رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران:

آزادسازی واردات باید هدفمند باشد | نمی‌شود یک روز درهای اقتصاد را بشت و روز دیگر کاملا باز کرد

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران نسبت به رعایت اقتضائات آزادسازی واردات لوازم خانگی هشدار داد.
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران نسبت به رعایت اقتضائات آزادسازی واردات لوازم خانگی هشدار داد.
کد خبر: ۱۴۲۸۹۴۸

اکبر پازوکی در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص سخنان وزیر صمت مبنی بر لزوم واردات لوازم خانگی خارجی به کشور گفت: اگر کالاهای خانگی خارجی به ایران وارد شود باعث رقابت می‌شود و تولید کنندگان داخلی نیز تلاش بیشتری را می‌کنند.

او در عین حال تاکید کرد: باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که چرا مسئولان اینقدر دیر به فکر این موضوع افتاده‌اند؟ چرا ۴ سال پیش که بسیاری از کالاها در داخل کشور تولید نمی‌شد به این فکر نیفتادند؟

وی افزود: در هر صورت نکته مهم این است که واردات باید هدفمند باشد نه اینکه به یکباره درهای کشور بسته و به یکباره درهای کشور باز شود و هر آنچه که برخی می‌خواهند وارد کشور کنند.

وی با بیان اینکه بزرگترین حامی در چرخه تولید یک کشور، دولت آن کشور است، گفت: رهبر انقلاب در چند سال اخیر در نامگذاری‌های سال‌های جدید از مردمداری و از امنیت اقتصادی سخن گفتند.

پازوکی ادامه داد:  در سال ۹۶ وزارت صمت و سایر سازمان‌های متولی تولید در کشور میزان تولید و تعداد آن را نمی‌دانستند همان موقع می‌توانستند واردات کالاها را به صورت هدفمند و به این معنی که کالاهایی که در داخل کشور تولید نمی‌شود را وارد کشور کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با بیان اینکه واردات لوازم خانگی خارجی به کشور هم خوب است و هم بد، تصریح کرد: اگر به این شرط صورت گیرد که آن کالا در داخل کشور نباشد و سرمایه‌گذاری‌ها هدفمند باشد خوب است به این معنا که نباید واردات به صورت رها شده و بدون نظارت صورت گیرد،  دولت  هم باید بر این واردات نظارت داشته باشد تا این اقدام به صورت بی‌رویه صورت نگیرد.

پازوکی با بیان اینکه برخی شرکت‌های تولیدی در چند سال اخیر انقلاب کرده و خط تولید بسیاری از کالاها را به ایران آورده اند، گفت:  تولید کنندگان در زمینه واردات باید دنبال تکنولوژی روز دنیا باشند.

وی تصریح کرد: اگر قرار است واردات انجام شود دولت باید حمایت صددرصدی از تولید داشته باشد از پول گرفته تا مواد اولیه، تولید نهایی و فروش آن ؛ چرا که بزرگترین چالش تولید کننده نقدینگی است که آن هم نزد بانک است و اگر قرار است واردات لوازم خانگی خارجی انجام شود باید دولت حمایت کرده و پول را به تولید ببرد و با درصد کمتری به تولید کننده برای ارائه خدمات بهتر اختصاص دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها