست اسکی روی یخ، سینما، شهربازی سرپوشیده، زمین‌بازی کودکان وجود دارد. نام برخی از بهترین مراکز خرید این شهر را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • مرکز خرید آکمرکز (در نزدیکی محله‌ی بشیکتاش)
  • مرکز خرید ایست تی نی پارک
  • مرکز خرید توریوم
  • مرکز خرید پالادیوم
  • مرکز خرید زورلو سنتر
  • مرکز خرید سیتیز نیشان تاش

حمام ترکی

تفریح جذاب دیگری که می‌توانید شب‌هنگام در استانبول تجربه کنید، گرفتن حمام ترکی است. با مراجعه به حمام ترکی این شهر ابتدا بدن شما را با کف شست‌وشو می‌دهند و سپس با استفاده از روغن ماساژ عضلاتتان شروع می‌شود تا احساس آرامش وصف‌ناپذیری را تجربه کنید. بعد از کلی گشت‌وگذار و امتحان کردن تفریحات استانبول می‌توانید به یکی از حمام‌های ترکی مراجعه کنید تا خستگی یک‌روزه شلوغ از تنتان بیرون برود.

لوکیشن شبگردی در استانبول؛ کاراکوی، بشیکتاش و اورتاکوی

کلاب های شبانه استانبول

یکی دیگر از تفریحات هیجان‌انگیزی که می‌توانید بعد از غروب آفتاب در شهر استانبول تجربه کنید، رفتن به کلاب‌های شبانه‌ی این شهر است. کلاب‌های استانبول فضاهای جذابی برای گردشگران آماده کرده­اند. همچنین در آن­ها انواعی از غذاها و نوشیدنی‌های مختلف سرو می‌شود. موسیقی زنده و شاد در کنار نمایش‌های سرگرم‌کننده و اجرای دی‌جی ها و خواننده‌های مشهور ترکی بر جذابیت این مکان‌ها می‌افزاید. در ادامه نام برخی از بهترین کلاب‌های استانبول را مشاهده می‌کنید:

  • کلاب بابل
  • کلاب رینا با فضای مدرن و جذاب
  • کلاب آنجلیکا با چشم‌انداز تنگه بسفر
  • کلاب الکساندرا

کلام آخر

شهر استانبول یکی از توریستی‌ترین شهرهای کشور ترکیه به‌حساب می‌آید. زندگی شبانه این شهر نیز بر جذابیت آن افزوده است. در این مقاله سه محله بشیکتاش، اورتاکوی و کاراکوی را برای امتحان کردن زندگی شبانه شهر استانبول را معرفی کرده‌ایم. اگر می‌خواهید تجربه منحصربه‌فردی از تفریحات شبانه‌ی این شهر داشته باشید حتماً یادتان باشد به این سه محله سر بزنید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها