با همکاری شهرداری کرمان و فدراسیون کشتی ایران صورت می گیرد؛

راه اندازی زمین‌های کشتی در محله‌های کم‌برخوردار کرمان

معاون فرهنگی شهردار کرمان خبر داد:

30 محلۀ شهر کرمان در مسابقات ورزشی با هم به رقابت می پردازند

معاون فرهنگی شهردار کرمان، از برگزاری مسابقات «ورزش محله‌ای» در 20 محلۀ شهر کرمان در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز با همکاری هیأت ورزش‌های همگانی، در رشته‌های ورزشی ازجمله طناب‌کشی، شطرنج، دارت، مینی‌فوتبال وغیره، بین 30 محلۀ شهر کرمان مسابقات ورزشی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۲۸۸۷۸

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ عبدالرضا شیخ‌شعاعی، گفت: همچنین اختصاص سهمیه رایگان برای فعالان محله‌ای از زمین‌های ورزشی واگذارشده، ازجمله زمین ورزشی پارک‌های «شهید باقدرت»، «حضرت خدیجه(س)»، «دانش» و «مدیریت»، از اقدامات این دوره از مدیریت شهری است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، به تلاش برای احیای ورزش زورخانه‌ای و تبلیغ آیین پهلوانی در بیلبوردهای سطح شهر نیز اشاره کرد.

شیخ‌شعاعی افزود: حمایت ویژه و گسترده از رویدادهای کوچک‌مقیاس در مناسبت‌های مختلف ملی-مذهبی و برنامه‌ریزی برای افزایش سرانه ورزش بانوان، از طریق ایجاد پارک ویژه بانوان در مجموعه «شهید باهنر» و سالن ورزشی ویژه بانوان در «مجموعه آفتاب»، از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان است.

وی با اشاره به تغییر رویکرد شورای اجتماعی محله، از ایجاد «مرکز راهبری همیار محله» (مرهم) برای تقویت کنشگری محله‌ای و ارتباط مؤثر با فعالان محله‌‌ها یاد کرد و اظهارداشت: برنامه‌ریزی برای افزایش مشارکت مردمی در تصمیم‌ها و برنامه‌های شهری با مجموعه طرح‌ها و برنامه‌ها ازجمله برگزاری رویداد «چای‌نبات» و جشنواره‌های مردمی مانند «جشنواره ملی نان»، برنامه‌ریزی برای استفاده هوشمند و هدفمند مبتنی بر اهداف فرهنگی اجتماعی از تابلوهای در اختیار سازمان و اختصاص بخشی از تابلوهای تجاری به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، ازجمله اقدامات این سازمان در این دوره است.

معاون فرهنگی شهردار کرمان، از بازطراحی پوشش اطلاع‌رسانی شهرداری و برنامه‌ریزی برای نصب تابلوهای جدید درتمام مناطق شهر به‌ویژه مناطق محروم خبرداد و گفت: راه‌اندازی کمپین‌های فرهنگی اجتماعی مانند مانند کمپین «13 آبان»، «جام جهانی»، «خانواده» و «جمعیت»، با استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی دراختیار سازمان و پیگیری برای عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با شهرهای حوزه مقاومت ازجمله «بصره» در عراق و «بعلبک» در لبنان با هدف تقویت گردشگری مقاومت، از دیگر فعالیت‌هاست.

شیخ‌شعاعی، از طرح «ضبط تاریخ شفاهی کرمان» در حوزه‌های مختلفی مانند مدارس قدیم کرمان، فرش کرمان و تاریخ محله‌های کرمان خبردادواظهار داشت: پیگیری و همکاری با سازمان میراث فرهنگی برای ثبت کرمان به‌عنوان «شهر ملی صنایع دستی» و استقرار دبیرخانه شهر ملی صنایع‌ دستی در شهرداری کرمان، فعال‌سازی کار گروه «فرهنگ‌وترافیک» و برگزاری نخستین جشنواره دانش‌آموزی «ایمنی و حمل‌ونقل» در بخش‌های کلیپ، عکس حرفه‌ای، عکس با تلفن همراه، نقاشی، کاریکاتور، پوستر و داستان کوتاه نیز، از دیگر اقدامات این دوره است.

وی به راه‌اندازی سامانه «شهریار» و تالار «یاران شهر»، برای ثبت و ضبط و ساماندهی فعالیت‌های اجتماعی مردم و احیای اماکن تاریخی میدان «ارگ»، آب‌انبار «فتحعلی‌شاهی» اشاره کرد و گفت: آب‌انبار فتحعلی‌شاهی به موزه صنایع دستی تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان گفت: همچنین طبق مصوبه شورای اسلامی شهر کرمان، دبیرخانه «جشنواره ملی نان» در شهرداری کرمان مستقر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها