افتتاح کلینیک تخصصی رشد و تکامل کودکان در درمانگاه بیمارستان افضلی پور کرمان
با حضور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان صورت گرفت:

افتتاح کلینیک تخصصی رشد و تکامل کودکان در درمانگاه بیمارستان افضلی پور کرمان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هشدارداد:

بیماری خاموش پرفشاری خون، سلامت مردم را تهدید می کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه بیماری پرفشاری خون به عنوان بیماری خاموش نام برده می شود گفت: متاسفانه عوارضی که پرفشاری خون بر انسان می‌گذارد غیر قابل برگشت است که از جمله این عوارض می توان به عوارض قلبی و عروقی، کلیه ها و شبکیه چشم اشاره کرد.
کد خبر: ۱۴۳۰۹۵۰

به گزارش جام جم آنلاین کرمان‌؛ دکترمهدی احمدی نژاد، در نشست خبری افزود: دیابت نیز ارگان‌های بسیاری از بدن انسان را درگیر می‌کند و بهترین راه مقابله با این دو بیماری شناسایی زود هنگام و درمان به موقع است.

وی اصلاح سبک زندگی و تغذیه سالم و کاهش استرس را سه فاکتور مهم برای پیشگیری از این دو بیماری عنوان کردو افزود: موضوع سلامت فقط مختص به دانشگاه علوم پزشکی و یا وزارت بهداشت نیست بلکه ما جزئی ازاین کل هستیم و در بحث سلامت همه دستگاه ها باید همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: سبک زندگی سالم باید آموزش داده شود، بخشی از زندگی روزمره باید به ورزش اختصاص داده شود و در کنار آن باید به کاهش استرس ها و روش تغذیه مناسب روی آورد و همه اینها نیاز به فرهنگ سازی دارد و این نیازمند همکاری همه دستگاه های دولتی و خصوصی، رسانه و .. است.

وی ضمن انتقاد از اینکه مصرف شیر دربزرگسالان بسیار پایین است، گفت: مصرف روزانه دو لیوان شیر، موز و گوجه فرنگی برای کنترل فشار خون مناسب است.

دکتر احمدی نژاد، تاکید کرد: ترویج سبک زندگی سالم  باید از مدارس آغاز شود و کسانی که با اصلاح سبک زندگی، فشار خون خود را کنترل می کنند معمولا نیاز به درمان بیشتری ندارند.

 

 افزایش آگاهی جامعه با پویش ملی سلامت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بابیان اینکه پویش ملی سلامت از 20 آبان‌ماه آغاز شده و تا 15 دی‌ماه ادامه دارد، گفت: این پویش در راستای افزایش آگاهی جامعه نسبت به بیماری‌ها دیابت و پرفشاری خون است.

دکتر وحیدرضا برهانی نژاد، افزود: علی رغم پیشرفت های درمانی مناسب متاسفانه بسیاری از مردم نسبت به ابتلای خود به بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت آگاهی ندارند و حتی کسانی هم که از بیماری خود مطلع اند درمان کافی را دریافت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: این پویش به صورت رایگان در همه پایگاه‌های بهداشتی، مراکز جامع سلامت، مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان اجرا می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه 82 تا 83 درصد مرگ و میرها ناشی از بیماری‌های غیر واگیر بویژه پرفشاری خون و دیابت است، گفت: سطح سواد سلامت مردم نسبت به این بیماری ها بسیار پایین است.

وی نقش والدین را در سبک زندگی سالم برای فرزندانشان موثر عنوان کرد و گفت: برای اجرای شدن سبک زندگی سالم و تغذیه سالم در مدارس نیاز است خانواده ‎ها ما را همراهی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها