نگاهی متفاوت به زندگی به بهانه انتشار «زندگی خوب و بسنده» با ترجمه نگار شاطریان

میل مضر تکیه‌زدن بر رأس هرم

ویترین قفسه کتاب

«در کمین گل سرخ»

چاپ سی‌و‌یکم کتاب تحسین‌شده «در کمین گل سرخ» راهی بازار شد. در کمین گل سرخ روایت داستانی زندگی سپهبد شهید علی صیاد‌شیرازی است که از نخستین روزهای حضور وی در ارتش تا شهادت را شامل می‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۹۷۰۰
 
نویسنده در این کتاب کوشیده تا با استفاده از یادداشت‌ها و مصاحبه‌های انجام گرفته با سپهبد صیاد شیرازی و نیز گفت‌وگو با بستگان، دوستان و همرزمان شهید، تحقیق و استفاده از منابع مکتوبی که فهرست بخشی از آنها در پایان کتاب ذکر شده، مجموعه‌ای جذاب خلق کند. تلاش چندساله نویسنده و تحقیقات گسترده وی ازمنابع مختلف، ازجمله اسناد لشکر۲۷محمد رسول‌ا...، گفت‌وگوهای وی با دفتر ادبیات و هنر مقاومت وسازمان اسناد انقلاب اسلامی و‌... مطالب این کتاب ۳۸۰صفحه‌ای را شکل داده است. 

نویسنده:  محسن مومنی‌شریف
انتشارات: سوره‌مهر
قیمت: ۶۵هزار تومان


«هفت هزاروسیصد و یک روز بعد»
راضیه بهرامی‌راد در رمان «هفت هزار و سیصد و یک روز بعد» به زندگی و مشکلات زنی به نام سلما پرداخته است؛ زنی تنها که منتظر فرزندی است که چند سال قبل از او جدا کرده‌اند. مردم، سلما را شوم می‌دانند، چون او چیزهایی می‌بیند که دیگران قادر به دیدن آن نیستند. همدم تنهایی او پری دریایی زیبا و آرامی است با چشمانی فیروزه‌ای که در کارون و نزدیک لنج سلما زندگی می‌کند. استفاده از عنصر خیال، یکی از ویژگی‌های برجسته کتاب است که با جنگ در خرمشهر گره خورده است. کتاب در سه فصل نگارش شده و جوانان و بزرگسالان مخاطبان اصلی آن هستند. هفت هزار و سیصد و یک روز بعد ازجمله رمان‌های درباره خرمشهر است که انتشارات سوره‌مهر از سال گذشته تاکنون چند جلد آن را همچون: موندو، وقتی حیات خواب بود، نورچشمی، میحانه میحانه، بَشکوچ، خون بُراده‌هایی از شهر منتشر کرده است.

نویسنده:  راضیه بهرامی‌راد
انتشارات: سوره‌مهر
قیمت: ۱۲۵ هزار تومان


«پوشش و آرامش»
برای افزایش آگاهی افراد باید دیدگاه اسلام به‌طور جامع و زیبا در زمینه ضرورت، فلسفه و فواید عفاف و تأثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی بیان شود تا زمینه پذیرش فطری و درک حقیقت عقلانی و منطقی حجاب برای جوانان فراهم شود. این مسئولیت بیش از هر چیز بزرگ برعهده مبلغان در هر پوشش و سبکی است؛ چه مبلغانی که به شیوه چهره به چهره به امر تبلیغ می‌پردازند و چه آنان که با قلم خویش در رسانه‌های جمعی و به‌ویژه فضای مجازی به فعالیت مشغولند. این اثر مشتمل بر ۴۱خاطره تبلیغی در عرصه ترویج حجاب و عفاف است. دم ظهر بود. کلاسم تازه تمام شده بود و منتظر بودم که تاکسی برسد. سوار که شدم، خانم راننده خیلی بدحجاب بود. با او احوالپرسی گرم و دوستانه‌ای کردم و بعد شروع کردیم به گفت‌وگو. از موضوعات مختلف با او حرف زدم تا تیپ شخصیتی‌اش را بشناسم.

نویسندگان:  سید‌طاهره موسوی، فاطمه جوادی، احمد نوری و فاطمه تقی‌زاده 
انتشارات: بوستان کتاب
قیمت: ۶۴هزار تومان


«درآمدی به فلسفه ذهن»
ذهن چیست و حالات ذهنی چه تفاوت‌هایی با حالات فیزیکی دارد؟ چه ارتباطی میان ذهن و اشیای فیزیکی برقرار است؟ آیا با آنها یکی است یا به آنها وابسته است یا مستقل از آنهاست؟ اینها نمونه‌هایی از مسائل فلسفه ذهن است که در کتاب حاضر بررسی شده‌. موضوعات این کتاب مهم‌ترین نظریه‌ها و مسائل فلسفه ذهن را دربر می‌گیرد. نویسنده نظریه‌های دوگانه‌انگاری، این‌همانی ذهن و بدن، رفتارگرایی، کارکردگرایی و مسائل آگاهی، علیت ذهنی و اذهان دیگر را به بحث می‌گذارد و با بیانی واضح، استدلال‌های له‌و‌علیه هر نظریه را با استناد به آثار اصلی فیلسوفان توضیح می‌دهد و با این‌حال می‌کوشد تا حد امکان، کمترین آشنایی با مباحث فلسفی را پیش‌فرض بگیرد.

نویسنده: کیت مسلین
ترجمه: مهدی ذاکری
انتشارات: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
قیمت: ۳۴۰هزارتومان
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها