۱۴۷ سالمند مجهول الهویه در البرز

مدیرکل بهزیستی البرز اهداف و برنامه های این ادره را در راستای خدمات رسانی به سالمندان استان تشریح کرد.
مدیرکل بهزیستی البرز اهداف و برنامه های این ادره را در راستای خدمات رسانی به سالمندان استان تشریح کرد.
کد خبر: ۱۴۲۴۶۳۵

به گزارش جام جم آنلاین البرز؛ وجیهه محمدی، مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: افزایش سریع جمعیت سالمندان کشور، واقعیتی غیرقابل انکار است و تأثیر قابل توجهی بر افراد سالمند، خانواده آن‌ها و جامعه دارد که در صورت عدم برنامه ریزی و سیاستگذاری‌های صحیح این افزایش جمعیت مشکلات جدی برای سالمندان، خانواده‌ها و جامعه به همراه خواهد داشت.

 وی افزود: خوشبختانه پس از مدت‌ها، با تلاش مدیران، سیاستگذاران، متخصصان و کارشناسان بخش‌های مختلف، اولین سند ملی سالمندان ایران با هدف پاسخ هماهنگ به چالش‌ها و فرصت‌های ناشی از سالخوردگی جمعیت ایران، برای رسیدن به بهترین نتیجه، برای تمامی ایرانیان، تهیه شده است.

 محمدی ادامه داد: این سند به عنوان چارچوبی برای هدایت سیاستگذاری‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های آینده در امور سالمندان کشور تدوین شده است و شامل شش هدف اصلی شامل ارتقاء سطح فرهنگی جامعه در خصوص پدیده سالمندی، توانمندسازی سالمندان، حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سالمندان، تقویت حمایت‌های اجتماعی برای ارتقاء سرمایه اجتماعی، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز در امور سالمندی، تأمین منابع مالی پایدار برای نظام حمایتی از سالمندان است.

 این مقام مسئول با اشاره به بهره مندی ۴هزار نفر به صورت مستمر و غیر مستمر از خدمات بهزیستی در استان البرز تصریح کرد: در البرز ۱۸ مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان فعالیت دارند که به هزار و ۲۰۷ سالمند خدمات ارایه می‌دهند و همچنین دو سوئیت سالمندی در استان برای نگهداری از آن‌ها درنظر گرفته شده است. همچنین تعداد ۱۴۷ سالمند مجهول الهویه در مراکز بهزیستی با دستور مقام قضایی مقیم هستند که به صورت رایگان و با هزینه بهزیستی نگهداری می‌شوند. در این مراکز خدمات توانبخشی، توانپزشکی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، مددکاری، روان شناسی، خدمات مراقبتی، پرستاری، پزشکی و طرح‌های توانمندسازی با هدف افزایش توانمندی و مشارکت فرد سالمند در جامعه و برنامه‌های فرهنگی اجتماعی اجرا می‌شود.

 مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: برای مشارکت اجتماعی سالمندان در بهزیستی برش استانی مرتبط با سند ملی سالمندان طراحی شده و درتلاش هستیم تا به اهدف شهر «دوستدار سالمند» برسیم ضمن اینکه مناسب سازی محیط زندگی، ارائه تجهیزات کمکی از جمله تخت، ویلچر، واکر و وسایل بهداشتی، تامین کمک هزینه خرید لوازم بهداشتی، خدمات ویزیت و مراقبت در منزل و پرداخت حق پرستاری به افراد سالمند دارای معلولیت شدید از دیگر حمایت‌های بهزیستی است که علاوه بر خدمات توانپزشکی شامل کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، شنوایی شناسی و بینایی سنجی صورت می‌گیرد.

گفتنی است؛ همایش بزرگداشت جهانی سالمندان روز یکشنبه 9 مهر ماه سالجاری با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهری استان البرز و همچنین تعداد کثیری از سالمندان در سالن همایش های مرکز خیریه کهریزک محمدشهر کرج برگزار شد.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها