مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی ؛

گام بزرگ شرکت توزیع برق استان در راستای تامین برق نهضت ملی مسکن، بهسازی شبکه های برق روستایی و پروژه های گذر از پیک

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ تامین برق نهضت ملی مسکن، بهسازی شبکه های برق روستایی و پروژه های گذر از پیک از مهم ترین پروژه های اولویت دار شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در سال جاری است که در گفت و گو با مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان به آن پرداخته شد.
کد خبر: ۱۴۲۶۱۷۸
نویسنده اسدالله ابراهیمی

مهندس«حسن چاهی» از اصلاح و مرمت شبکه های فرسوده برق روستایی در قالب طرح بهارستان خبر داد و گفت: شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در راستای بهینه سازی شبکه های فرسوده برق؛ بهسازی و اصلاح شبکه های برق 136 روستا را در قالب طرح بهارستان در سال جاری در برنامه خود دارد.

وی ادامه  داد: در نیمه نخست سال 1402، پروژه های طرح بهارستان شامل اصلاح و بهینه سازی شبکه های فرسوده برق در 45 روستا با صرف اعتباری بالغ بر 230 میلیارد ریال انجام شد. 

مهندس«چاهی» از ادامه اجرای این پروژه ها در دیگر روستاهای هدف خبر داد و افزود: در نیمه دوم امسال نیز اصلاح و مرمت شبکه های فرسوده برق 91 روستا در دستور کار قرار دارد که برای اجرای این پروژه ها بیش از 400 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است. 

وی با اشاره به برنامه ریزی ها و نظارت های مستمر برای مدیریت مصرف برق در تابستان سال جاری نیز بیان کرد: برای گذر از پیک تابستان 1402 که با موج فزاینده گرما و به تبع آن گسترش مصرف برق در کشور مواجه بودیم، پروژه های گذر از پیک با صرف اعتباری بالغ بر 138 میلیارد ریال اجرا شد و توانستیم با وجود خشکسالی بی سابقه و گرمای شدید، تامین برق پایداری را برای مشترکان برق استان رقم بزنیم. 

این مقام مسئول همچنین از برق رسانی به یک روستا و 13 شهرک روستایی بی برق خبر داد و اظهارکرد: برای اجرای این پروژه نیز بیش از 179 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است. 

برق رسانی به واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن یکی دیگر از گام های بزرگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی به شمار می رود که در این باره مهندس« چاهی» بیان کرد: برای این منظور تامین برق 2 هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان در اولویت قرار دارد که برای اجرای آن بیش از 360 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است. 

وی یکی دیگر از برنامه های پیش رو را که تا پایان سال به اجرا می رسد، تامین برق چاه های آب شرب ذکر کرد و افزود: برای تامین برق 11 حلقه چاه آب شرب استان نیز 195 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی ،  تامین برق مجتمع پساب پتروشیمی خراسان نیز برنامه دیگری است که با صرف اعتباری بالغ بر 170 میلیارد ریال تا پایان سال به مرحله اجرا درخواهد آمد./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها