پرفشاری خون قاتل خاموش

یزد- پرفشاری خون که امروزه به عنوان قاتل خاموش شناخته می شود سهم بالایی در ایجاد مشکلات قلبی و سکته های مغزی دارد.
کد خبر: ۱۴۳۳۲۹۱

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، رییس گروه پیشگیری ومبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه اظهار داشت: درصد بالایی از افراد از پرفشاری خون خود اطلاع ندارند و عده زیادی از افرادی هم که اطلاع دارند، یا سبک زندگی درستی ندارند و یا داروهای خود را به نحو درست مصرف نمی کنند.

دکتر محمد علی اوزی نژاد افزود: بیماری های قلبی- عروقی،  یکی از علل عمده مرگ ومیر در سطح جهان و اولین عامل مرگ ومیردر  کشور و استان می باشد به طوری که 34 درصد مرگ ها در استان به علت این بیماری هاست.

وی گفت:در کشور ما به دلیل تغییر سبک زندگی سنتی به زندگی مدرن این بیماری ها رو به افزایش است و ازعوامل خطر ایجاد کننده این بیماری، مصرف دخانیات، تغذیه نامناسب، فعالیت بدنی کم، مصرف الکل، چربی خون بالا، پرفشاری خون، چاقی و دیابت می باشد.

اوزی نژاد تصریح کرد: با اصلاح الگوی زندگی، تغذیه مناسب، تحرک بدنی کافی،عدم مصرف دخانیات، عدم مصرف الکل، کنترل دقیق چربی خون، فشار خون، دیابت و مصرف صحیح دارو ها می توان درصد زیادی از مرگ ومیر و ناتوانی ناشی از این بیماری ها را کاهش داد.

 وی از کلیه افراد بالای ۱۸ سال و مادران باردار در هر سنی درخواست کرد با مراجعه به مراکز جامع سلامت،پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، در پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا که تا ۱۵ دی ماه همزمان با سراسر کشور در یزد برگزار می شود، شرکت کنند تا مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نیاز مراقبت شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها