اعلام ملی اراضی زراعی؛

معمای قابل حل

معاون دادستان اردبیل گفت:

تغییر کاربری اراضی زراعی جرم است

تغییرات کاربری فاقد مجوز اراضی کنار جاده‌های منتهی به مرکز استان جرم بوده و ترک فعل مدیران در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تعقیب قضایی می‌شود.
کد خبر: ۱۴۳۳۳۱۳

 به گزارش جام جم آنلاین،به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، مرتضی طاهری‌فرد وضعیت مسیر‌های منتهی به مرکز استان را نامطلوب ارزیابی کرده، اظهار کرد: برابر گزارش‌های واصله و مشاهدات میدانی، افراد سودجو و فرصت طلب با شگردهای خاصی در تلاش برای تغییرکاربری برخی از اراضی کنار جاده‌ها و مسیر‌های منتهی به مرکز استان هستند.
وی با تاکید بر پایش و رصد مستمر و شبانه‌روزی موضوع توسط ادارات متولی، از عملکرد موجود در جهت پیشگیری‌های به‌موقع انتقاد کرده و با یادآوری تکالیف قانونی سازمان‌ها به‌ویژه جهاد کشاورزی در جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز، تاکید کرد: وفق قانون هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقداماتی که بنا به تشخیص جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب می‌شود، چنانچه به‌طور غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون صورت پذیرد، جرم است.
معاون دادستان اردبیل بیان کرد: مأموران جهاد کشاورزی محل مکلفند رأساً نسبت به توقف عملیات و قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده کنند.
طاهری‌فرد با ارائه گزارشی از اجرای احکام اخیر قلع و قمع ویلا‌ها و بنا‌های غیرمجاز در اطراف اردبیل توسط دادستانی، افزود: استفاده از شگرد‌های خاص برای تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و درنهایت ویلاسازی و ویلانشینی، تجاوز به حقوق عمومی و حریم قانون است و دادستانی استان هرگز اجازه چنین سوء‌استفاده‌هایی را نخواهد داد.
وی هم‌چنین با تاکید بر تشدید نظارت حوزه‌های مرتبط استانداری بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این خصوص، از تعقیب قضایی هرگونه ترک فعل مدیران در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها خبر داد.
گفتنی است؛ برابر اعلام معاون دادستان مرکز استان اردبیل ظرف چند روز آتی بازدید میدانی در بررسی وضعیت موجود و نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی از مسیر جاده نمین به اردبیل تا سرعین صورت خواهد پذیرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها