مواد شیمیایی انواع مختلفی دارند که به طور کلی در انواع معدنی و آلی شناخته می شوند. این مواد در صنعت به گرید های مختلفی تقسیم بندی می شوند و بر همین اساس قیمت گذاری می شوند و به فروش می رسند. به عنوان مثال در صنایع غذایی تنها مواد شیمیایی در گرید خوراکی باید استفاده شوند. در گرید صنعتی تنها موادی با گرید تکنیکال یا همان صنعتی به فروش می رسند و از هزینه و قیمت کمتری نسبت به سایر گرید ها مانند دارویی و غذایی برخوردار می باشند. در ادامه ی این مقاله به بررسی انواع مواد شیمیایی بیشتر می پردازیم. شما می توانید برای خرید مواد شیمیایی نیز با شرکت کهن تجارت در ارتباط باشید.
کد خبر: ۱۴۳۳۲۹۳

انواع مواد شیمیایی

مواد معدنی چه موادی هستند؟
این مواد ترکیبات طبیعی هستند و حتما  توسط فرآیندهای طبیعی تشکیل می شوند، به این معنی که این مواد معدنی را نمی توان به دست بشر ساخت و یا در آزمایشگاه آن ها را تولید نمود.


برای شناسایی این ترکیبات یک راه ساده وجود دارد. در ترکیبات معدنی هیچگونه عنصر کربنی وجود ندارد. کربن در ساختار مواد شیمیایی به نشانه ی آلی بودن این ترکیب است.


از جمله این مواد معدنی می توان به انواع سولفات ها مانند سولفات مس, سولفات منیزیم و... اشاره نمود.


بوراکس و بوریک اسید نیز یکی از مهم ترین ترکیبات معدنی هستند که عموما در معادن ترکیه و یا آمریکای جنوبی وجود دارند و می توانند استخراج شوند و بعد از خالص سازی در بازار مواد شیمیایی به فروش برسند.


در ایران بوراکس و بوریک اسید در برند اتی معدن به فروش می رسند.

انواع مواد شیمیایی


مواد الی کدام مواد هستند؟


همانطور که در بالا نیز اشاره شد این مواد در ساختار خود دارای عنصر کربن می باشند و در آزمایشگاه نیز می توان آن ها را به راحتی سنتز نمود.
از جمله مهم ترین ترکیبات آلی می توان به موارد زیر اشاره نمود:


انواع حلال های پتروشیمی مانند بنزن, تولوئن, فنول, هگزان, پروپیلن گلیکول و...


ایران به دلیل دارا بودن پتروشیمی ها و معادن مختلف توانسته است در تولید انواع مواد شیمیایی (الی و معدنی) موفق عمل نماید و علاوه بر تامین نیاز های داخلی در بخش صادرات نیز به خوبی عمل کند.


بررسی تفاوت گرید های مواد شیمیایی


مواد شیمیایی چه آلی باشند و چه معدنی به گرید های مختلفی تقسیم بندی می شوند:


ACS

بالاترین کیفیت؛ اغلب برابر یا فراتر از آخرین استانداردهای خلوص تعیین شده توسط انجمن شیمی آمریکا (ACS) است. این گرید تنها استاندارد پذیرفته شده جهانی است. مواد شیمیایی با این گرید دارای بالاترین خلوص قابل دستیابی هستند.
USP

گرید USP ممکن است برای بیشتر اهداف آزمایشگاهی استفاده شود. در گرید های دارویی نیز از این گرید استفاده می شود. از استفاده از سایر گرید ها برای ساخت محصولات دارویی به شدت خودداری نمایید.
NF

درجه خلوص کافی برای مطابقت با استانداردهای فرمول ملی (NF).

آزمایشگاهی

این گرید یک کیفیت متوسط سطح بالا است و ممکن است ناخالصی هایی نیز داشته باشد که برای مصارف دارویی مناسب نیست. با این حال، درجه آزمایشگاهی معمولا به اندازه کافی برای اکثر آزمایشگاه های آموزشی خالص است.
فنی یا تکنیکال

یک گرید با کیفیت برای  استفاده صنعتی است. این گرید را نباید برای کابرد های دارویی- آزمایشگاهی و... استفاده نمود زیرا خلوص پایین تری دارد و در برخی موارد ممکن است حاوی فلزات سنگین نیز باشد.
گرید خوراکی

فود گرید تنها برای مصارف خوراکی و توسط صنایع غذایی استفاده می شود. این ماده همانند گرید های دارویی دارای فلزات سنگین نمی باشد و خلوص بالایی دارد.

هنگام ساخت محلول و یا محصول مورد نیاز، ابتدا باید تصمیم گرفت که چه درجه خلوص شیمیایی مورد نیاز است. بسیاری از انواع مواد شیمیایی در چندین درجه خلوص موجود هستند که دارای قیمت های مختلفی نیز می باشند.

انواع مواد شیمیایی

برای خرید مواد اولیه غذایی کلیک کنید



مواد شیمیایی را از کجا بخرم؟


مواد شیمیایی در گرید های مختلف را می توانید از شرکت کهن تجارت فدک تهیه نمایید. این شرکت با دارا بودن نیرو های متخصص شما را در خریدی مطمئن یاری خواهد نمود.


شرکت کهن تجارت آمادگی خود را جهت همکاری با صنایع آبکاری, غذایی -دارویی شوینده و آرایشی اعلام می دارد. ارائه ی بار با کیفیت و خدمات پس از فروش سبب رضایت بیش از 99٪ از مشتریان ما شده است.

 

برای خرید مواد شیمیایی با شماره های زیر در ارتباط باشید:

۰۲۱۸۸۵۰۶۰۳۵

۰۹۱۲۳۱۳۵۰۵۶

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها