مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: طبق آمار شهروندان کرجی روزانه ۳۰ دقیقه مطالعه می‌کنند که این شامل منابع چاپی و الکترونیک است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: طبق آمار شهروندان کرجی روزانه ۳۰ دقیقه مطالعه می‌کنند که این شامل منابع چاپی و الکترونیک است.
کد خبر: ۱۴۲۹۴۸۵

به گزارش جام جم آنلاین البرز، سعید جابری انصاری با اشاره به اینکه کرج به عنوان یکی از پنج شهر برگزیده برای پایتختی کتاب ایران معرفی شده، اظهار کرد: با تلاش‌ها و حمایت‌های صورت گرفته کرج از بین ۱۲ شهر نامزد پایتختی کتاب ایران در فهرست نهایی پنج شهر برگزیده کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا با هماهنگی صورت گرفته با اتاق اصناف البرز، از افرادی که علاقه‌مند و مشتاق راه اندازی واحدهای صنفی در حوزه کتاب هستند حمایت شده و مجوزهای فعالیت آنها بدون هیچ مشکلی صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی واحدهای کسب و کار در حوزه کتاب به ارتقای سرانه کتاب و کتابخوانی در استان کمک می‌کند، گفت: شرایط مناسبی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین مردم شهر کرج شکل گرفته و مصوبات خوبی در شورای اسلامی شهر کرج در همین موضوع داشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ادامه داد:  امیدواریم ظرف یکسال آینده شاهد جهش خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی در البرز باشیم.

این مسئول در پاسخ به اینکه سرانه مطالعه در کرج چقدر است، گفت: طبق آمار شهروندان کرجی روزانه ۳۰ دقیقه مطالعه می‌کنند که این شامل منابع چاپی و الکترونیک است.

جابری انصاری اضافه کرد: ما در کنار غذای جسم به غذای روح که همان کتاب است هم نیاز داریم به همین دلیل باید زیرساخت‌های لازم برای دسترسی مردم به منابع مطالعه را فراهم کنیم./ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها