استاندار یزد در نشست کارگروه تنظیم بازار استان، مطرح کرد؛

رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم از بزرگترین ماموریت‌های استان است

یزد- استاندار یزد رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم را یکی از بزرگترین ماموریت‌های مجموعه استان دانست و گفت: مشکلات زیرساختی چندین ساله استان در حوزه توزیع کالا یکی از مهم‌ترین عوامل گلایه‌مندی مردم از وضعیت بازار است.
کد خبر: ۱۴۲۸۸۸۳

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد،  نشست کارگروه تنظیم بازار استان به ریاست استاندار و به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته در خصوص ایجاد مراکز عرضه مستقیم کالاهای اساسی و تجلیل از کسبه برتر و خوش انصاف برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست، رسیدگی به وضعیت معیشت مردم و تنظیم بازار را یکی از بزرگترین ماموریت‌های مجموعه استان دانست و اظهار کرد: بر این اساس تمامی عوامل تاثیرگذار بر تورم استان باید با مسئولیت پذیری دستگاه های مربوطه بررسی شوند.
 
وی با اشاره به گلایه‌مندی مردم از وضعیت قیمت‌ها در بازار استان، گفت: با توجه به مشکلات زیرساختی چندین ساله استان در حوزه توزیع کالا، شهرداری ها باید نسبت به تعبیه جایگاه‌ها و سکوهای عرضه کالای اساسی اقدام کنند.
 
مهران فاطمی با بیان اینکه یکی از مصوبات ستاد تنظیم بازار استان افزایش سکوهای عرضه کالای اساسی به ۳۰ جایگاه بوده است، تصریح کرد: مادامی که زیرساخت های توزیع کالا اصلاح نشود شاهد گران فروشی در سطح استان خواهیم بود؛ لذا با این اقدام زیرساخت‌های مذکور متحول خواهد شد.
 
رئیس ستاد تنظیم بازار استان در ادامه با اشاره به تصدی گری و اشتغال اتباع غیر مجاز بیگانه در میادین میوه و تره بار خاطرنشان کرد: در همین راستا با همکاری اداره کل اتباع خارجی استان با اصنافی که از اتباع بیگانه غیر مجاز استفاده کنند، برخورد خواهد شد.
 
فاطمی با اشاره به مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر برخورد با مدیران کم کار در این حوزه گفت: طبق هماهنگی های انجام شده با اداره کل بازرسی استان برای مدیرانی که بدون عذر موجه در اجرای مصوبات کوتاهی کنند پرونده قضایی تشکیل می شود.
 
استاندار یزد با اشاره به مشکلات زیرساختی استان در حوزه عرضه گوشت قرمز توضیح داد: یزد، جزو استان‌های وارد کننده دام است و تا زمانی که دام مورد نیاز را از استان‌های دیگر وارد کنیم قطعاً این فراز و فرودها در بحث قیمت گوشت وجود دارد.
 
وی از پیگیری ارائه تسهیلات لازم به تولیدکنندگان نهاده‌های دامی در استان خبر داد و افزود: در راستای فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم در این حوزه ارائه تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به واحدهای تولیدی با مشارکت بانک‌ها در دستور کار قرار دارد.
 
فاطمی بیان اینکه اداره کل مالیاتی استان بین کاسبان خوش انصاف و اندک گرانفروشان، در اخذ مالیات تفاوت قائل خواهد شد، گفت: خوشبختانه بخش عمده اصناف استان پاکدست، متدین و اخلاق مدار هستند که باید از آن ها تقدیر و با کاسبان گرانفروش برخورد کنیم.
 
وی با اشاره به بهبود جایگاه استان در ارزیابی بررسی ها از رتبه 32 به رتبه 3 کشوری، تصریح کرد: به زودی شاهد تاثیرات این اتفاق خواهیم بود و در همین راستا جلسات ویژه با موضوع بازرسی ها برگزار خواهد شد.
 
عالی ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه یکی از بال‌های نظارت بر بازار، اتحادیه‌ها هستند، افزود: متاسفانه برخی از این اتحادیه‌ها به علت تعارض منافع، نسبت به انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند که باید نسبت به رفع این نواقص اقدام کرد.
 
وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی تعرفه‌های پزشکی و دندانپزشکی در استان، عنوان کرد: متاسفانه در یزد به عنوان قطب پزشکی کشور شاهد رواج پدیده «ویزیت فروشی» و بازار سیاه در این حوزه به اضافه دارو و مکمل‌های دارویی هستیم.
 
مهران فاطمی ادامه داد: با توجه به تاثیرگذاری این عوامل در افزایش نرخ تورم استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یزد به صورت جدی به این مسئله ورود پیدا کرده‌ایم.
 
وی با اشاره به تشکیل رصدخانه پایش و کنترل تورم استان به منظور آسیب‌شناسی‌های لازم در این حوزه خاطرنشان کرد: طبق اعلام این رصدخانه 35 درصد از سهم تورم استان از گروه خوراکی ها بوده و این در حالی است که تورم این گروه در کل کشور کاهشی است.  
 
استاندار یزد افزود: گروه های کالایی آموزش، آب و برق، بهداشت و درمان و اجاره بها نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر نرخ تورم استان هستند که اقدامات لازم در راستای بهبود وضعیت آن ها در دستور کار قرار دارد.
 
وی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: ایرادها را می پذیریم و تا حد توان و مقدورات مسائل مربوط به معیشت مردم را به عنوان یکی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری و شخص رئیس جمهور دنبال خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها