خاطرات کاغذی

سه شبح کوچولو

خاطرات کاغذی

هیکویچی باهوش 

هیکویچی و خواهرش درحالی که مشغول فروش هندوانه‌هایش بودند، در مقابل قصر حاکم با سرنگهبان اصلی روبرو شدند. پیرمردعصبانی که توسط پیام آور کشور همسایه با سؤالات و تقاضا‌هایی غیرممکن مواجه شده، مضطربانه به دنبال شخص هوشمند و با خردی بود که بتواند به او کمک کند.
کد خبر: ۱۴۲۸۴۸۵
نویسنده مریم فلاح

«هیکویچی» با ذکاوت، در ازای فروش همه هندوانه هایش به مباشر، قبول کرد که مشکل او را حل کند. این پسرک روستایی معمولا از ایده‌های غیر متعارف و بعضا ساده استفاده می‌کرد تا کار‌های به ظاهر غیرممکن را ممکن کند. در این ماجرا نیز او با کمک فکر خود توانست سه موضوع طریقه وزن کردن مردی سنگین وزن، مبارزه رو در رو با مردی جنگجو و قرار دادن سنگ بزرگ بر پشت مردی غول پیکر را حل کند و به ترتیب خرد و شجاعت خود را به نمایش گذاشت. مریم شیرزاد (هیتوچی)، شهروز ملک آرایی (مباشر)، مهدی آژیر (مرد سامورایی)، ولی ا... مومنی (مرد غول پیکر) از جمله صداپیشگان این کارتون خاطره انگیز بودند.

هیکویچی باهوش، (عنوان انگلیسی: Hikoichi's Wits) استاپ موشنی تک قسمتی محصول سال ۱۹۷۰ ژاپن که به کارگردانی «کازوهیکو واتانابه» تولید شد.

«هیتوچی باهوش»، اثر منتخب آموزش و پرورش ژاپن و نیز جشنواره فیلم‌های آموزشی توکیو است در دوره خودش برنده جایزه طلای مسابقه فیلم آموزشی توکیو شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها