استاندار یزد:

ضرورت توجه بیشتر شهرداری‌ها به بحث سرمایه‌گذاری در شهرها

یزد- استاندار یزد سازمان همیاری‌ شهرداری‌های استان را مجموعه ای فعال، پویا و کاربلد دانست و گفت: این سازمان بازوی فنی و اقتصادی شهرداری ها بوده و با همکاری و هماهنگی بیش از پیش شهرداران با این مجموعه، شاهد تداوم فعالیت های موفق آن خواهیم بود.
کد خبر: ۱۴۳۰۶۲۷

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مهران فاطمی در نشست شورای سازمان همیاری شهرداری های استان با بیان اینکه مجموعه شهرداری در خط مقدم خدمت رسانی به مردم قرار دارد، اظهار کرد: برخلاف فعالیت دستگاه‌های دیگر در ساعت‌های اداری، امکان توقف خدمات مجموعه شهرداری وجود ندارد.
 
وی با اشاره به وظایف خطیر و سنگین  شهرداران گفت: لازم است تا مدیریت اجرایی استان، مسئولین قضایی، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و حتی بخش خصوصی و بدنه مردم همراهی لازم را با مجموعه شهرداری‌ها داشته باشند.
 
استاندار یزد سازمان همیاری‌ شهرداری‌های استان را مجموعه ای فعال، پویا و کاربلد دانست و تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های سنگین استان نظیر طرح نهضت ملی مسکن که توسط شخص رئیس جمهور دنبال می‌شود، بر عهده این سازمان قرار دارد.
 
وی از سازمان همیاری شهرداری‌ها به عنوان مهمترین کارگزار حوزه نهضت ملی مسکن در کشور و به طور خاص استان یزد، یاد کرد و گفت: با توجه به فعال نگه داشتن پروژه نهضت ملی و بسیاری از پروژه‌های دیگر خوشبختانه رضایت نسبی از فعالیت‌های این سازمان وجود دارد.
 
فاطمی شهرداران را پشتیبان های مادی و معنوی سازمان همیاری‌ شهرداری‌های استان دانست و افزود: این سازمان بازوی فنی و اقتصادی شهرداری ها است و در صورت عدم همکاری و هماهنگی شهرداران، طبیعتاً قادر به انجام مسئولیت‌های بزرگ خود نخواهد بود.
 
عالی ترین مقام اجرایی استان با  تاکید بر لزوم ثروتمند شدن سازمان همیاری شهرداری‌ها، یادآور شد: این سازمان باید برای انجام پروژه‌های ملی و کمک به شهرداری‌ها در اداره شهر، جزو شرکت‌های بزرگ و قدرتمند در کشور شود.
 
فاطمی با اشاره به برنامه‌ریزی استان جهت برگزاری جلسات ویژه هر شهر با حضور اعضای شورای شهر و شهردار، بیان کرد: بر این اساس، عمده مسائل هر شهر با حضور مدیران دستگاه‌ها بررسی و تصمیمات لازم جهت تسریع در پروژه‌های پیشران شهری اتخاذ خواهد شد.
 
استاندار یزد با تاکید بر اینکه ارزیابی‌ شهرداری‌ها در سال جاری باید بر اساس عملکرد آنها در بحث سرمایه‌گذاری در شهرها انجام شود، عنوان کرد: صرفاً نمی‌توان شهرها را بر اساس مالیات بر ارزش افزوده، تعرفه‌ها، عوارض و جرایم اداره کرد.
 
فاطمی در پایان با اشاره به ورود شهرداری‌های میبد، اشکذر، ابرکوه، تفت و زارچ به پروژه‌های نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: ساخت مسکن فقط بر عهده راه و شهرسازی نیست و همه دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها باید بیش از پیش در این حوزه نقش آفرینی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها