رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه؛

تجاوز از سرعت مجاز و مطمئنه عامل تصادفات مرگبار

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه؛

دانش آموزان مناطق زلزله زده سرپل ذهاب در کانکس درس نمی خوانند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با تاکید براینکه مهرماه ۹۸ پرونده بازسازی مدارس زلزله زده سرپل ذهاب به صورت کامل بسته شده، گفت: اگر آقای شهریار حیدری مدرسه آسیب دیده از زلزله که هنوز به صورت کانکس باقی مانده است را می شناسد آن را با ذکر نام به ما معرفی کند.
کد خبر: ۱۴۲۶۳۶۷

جام جم آنلاین-زهره کریم زاده؛ ۲۴مهر جاری مطلبی از سوی شهریار حیدری، نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی در برخی خبرگزاری ها و حتی صفحات پربازدید سراسری در فضای مجازی منتشر شد که واکنش کاربران و خوانندگان را به دنبال داشت.

در این خبر عنوان شد که «با وجود گذشت ۶ سال از زلزله سرپل ذهاب، هنوز بسیاری از مدارس بازسازی نشده و در بسیاری از روستاها دانش آموزان در کانکس درس می خوانند یعنی پس از گذشت این همه سال، هنوز بسیاری از دانش آموزان مجبورند در سوله، کانکس، کانتینر و در دمای منفی ۱۵تا مثبت ۵۰درجه سانتیگراد درس بخوانند».

اما برای اطلاع از جزییات و بررسی علل این معضل با واکنش و تکذیب مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه روبه روشدیم.

مرزبان نظری گفت: مهرماه ۹۸ پرونده بازسازی مدارس زلزله زده سرپل ذهاب به صورت کامل بسته شد.

وی یادآور شد: در زلزله سال ۹۶ سرپل ذهاب، ۷۸مدرسه با ۴۱۵ کلاس آسیب دید و در یک هزار و ۲۰۰ روز، هزار و ۲۰۰ کلاس درس را ساختیم که در این بین علاوه بر مدارس خسارت دیده از زلزله، مدارس قدیمی در مناطق زلزله زده نیز بازسازی شد.

وی از وجود ۱۴۵ مدرس پیش ساخته در مناطق روستایی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: آمار دانش آموزان این مدارس از ۱۰ تا ۱۵ نفر است که این مدارس از قبل از زلزله به همین شکل بوده است و اکنون در دست ساخت قرار دارد و ۸۰ مدرسه از این میزان در دست اجرا است که برای تکمیل مابقی برنامه وجود دارد.

نظری اضافه کرد: همان شب که متوجه این خبر در خبرگزاری ها شدم با آقای حیدری تماس تلفنی گرفتم که پاسخ نداد، اطلاع ندارم چه موضوعی مدنظر آقای حیدری بوده است که این سخنان را عنوان کرده است نباید خدمات نظام را زیر سوال برد سرانه آموزشی سرپل ذهاب از ۳و نیم مترمربع به هفت و نیم مترمربع رسیده است.

نظری در پاسخ به این سوال که آیا هیچ مدرسه کانکسی در سرپل ذهاب وجود ندارد، گفت: ۱۹مدرسه کانکسی در روستاهای سرپل ذهاب وجود دارد که آمار دانش آموزان آن اندک و کم تر از ۱۰نفر است و ساخت آن به صلاح نیست چراکه ساخت هر کلاس یک میلیارد تومان هزینه دارد و این مدارس از قبل از زلزله بوده است و اسم همه مدارس آسیب دیده موجود است.

این مسوول افزود: این کانکس ها به سیستم گرمایشی رادیاتور برقی مجهز هستند و در مهرماه گذشته همه مدارس استان به سیستم گرمایشی ایمن مجهز شده اند.

وی افزود: ما در حوزه انتخابی آقای حیدری اقدامات خوبی انجام داده ایم کاش ایشان بخشی از اعتباراتی که در اختیار نمایندگان قرار دارد رابه اعتبارات ما اضافه می کرد تا مشکلات این کانکس های درس زیر ۱۰نفر را حل می کردیم.

نظری افزود: ۱۲مدرسه روستایی بالای ۱۰نفر دانش آموز که در منطقه آقای حیدری قرار دارد در حال حذف شدن و تبدیل به مدرسه شدن است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه یادآور شد: گرفتن عکس و پخش چنین خبر از سوی فردی که نماینده مجلس است وجه خوبی ندارد اگر آقای حیدری مدرسه آسیب دیده از زلزله که هنوز به صورت کانکس باقی مانده است را می شناسد آن را با ذکر نام به ما معرفی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها