یزد- تفاهم نامه همکاری اداره کل انتقال خون و اداره تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون در بین جوانان و ورزشکاران و به مناسبت هفته تربیت بدنی به امضا رسید.
کد خبر: ۱۴۲۷۶۵۵

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، دکتر سید محمدرضا آقایی میبدی مدیر کل انتقال خون استان با اشاره به اینکه انتقال خون استان یزد به لحاظ خدمت رسانی، فنی و تخصصی و علمی جزو استان های برتر کشور است، اظهار داشت: یزد در زمینه اهدای خون در بین سه استان برتر کشور است و در زمینه اهدای خون مستمر جزو برترین های کشور و در پوشش اهدای خون جزو استان های خوب در بین دیگر استان ها هستیم.

وی در جمع ورزشکاران و دانشجویانی که اغلب خانم بودند از سازمان انتقال خون به عنوان یک سازمان حیاتی در جامعه یاد کرد و گفت: سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد و تنها ارگان تامین کننده خون و فرآورده های خون سازمان انتقال خون می باشد.

دکتر سیدمحمدرضا آقایی میبدی افزود: تحول، تعالی و تکامل در خدمت، دانش و پژوهش، اجتماعی کردن انتقال خون و دسترسی آسان همه به مراکز اهدای اهدای خون، سه هدف مهم در انتقال خون استان می باشد.

مدیر کل انتقال خون استان یزد با بیان این که هم اکنون هیچ بیماری در استان یزد معطل خون نمی ماند و این حاصل سالها تلاش همکاران در این اداره کل است، ابراز کرد: البته تلاش داریم با ایجاد سامانه سیار اهدای خون، برای هر کسی و در هر جایی امکان اهدای خون را فراهم کنیم و در این رابطه به زودی سامانه سیار اهدای خون در استان راه اندازی می شود و می‌توانیم این شرایط را تسهیل‌ کنیم.

وی اضافه کرد: اقدامات اجتماعی و فرهنگی در راستای ترویج بیشتر اهدای خون را در بین جوانان و بانوان در دستور کار قرار دادیم که راه اندازی پویش های نذر خوشبختی، اهدای خون خانواده، پویش اهدای خون طلاب و هم اکنون پویش اهدای خون ورزشکاران از آن جمله بودند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه و با همکاری اداره تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شهد صدوقی یزد بتوانیم در ترویج فرهنگ اهدای خون گامی بلند برداریم.

محمدرضا ساده رئیس تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شهد صدوقی یزد نیز با اشاره به الگو بودن ورزشکاران گفت: ما باید اهدای خون را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی در بین نسل جوان و ورزشکار ترویج بدهیم تا شاهد حضور و مشارکت بیشتر بانوان و جوانان در مراکز اهدای خون باشیم که این اتفاق می تواند همچنان ما را به آینده و تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی امیدوار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها