با حضور استاندار خراسان شمالی

اجرای فاز یک پروژه ساماندهی مسیل بجنورد

در بازدید استاندار از روند اجرای پروژه چاه های پلنگ دره به بجنورد ؛

اجرای پروژه انتقال آب پلنگ دره به بجنورد با سرعت کافی در حال اجراست

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ استاندار خراسان شمالی صبح امروز از پروژه در حال اجرای آبرسانی بجنورد از چاه‌های پلنگ دره بازدید کرد و گفت: این پروژه با سرعت کافی در حال اجراست. محمدرضا حسین نژاد با پیمایش بخش عمده‌ای از مسیر طول لوله گذاری شبکه انتقال، از محل در حال ساخت ایستگاه های پمپاژ، مخزن تعادلی ۲۰۰۰متر مکعبی در ارتفاع ۱۲۸۴ متری، چاه های آب پلنگ دره و شبکه لوله گذاری بازدید کرد و تسریع در روند پیشرفت این پروژه را توصیه نمود.
کد خبر: ۱۴۳۰۲۷۹
نویسنده اسدالله ابراهیمی

حسین نژاد تامین آب پایدار برای بجنورد را از دغدغه‌های اصلی مدیریت استان توصیف کرد و افزود: دولت همه تلاش خود را برای اجرای این پروژه به کار بسته است و با تامین اعتبار لازم در سال جاری کار به خوبی در حال پیشرفت است.
استاندار خراسان شمالی به مردم استان برای صرفه‌جویی در مصرف آب شرب و به روابط عمومی‌ها صدا و سیما، رسانه‌ها، علما و معتمدین و ائمه جماعات و همه افراد اثرگذار در حوزه‌های فرهنگی و تبلیغی توصیه کرد، برای فرهنگ سازی در مصرف صحیح آب کمک کنند.
 استاندار همچنین از مسئولین برای تامین تجهیزاتی که می‌تواند در صرفه جویی مفید باشد و همچنین چاره‌اندیشی برای جداسازی آب شرب از آب مورد نیاز فضای سبز درخواست کرد.
 حسین نژاد با یادآوری اینکه بهره‌برداری از پروژه بزرگ و مهم آبرسانی به بجنورد از چاه‌های آب پلنگ دره با ۷ حلقه چاه فعلی می‌تواند ۴۰۰ لیتر آب با کیفیت بالا را برای مردم مرکز استان تامین کند، گفت: امکان اتصال یک حلقه چاه پتروشیمی نیز به این شبکه وجود دارد.
استاندار خراسان شمالی ادامه داد: طول شبکه در حال اجرا ۲۸ کیلومتر است و برنامه‌ریزی شده تا شبکه رینگ شمال شرق بجنورد نیز به این شبکه متصل شود.
حسین نژاد همچنین در بازدید از مخزن تعادلی ۲۰۰۰ متر مکعبی در ارتفاع بیش از ۱۲۰۰ متری نیز میزان پیشرفت این پروژه را ۴۵ درصد ذکر کرد و اظهار امیدواری کرد: بخشی از این پروژه مهم و شبکه انتقال آب پلنگ دره به بجنورد در اسفند ماه امسال و تمامی آن تا اسفند ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

یادآوری می‌شود؛ حفر و تجهیز هر چاه ۱۵ میلیارد تومان و هزینه هر متر لوله گذاری ۱۰ میلیون تومان است و در مجموع پروژه تا پایان ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تا کنون با پیگیری های مدیران استان، برای تامین  آن مشکلی وجود نداشته است ./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها