وسلین وویویچ: تیمی تحویل می‌دهم که روی سکوی آسیا بایستد
هندبال در مسیر آینده‌ای درخشان؛ بازی‌های امیدوار کننده در قطر

وسلین وویویچ: تیمی تحویل می‌دهم که روی سکوی آسیا بایستد

تیم‌ملی هندبال با یک مساوی صاحب شانس مدال شد

صعود به یک چهارم با پنهان کردن یک واقعیت

نفسگیرتر از این امکان نداشت. هم بازیکن مصدوم دادیم و هم نزدیک بود عقب بیفتیم. اما تقابل ایران و عربستان در هندبال بازی‌های آسیایی ماراتن‌گونه و ترسناک پیش رفت. از طرفی ضدحمله‌های عربستانی‌ها نزدیک بود کار دست ما بدهد و ممکن بود ببازیم اما شاگردان وویوویچ با تمام نفسگیر بودن این تقابل نهایت تلاش خود را به کار بردند تا حداقل نتیجه مساوی ثبت شود.
کد خبر: ۱۴۲۴۱۶۹

این مساوی یعنی پیروزی چون ما اکنون در یک چهارم نهایی هستیم. این مساوی ما را به مرحله بعد برد و عربستان را حذف کرد. در نهایت ژاپن به عنوان سرگروه از همین گروه یعنی گروه  D صعود کرد و ما هم تیم دوم شدیم. عربستان که در تمام سال‌های اخیر یکی از رقیبان سنتی ما در هندبال آسیا بود، جا ماند. 

از کیفی‌گرایی تا شانس کسب مدال

هندبال در دسته تیم‌هایی قرار گرفت که از کیفیت لازم برای حضور در بازی‌های آسیایی برخوردار بود. شعار کاروان، شعار کیفی‌گرایی بود اما وقتی ملاک اعزام یک تیم کیفی‌گرایی شد خوب می‌دانستیم این معنا را می‌دهد که آن تیم یا ورزشکار کمتر شانسی برای کسب مدال دارد. اما تا اینجای بازی‌های آسیایی حداقل هندبال این مورد را نقض کرده است. آنها جزو با‌کیفیت‌هایی بودند که کمتر کسی به آنها برای کسب مدال امید داشت اما این تیم اکنون یکی از شانس‌های مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی است. تیم‌ملی هندبال ایران دیروز با تساوی ۲۳بر۲۳مقابل تیم‌ملی هندبال عربستان به مرحله بعدی بازی‌های آسیایی یعنی یک چهارم صعود کرد و تا لحظه نگارش این سطور همگروهی‌اش با بحرین در این مرحله قطعی شده است. 

ایران‌ ۷+

تیم‌ملی هندبال ایران در مرحله گروهی با ژاپن، عربستان و مغولستان در یک گروه قرار داشت. شاگردان وسلین وویوویچ نخستین پیروزی را در همان نخستین دیدار به دست آوردند و ۵۰بر۱۶ مغولستان را بردند. سپس مقابل ژاپن تن به شکست ۳۳بر۲۱ دادند اما با تساوی ۲۳بر۲۳ مقابل عربستان صعود کردند. هشت تیم به مرحله بعد صعود کرده‌اند که در دو گروه چهار تیمی با یکدیگر رقابت خواهند کرد. بحرین، قزاقستان، کره‌جنوبی، قطر، کویت، چین و ایران این تیم‌ها هستند. 

ترفند عالی

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال پیش از دیدار ایران و عربستان دست به کاری هوشمندانه زد، چون تصمیم گرفت به ملی‌پوشان هندبال نگوید که حتی در صورت مساوی هم به مرحله بعد صعود خواهند کرد. در واقع ملی‌پوشان هندبال اطلاعی از این موضوع نداشتند که اگر مساوی هم بگیرند به مرحله بعد می‌روند. پاکدل قصد داشت این تیم با ذهنیت برنده وارد میدان شود. به هر حال تیم مساوی کرد و وارد مرحله بعد شد. 

وویوویچ: اشتباهات زیادی داشتیم

وسلین وویوویچ، سرمربی تیم‌ملی هندبال ایران بعد از تساوی ایران و عربستان و صعود ایران به مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی گفت: بازی سختی بود. البته باید اشاره کنم که این بازی به دلیل حساسیت صعود یکی از دو تیم ایران و عربستان، بازی متفاوتی بود.
وی افزود: ما تا لحظه آخر دست از تلاش بر نداشتیم و جنگیدیم، در این بازی در پست‌های مختلف اشتباهات زیادی داشتیم، ولی من از عملکرد کلی بچه‌ها راضی هستم و امیدوارم در مرحله بعد بتوانیم با رفع اشتباهات بازی خوبی داشته باشیم. حالا باید به فکر نیمه‌نهایی باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها