درنهمین اجلاس استانی نماز کرمان صورت گرفت؛

رونمایی از سند اقامه نماز استان کرمان

درنهمین اجلاس استانی نماز از سند ۵ ساله اقامه نماز استان کرمان رونمایی و ۱۹ دستگاه برتر در اقامه نماز تقدیر شدند.
درنهمین اجلاس استانی نماز از سند ۵ ساله اقامه نماز استان کرمان رونمایی و ۱۹ دستگاه برتر در اقامه نماز تقدیر شدند.
کد خبر: ۱۴۳۳۲۶۹

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ نهمین اجلاس استانی نماز با شعار "نماز و نسل نو" و با تمرکز بر نقش مدرسه، دانشگاه و مسجد، سه‌شنبه 7 آذر ماه در سالن همایش‌های استانداری کرمان برگزار و ضمن رونمایی سند ۵ ساله اقامه نماز استان، از 19 دستگاه برتر در اقامه نماز تقدیر شدند.

 

مهمترین وظیفه ما کمک به اقامه نماز است

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این اجلاس گفت: مهمترین امر و دستور الهی نماز است و مهمترین وظیفه ما در حوزه مدیریتی، کمک به اقامه نماز است.

وی به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات ستاد اقامه نماز استان اشاره داشت و بیان کرد: جشنواره فرهنگی و هنری نماز، حوزه‌ها و گروه‌های مختلفی را در برگرفته و آثار متعدد هنری تولید می‌شود.

استاندارکرمان افزود: طرح پژوهشی توسط جهاد دانشگاهی در حوزه وضعیت موجود اقامه نماز و ضعف‌ها و کمبودها در این زمینه انجام و در همین رابطه سند ۵ ساله اقامه نماز استان تدوین شده است.

فداکار، ابراز داشت: سند اقامه نماز استان با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهیه و به تصویب ستاد اقامه نماز استان رسیده است که در آن برای هر دستگاه شرح وظایفی قرار داده شده و هر ماه نیز دستگاه‌ها باید گزارش عملیاتی از روند اجرای آن ارائه دهند.


مساجد باید برای نسل نو آماده‌سازی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در این اجلاس گفت: یکی از جلوه‌های سنخیت عالم ما با عالم اولیای خدا نماز است که در دفاع مقدس این نسبت را پیدا کردیم.  

وی با بیان این مطلب که دنیا برای ما فقط با نماز معنا پیدا می‌کند، تصریح کرد: حاج قاسم از نماز؛ نیرو، شجاعت، لطافت طبع، تواضع، نگاه تربیتی، رشادت، سلحشوری، بصیرت و نازک‌اندیشی گرفت.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با تاکید بر اینکه در خصوص نماز مبتلا به کارهای کلیشه‌ای نشوید، افزود: کارها باید فطری و دلی شود، نماز را بچشیم و احساس کنیم، اگر بی‌قرار نماز شدیم آن وقت از همه فرصت‌ها برای اقامه نماز استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: مساجد باید برای نسل نو آماده‌سازی شود، اصلی‌ترین برنامه‌های مساجد برای بچه‌ها باشد وقتی که خاطرات آنان ساخته می‌شود.

 

مدارس باید تمام شرایط اقامه نماز را فراهم آوردند

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره‌ به تکلیف ۵ برنامه و وظیفه تربیتی مهم به مدیران مدارس عنوان کرد: تقویت ایمان، هویت‌پذیری، امید‌آفرینی، نشاط، خردورزی و خودمراقبتی دانش آموزان، برنامه‌های تکلیفی وزارتخانه است.

وی افزود: ذیل وظیفه تربیتی ایمان، مدیران مدارس باید شرایط اقامه نماز را با تمام لوازم آن در مدارس فراهم آوردند.

باقری، بیان کرد: از ۱۰۰ هزار مدرسه بالای ۲۰ نفر در کشور، حدود 70 هزار مدرسه دارای نمازخانه هستند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در آستانه تکلیف داریم که فرآیند آموزشی برای آنها دیده شده است.

 

تجلیل از دستگاه‌های برتر استان در اقامه نماز

گفتنی است در این اجلاس، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان به عنوان دو دستگاه شایسته تقدیر ویژه در اقامه نماز معرفی شدند.

همچنین از آموزش و پرورش، ‌دیوان ‌محاسبات، ‌استانداری کرمان، تامین اجتماعی،‌ راه‌آهن، شرکت شهرک‌های صنعتی، حفاظت محیط زیست، ‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی،‌ جهاد کشاورزی جنوب، بهزیستی، ‌استاندارد، ثبت احوال، برق منطقه‌ای‌، توزیع برق جنوب و اداره کل زندان‌های استان در اقامه نماز تقدیر شد.

دانشگاه علوم پزشکی کرمان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان نیز به عنوان دستگاه‌های دارای ارتقا در امر اقامه نماز مورد تقدیر قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها