مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان :

خادمی در عرصه فرهنگ و هنر را افتخار می‌دانیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب که فرمودند هر اندیشه‌ای برای ماندگاری باید در قالب هنر بگنجد، گفت: به خادمی فرهنگ و هنر افتخار می‌کنیم و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی هنری به‌ویژه در مناطق محروم را وظیفه خود می‌دانیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب که فرمودند هر اندیشه‌ای برای ماندگاری باید در قالب هنر بگنجد، گفت: به خادمی فرهنگ و هنر افتخار می‌کنیم و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی هنری به‌ویژه در مناطق محروم را وظیفه خود می‌دانیم.
کد خبر: ۱۴۳۲۰۲۲

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ محسن روحی، درجلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فهرج، گفتمان فرهنگی را مهم دانست و گفت: انتظار این است که شورای فرهنگ عمومی تبدیل به یک قرارگاه فرهنگی شود تا گفت‌وگوهای این شورا به یک طرح عملیاتی برسد و امیدواریم با همکاری اعضای این شورا به‌ویژه ائمه جمعه که به‌نوعی امام فرهنگ نیز هستند، بتوانیم برنامه‌ها را عملیاتی پیش ببریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه با اشاره به دغدغه‌ شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها مبنی بر کمبود اعتبارات برای فعالیت‌های فرهنگی، اظهار کرد: تحقق عدالت فرهنگی مورد توجه ویژه دولت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است و بر همان اساس توجه به شهرستان‌ها بیشتر است و از مقدار اندک اعتبارات سهم بیشتری نسبت به گذشته به شهرستان‌ها اختصاص یافته است.

 

روحی، با تشکر از استاندارکرمان برای توجه به حوزه فرهنگ و هنر افزود: بعضی از موارد باید به‌صورت اصولی حل شود مانند سهم شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در حمایت از فعالیت‌های فرهنگی هنری که در برنامه هفتم توسعه به این امر توجه شده است و اگر اعتبارات جذب شود به شهرستان‌ها به ویژه در مناطق محروم و خاص توجه بیشتری خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به اهمیت عمل کردن دستگاه‌های مختلف به وظایف خود درخصوص مصوبات شورای فرهنگ عمومی، تصریح کرد: اگر این شورا شکل قرارگاهی گرفته و با رویکرد علمی یک موضوع در شورا مطرح شود و تقسیم کار صورت گیرد بهتر می‌توان مصوبات این شورا را اجرا کرد و به نتیجه رسید.

 

روحی، با اشاره به اقدامات انجام شده درحوزه تدوین برش فرهنگی استان، خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند انبوه کار فرهنگی مهم نیست، بلکه کار با کیفیت و تمیز فرهنگی مد نظر است؛ لذا ما نیز به دنبال کثرت نیستیم و مهندسی برش فرهنگی پنج مسئله مهم را پیگیری می‌کند.

 

وی کیفیت بخشی، خلاقیت و خلق مخاطب را از ویژگی‌های مهم کار فرهنگی برشمرد و تاکید کرد: همه مردم دلبسته نظام هستند، لذا باید برای همه اقشار و مردم بدون در نظر گرفتن دیدگاه آنها و در چهارچوب نظام و اسلام برنامه‌ریزی کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب که فرمودند هر اندیشه‌ای برای ماندگاری باید در قالب هنر بگنجد، تصریح کرد: کار فرهنگی هنری مختص فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و اگر بخوایم هر موضوعی تاثیرگذار باشد باید از ابزار فرهنگ و هنر استفاده کرد.

 

وی در پایان با بیان اینکه به خادمی فرهنگ و هنر افتخار می‌کنیم، گفت: حمایت از فعالیت‌های فرهنگی هنری به‌ویژه در مناطق محروم را وظیفه خود می‌دانیم و امیدواریم با همکاری مسئولان شهرستانی و حمایت بنگاه‌های اقتصادی بتوانیم اتفاقات ویژه‌ای را درحوزه فرهنگی هنری رقم بزنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها