مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان همدان از ساخت ۴۰ کیلومتر راه روستایی در هفت ماه ابتدای امسال در این استان خبر داد و گفت: ۹۸.۸ درصد روستاهای استان همدان راه آسفالت دارند.
کد خبر: ۱۴۳۱۴۰۷

به گزارش جام جم آنلاین همدان، براساس گزارش روابط عمومی اداره‌ کل راهداری استان همدان، مهرداد آهکی با بیان اینکه کمتر از دو درصد راه‌های روستایی استان همدان شوسه و خاکی است که جمعیت کمتر ۲۰ خانوار دارند، اظهار کرد: از ابتدای امسال برنامه ساخت ۸۳ کیومتر راه روستایی در ۳۳ پروژه آغاز شده و تاکنون ۴۰ کیلومتر ساخته شده و در حال بهره‌برداری است. بقیه جاده‌ها در صورت تأمین شدن اعتبار مورد نیاز در سال آینده تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید. ️

وی با بیان اینکه روستاها قطب تولید محصولات کشاورزی‌اند، گفت: استان همدان با داشتن ۳۳۶۵ کیلومتر راه روستایی رتبه سوم کشور را در روستاهای برخوردار از راه آسفالت دارد.

آهکی با تأکید بر اینکه حفظ و نگهداری از این سرمایه‌های ملی نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی نسبت به تخصیص اعتبار مورد نیاز است، اضافه کرد: از ابتدای امسال با هدف ارتقای ایمنی راه‌های روستایی حدود ۴۶ کیلومتر روکش آسفالت، ۲۵۰ کیلومتر خط کشی، ۱۸۰۰ کیلومتر شانه‌سازی و تسطیح، ۱۷۶ مورد ایمن‌سازی و آشکارسازی تقاطع انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها