آمار مطالعه و کتابخوانی در یزد مناسب نیست

یزد- رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: با وجود این که فضاهای مناسب در امر کتابخوانی فراهم شده اما متاسفانه سرانه و آمار مطالعه کتاب و کتابخوانی در این استان مناسب نیست.
کد خبر: ۱۴۳۱۱۵۳

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، عزیزالله سیفی در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: در کشور ما و توسط ارگان‌های مختلف، آمارهای متفاوت در مورد سرانه مطالعه اعلام می‌شود و هر کسی براساس تجزیه و تحلیل خود از دو دقیقه در سال تا ۷۹ دقیقه در روز را عنوان کرده است.

وی ادامه داد: به طور کلی سرانه مطالعه کتاب در کشور مناسب نیست و حتی نرم افزارها و فضای مجازی هم هنوز تغییری در این زمینه نداده است؛ در شهرستان یزد ۲۵ کتابخانه وجود دارد اما آنگونه که باید مردم به کتابخانه ها مراجعه ندارند.

رییس شورای اسلامی شهر گفت: انتظار است مراکز علمی و دانشگاهی و حوزه‌های علمیه، مردم را برای مطالعه و کتابخوانی ترغیب کنند و استفاده بهتری از کتابخانه‌ها صورت گرفته و آمار مطالعه و کتابخوانی در یزد افزایش یابد.

سیفی ادامه داد: ۲۴ آبان ماه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار است و ضمن تبریک به همه فعالان این عرصه امیدواریم شاهد حضور بیشتر مردم در این حوزه باشیم و در اسلام نیز کتاب به اندازه ای اهمیت دارد که معجزه بزرگ پیامبر اسلام(ص)، کتاب قرآن کریم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها