شوک به پرسپولیس‌ با شایعه فسخ یحیی گل‌محمدی

قهر ۴۰میلیاردی

پایان حرف و حدیث‌های پرسپولیس با رد استعفای گل‌محمدی

داستان تکراری یحیی

پرسپولیس و گل‌محمدی مدت‌هاست روی یک دور تکرار افتاده‌اند، پرتکرار و ملامت‌بار. از همان ابتدا هم همه چیز قابل پیش‌بینی بود. حتی زمانی که اعلام شد یحیی گل‌محمدی راه خود را بعد از مدت‌ها از پرسپولیس جدا کرده و رسما جدا شده باز هم احتمال می‌دادیم که او برنامه‌های سال قبل را اجرا کند.
کد خبر: ۱۴۲۶۱۳۸
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
چند روز قهر و بعد بازگشت به تمرینات با کلی حرف و حدیث. این وقایع مو به مو و بدون کم و کاست اجرا شد و آخر سر هم همه چیز به شکل عادی خود برگشت. البته باز هم آتش زیر خاکستر را در نظر بگیریم. با این قهر و آشتی‌ها و با این حجم از رفت و برگشت‌ها بعید نیست روزهای جنجالی دیگری هم در راه باشد. چه کسی می‌تواند یک تیم مدعی و آماده به نام پرسپولیس را به این حال و روز بیندازد و به این جنجال‌ها دچار کند؟ مسلما یحیی گل‌محمدی. آنقدر وضعیت عجیب بود که عابدینی، مدیرعامل اسبق سرخ‌ها گفت که بد است یحیی به دلیل پول قهر کند. اما گل‌محمدی راه و رسم قهر کردن، نرفتن به تمرینات، سفرهای بدموقع و البته مصاحبه‌های هر چند وقت یکبار جنجالی را خوب بلد است. اما آنچه که در باشگاه پرسپولیس می‌گذرد دقیقا قرار است به کجا برسد؟ 
با هم وقایع تکراری و غیرتکراری این روزهای پرسپولیس را مرور می‌کنیم: 

به دنبال ‌سرمربی جدید 

در ظاهر یحیی گل‌محمدی مانده است. اما گویی خبرهای دیگری هم در راه است. ظاهرا باشگاه پرسپولیس بابت جدایی یحیی نگران است و با گزینه‌های دیگر هم مذاکره می‌کند. ظاهرا حتی با وجود بازگشت یحیی گل‌محمدی به تمرینات و حضور او در ورزشگاه شهید کاظمی، درویش افکار دیگری در سر دارد. ظاهرا طرفین دیگر به هم اعتماد نمی‌کنند. 

جلسه تاثیرگذار

جلسه گل‌محمدی با اعضای هیات مدیره در مشخص شدن همه چیز تاثیرگذار است. یا طرفین به توافق می‌رسند یا نمی‌رسند. گل‌محمدی با رفتن به تمرینات پرسپولیس با لباس شخصی و ترک کردن زودهنگام تمرینات نشان داد هنوز راه زیادی تا آشتی کامل وجود دارد. این جلسه البته بیشتر از این‌که امیدوارکننده باشد به نظر می‌رسد آبستن حوادث تازه باشد.

ماجرای ۶ نامه

یحیی می‌گوید ۶ نامه اخطارآمیز به باشگاه فرستاده است. بعد از این‌که به این نامه‌ها توجهی نشده در نهایت تصمیم می‌گیرد فسخ کند. او خواهان مطالبات خود است و البته از قرارداد ۴۰ میلیاردی خود هم کوتاه نمی‌آید و حتی یک ریال هم تخفیف نمی‌دهد. البته گل‌محمدی می‌گوید علاوه بر مطالبات خود خواهان وصول مطالبات بازیکنان هم هست. 

دلایل درویش 

مدیرعامل سرخ ها با مصاحبه اخیرش نشان داد که مشکلات مالی سرخ ها به این زودی قابل حل شدن نیست. او گفت: «درخواست بازیکنان و سرمربی تیم به حق است، اما بار‌ها تاکید کردیم که تا زمانی که منابع مالی تامین نشود نمی‌توانیم پرداختی داشته باشیم. معضل اقتصادی تیم بسیار دردسرساز است و باید به شکلی موانع آن برطرف شود. تیمی با این پتانسیل باید از مجاری دیگری در پی این باشد که منابع مالی‌مان را تامین کنیم.»

ردپای برانکو 

یحیی گل‌محمدی بابت یک موضوع دیگر هم شاید ناراحت به نظر برسد. بر اساس آخرین اخبار او متوجه شده که در صورت جدایی از پرسپولیس ممکن است برانکو ایوانکوویچ بی‌دردسر جانشین او شود به خصوص این‌که این مربی کروات و خاطره‌انگیز سابق سرخ ها در مصاحبه اخیر خود تلویحا گفته که اگر پیشنهادی از تیم سابق خود داشته باشد می‌پذیرد. در میان این جنجال‌های بزرگ، برانکو اتفاق بزرگی برای سرخ‌ها خواهد بود. البته یحیی بیش از این‌که نگران جانشین احتمالی خود باشد از این ناراحت است که چرا بر خلاف وعده‌ها، مطالبات به موقع پرداخت نشد. 

شایعه است

درویش مدیرعامل پرسپولیس بالاخره نسبت به احتمال حضور مربی خارجی واکنش نشان داد. او می‌گوید بحث مربی خارجی مطرح نیست. او گفت: بساط شایعه خیلی داغ است. افرادی که دشمنی دارند، آرامش پرسپولیس را برنمی‌تابند و دنبال حاشیه درست کردن هستند.»

کریم: درویش دروغ نگوید

در این میان صحبت‌های درویش مبنی‌بر عدم تمایل کریم باقری برای ادامه همکاری با پرسپولیس هم تکذیب شد. خود باقری اما در این‌باره می‌گوید: «موضوع این است که قرارداد من به پایان رسید و باشگاه برای تمدید قرارداد هیچ تماسی با من نگرفت و از طرف باشگاه هیچ تمایلی برای تمدید قرارداد نداشت و همکاری ما به پایان رسید.»
​​​​​​​او تاکید کرد: «من از این به بعد بیرون فوتبال هستم و کارهای خودم را پیگیری می‌کنم و برای پرسپولیس و آقای گل‌محمدی و بازیکنان آرزوی موفقیت دارم.» البته کریم صحبت‌های اخیر درویش را هم تکذیب می‌کند و می‌گوید که درویش نباید دروغ بگوید. 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها