در هفته نخست فعالیت قرارگاه جهادی حدنگاری؛

۴ هزارمنزل روستایی جازموریان به صورت رایگان نقشه‌برداری شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان دردیدار با استاندار کرمان با تاکیدبر ضرورت حدنگاری مناطق جنوبی استان، بر نقش صدور اسناد مالکیت حدنگار بر توسعه اقتصادی شهرستان‌های جنوبی تاکید کرد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان دردیدار با استاندار کرمان با تاکیدبر ضرورت حدنگاری مناطق جنوبی استان، بر نقش صدور اسناد مالکیت حدنگار بر توسعه اقتصادی شهرستان‌های جنوبی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۴۳۳۹۶۰

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ سید مهدی هاشمی، در این دیدار با اشاره به آغازبکار قرارگاه جهادی حدنگاری شهیدسلیمانی از هفته گذشته بیان داشت: در این اردوی جهادی بالغ بر ۴۰ تن از نقشه‌برداران و کارشناسان ادارات ثبت سراسر استان حضور یافتند که در فاز اول قریب به ۴ هزار منزل روستایی به صورت رایگان نقشه‌برداری شد.

 

وی افزود: فعالیت این قرارگاه از شهرستان جازموریان آغاز و در ادامه، سایر مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته را نیز در بر می‌گیرد و امید است با صدور اسناد مالکیت و فراهم شدن امکان اخذ تسهیلات بانکی برای اهالی، بستر توسعه کشاورزی و رشد اشتغال پایدار فراهم شود.

 

مدیرکل ثبت اسنادو املاک استان کرمان تصریح کرد: قانون‌گذار برای اجرای حدنگاری به عنوان یک اقدام فرادستگاهی تکالیفی را برای دستگاه‌های مختلف اجرایی مشخص نموده و پیشبرد حداکثری آن منوط به همکاری کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط است.

 

او ادامه داد: درهمین راستا جلسات و کارگروه‌هایی با حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی تشکیل شده تا با ایجاد هم‌افزایی، فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر سنددار شدن متر به متر اراضی و املاک، در اسرع وقت محقق گردد.

 

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان هم با اشاره به اسنادی که درگذشته صادرگردیده و همچنان املاک سنددار به صورت عادی نقل و انتقال می‌گردد ریشه بسیاری ازاختلافات ملکی و دعاوی را تنظیم اسناد عادی دانسته و خاطرنشان کرد: فرهنگ ثبت رسمی بایددر جامعه نهادینه شود چرا که حدنگاری یک ضرورت قطعی و فوری است و نقش قابل توجهی در کاهش پرونده‌های قضایی ایفا می‌نماید. 

وی افزود: امید است با تصویب طرح الزام به تنظیم سند رسمی، از معاملات قولنامه‌ای املاک که منشأ مفاسد گوناگون است سلب اعتبار شود.

استاندارکرمان با اشاره به مزایای اقتصادی سند مالکیت و اولویت صدور اسناد مناطق کمتر توسعه‌یافته استان بیان داشت: هر مشکلی که در پیشبرد حدنگاری اراضی و املاک شهرستان‌های جنوبی استان پیش بیاید را با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، راهبری و رفع خواهیم نمود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها