استاندارکرمان خواستارشد:

ساماندهی حضور روحانیون در نماز جماعت مدارس

استاندارکرمان گفت:سازماندهی و برنامه‌ریزی لازم برای حضور روحانیون در نماز جماعت مدارس و تبیین حوزه‌های مختلف صورت گیرد.
کد خبر: ۱۴۲۲۳۶۵

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛محمدمهدی فداکار،در نشست شورای اقامه نماز استان،برپایی نماز جماعت درمدارس را مهم دانست و گفت:هر چه درحوزه آموزش کارکنیم،تاثیرگذاری آن رادر دانش‌آموزان بیشتر خواهیم دید. 

وی،برنامه‌ریزی و ساماندهی حضور روحانیون در مدارس را جهت تبیین مسائل برای دانش‌آموزان را لازم و برگزاری اردوهای دانش‌آموزی را مهم دانست. 

استاندارکرمان عنوان کرد:اردوها فرصت مناسبی برای آموزش دانش‌آموزان است،لذا باید مراقبت کنیم تا این اردوها هدفمند و سازماندهی ومدیریت شده باشند وازاساتید برجسته برای آموزش به دانش‌آموزان استفاده کرد. 

علی بیگ‌زاده،معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان،اجرای طرح یک روزه شهید نیری ویژه ۴۰ هزاردانش‌آموز مقطع متوسطه را مهم دانست و گفت:روحانیون می‌توانند موضوع نماز را طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب به زبان هنر بیان کنند و این ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ نماز در بین نوجوانان است. 

رضارضایی،مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز ازرتبه اول کرمان در سال گذشته و در اردوهای راهیان‌نور سخن گفت و افزود:امسال آمادگی برای اعزام ۳۰ هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان‌نور وجود دارد و دانش‌آموزانی که دراین اردوها شرکت کنند می‌توانند نقش مهمی را برای رده سنی خود داشته باشند.
 
وی حضور مدیران و معلمان رادر نماز مدارس الزامی دانست و گفت:سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ روحانی در مدارس استان حضور داشتند و امسال هم این طرح ادامه دارد و باید ارزیابی در این خصوص انجام شود. 

رضایی،اقامه نماز را اولویت مباحث پرورشی درمدارس دانست و ادامه داد:برگزاری حداقل یک روز اردوی دانش‌آموزی در سال در دستور کار است و برنامه‌ریزی شده این اردوها با پیوست فرهنگی با اولویت موضوع نماز برگزار شوند. 

حجت‌الاسلام مهدی عربپور،دبیرستاداقامه نمازاستان نیزگزارشی ازمصوبات جلسات قبل شامل تصویب سند پنج ساله راهبردی ستاداقامه نماز دراستان و ابلاغ آن به دستگاه‌ها،اردوهای دانش‌آموزی، تشکیل کارگروه اندیشه‌ورز  توسط آموزش و پرورش و جلسات آموزشی مدیران برای بحث نماز دانش‌آموزان‌ ارائه داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها