جنجال رنجروورهای ۱۰۰میلیاردی فوتبالیست‌ها و داد و اعتراض ورزشکاران

پاداش گیت!

آتش یک قصه قدیمی این‌بار از یک مصاحبه شعله گرفت، آنجا که محمد‌حسین کنعانی‌زادگان، مدافع تیم‌ ملی فاش کرد با حواله صعود به جام‌جهانی یک رنجرور ۱۰۰میلیاردی وارد کشور کرده است! دقیقا نسخه همان خودرویی را که سردار خرید و مدعی بود همین حدودها قیمت دارد. کنعانی در حالی با خنده، پرده از این پاداش نجومی برداشت که کمی آن‌طرف‌تر، ورزشکاران زیادی هستند که برای تامین هزینه‌های خود مجبورند مسافرکشی کنند یا حتی به دستفروشی رو آورده‌اند.
کد خبر: ۱۴۲۷۱۹۳
 
فوتبال در دنیا یک صنعت پردرآمد است، به همین دلیل فوتبالیست‌ها همواره بالاترین دستمزدها و پاداش‌ها را می‌گیرند. در ایران اما تفاوت زمانی مشکل‌ساز می‌شود که خروجی فوتبال به اندازه بعضی رشته‌های کم‌هزینه نیست اما درنهایت عایدی اصلی به جیب فوتبالیست‌ها می‌رود. حواله‌ای که ملی‌پوشان امسال گرفتند، هیچ ممنوعیتی نداشت، به شکلی که آنها دست روی ماشین‌های لاکچری مثل مازراتی، پورشه، رنجروور و... گذاشتند. سردار آزمون یکی از نسخه‌های لوکس رنجروور را وارد کرد، در حالی‌که طبق قانون، این ماشین چون نمایندگی ندارد و انگلیسی است، مجوز ورود ندارد. دولت اما در این زمینه متفاوت‌تر از گذشته عمل کرد. موضوع مهم‌تر از این اما نگاه حسرت‌آمیز ورزشکاران به این پاداش‌های فوق‌لوکس است. امیرمحمد یزدانی، کشتی‌گیر تیم‌ملی در واکنش به حرف‌های کنعانی‌زادگان نوشت: «خوبه‌ها. ببازی جایزه بگیری. در جایی از کره خاکی هستیم که عدالت فقط یه واژه است و معنای خاصی نداره. بازم خدا رو شکر ندویدیم دنبال تیشرت کسی(کنایه به علاقه کنعانی برای گرفتن تیشرت رونالدو)» 
 
کشتی در صف اول
کشتی‌گیران اولین و قوی‌ترین معترضان به پاداش فوتبالی‌ها بوده‌اند. در زمان انتشار این خبر جنجالی، امیرحسین زارع با انتقاد از رفتار تبعیض‌آمیز مسئولان گفت: «مدال جهانی و المپیک را کشتی می‌گیرد. نمی‌خواهم کار کسی را کوچک کنم. می‌روند جام‌جهانی آن‌طور حذف می‌شوند، بعد حواله خودرو می‌گیرند! در تورنمنت سه‌جانبه اول می‌شوند، حواله خودرو می‌گیرند! آدم دلخور می‌شود. این تبعیض ناراحت‌کننده است.»  کامران قاسمپور یکی از پدیده‌های کشتی ایران هم درست مثل زارع ناراحت بود: «بعد از تیم ملی که رفت جام‌جهانی ما هم رفتیم جام‌جهانی کشتی در آمریکا. بعد مسئولان به آن تیم حواله خودرو دادند به ما هیچ! واقعا خنده‌دار است که من دو سال است قهرمان جهان می‌شوم و برمی‌گردم اما همان پاداشی را که خود وزارت ورزش هم تصویب کرده‌، نمی‌دهند! اگر هم بدهند، به نظرتان ۱۵۰میلیون تومان دردی از ما دوا می‌کند؟ به فوتبال پاداش‌های میلیاردی می‌دهند اما به کشتی که می‌رسند، می‌گویند بودجه نداریم.» 
محمدرضا گرایی، ستاره کشتی فرنگی ایران هم سکوتش را با این جملات شکست: «جوایز کشتی‌گیران را نمی‌دهند. بیشتر افتخارات ورزشی‌تون مربوط به کشتی نیست؟ پس چرا گل‌ریزون‌تون برای فوتباله؟!» حالا دوباره کشتی در صف اول معترضان به حواله‌های میلیاردی است. خودروهایی که می‌گفتند شاید پلاک نشود اما پلاک شد... .
 
اعتراض فدراسیون‌ها
فدراسیون‌های دیگر هم از لحظه انتشار این خبر معترض بوده‌اند. مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی با کنایه گفته: «حواله ۱۰عدد از آن خودروها را به ما بدهند، مشکل یک سال ما حل می‌شود.» علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون قایقرانی که به‌شدت از وضعیت مالی گلایه داشته و دارد، توضیح داد: «هروقت ما پول می‌خواهیم، می‌گویند فعلا پول نداریم و تحریم و مشکلات است اما در این میان یک تیم باخت و حواله گرفت! ۱۰برابر به فوتبالیست‌ها پاداش بدهند و حواله مازراتی بدهند ما خوشحال می‌شویم اما این‌که حداقل یک خودروی داخلی مانند پراید هم به ورزشکاران دیگر بدهند، مشکلی پیش نمی‌آید.»  
​​​​​​​امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو هم به این کمپین اعتراضی به حواله‌ها پیوست و گفت: چرا پاداش‌های سنگین باید برای فوتبال باشد؟ 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها